ویزای کار نیوزلند و یا ویزای سرمایه گذاری در این کشور اشخاص را در جهت اخذ اقامت یاری می نماید.  بخاطر داشته باشید که ویزای سرمایه گذاری نیز به دو دسته تقسیم می شود. به گفته کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر اگر شما تصمیم قطعی در این زمینه را در سر دارید می بایست سرمایه ای به اندازه حداقل 1.5 میلیون دلار نیوزلند و در طی یک دوره چهار ساله را نیز در اختیار داشته باشید.

شرایط اخذ اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

دو راه برای کسب اقامت دائم نیوزلند از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. متقاضیانی که اقامت دائم دارند می توانند بعد از پنج سال برای تابعیت درخواست دهند. تابعیت مستقیم و فوری از طریق برنامه های مهاجرتی در نیوزلند وجود ندارد. یک شانس اساسی که برای یکبار اتفاق می افتد اقامت دائم نیوزلند برای زندگی است. در نیوزلند آموزش و مراقبت های درمانی رایگان است. اگر علاقه مند هستید که از طریق سیاست های سرمایه گذاری درخواست اقامت دهید، شرایط شما باید با معیارهای قانون سرمایه گذاری مطابقت داشته باشد.

به طور کلی سرمایه گذاری قابل قبول شامل:

  • حق مالکیت در شرکتهای نیوزلندی خصوصی یا دولتی : سرمایه گذاری در شرکت میتواند فعال یا غیر فعال باشد و به صورت مستقیم یا از طریق مدیریت سرمایه باشد( فقط قسمت سرمایه گذاری شده در نیوزلند مورد قبول است)
  • اوراق قرضه صادر شده توسط دولت نیوزلند، مقامات محلی نیوزلندی،بانک های تایید شده نیوزلند، کمپانی ها یا بنگاه های اقتصادی
  • توسعه املاک مسکونی جدید که برای استفاده شخصی سرمایه گذار نیست و برای بازده مالی در بازار آزاد طراحی شده است.

تا 15% از کل سرمایه گذاری می تواند سرمایه گذاری بشر دوستانه باشد.

به طور کلی یک سرمایه گذاری قابل قبول باید:

  • در شرایط عادی توانایی بازده مالی داشته باشد
  • در نیوزلند و با ارز رایج نیوزلند باشد
  • پتانسیل کمک به اقتصاد نیوزلند را داشته باشد
  • برای استفاده شخصی از سرمایه گذار نباشد

این تنها برخی از موارد است و شرایط دیگری نیز برای درخواست وجود دارد.

بعد از تایید اقامت

برای گروه INVESTOR PLUS شما باید حداقل 3 سال سرمایه گذاری را حفظ کنید، همچنین شما باید حداقل 44 روز در سال دوم و سوم سرمایه گذاری در نیوزلند اقامت داشته باشید یا 88 روز در طول مدت سرمایه گذاری در نیوزلند اقامت داشته باشید. برای گروه INVESTOR سرمایه گذار باید 4 سال سرمایه خود را حفظ کند همچنین باید 146 روز در سال دوم، سوم و چهارم در نیوزلند اقامت داشته باشد یا 438 روز در طول مدت سرمایه گذاری چهار ساله در نیوزلند اقامت داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری نیوزلند

ویزای سرمایه گذاری پلاس:

برای اخذ این ویزا میبایست در طول مدت زمان سه ساله سرمایه گذاری خود، در دو سال اخر، هر سال 44 روز را در نیوزلند گذرانده باشید و یا اینکه طی مدت زمان سه ساله سرمایه گذاری خود 88 روز را در نیوزلند سپری کرده باشید.

ویزای سرمایه گذاری نوع 2:

برای اخذ این نوع ویزا میبایست در طول مدت زمان چهار ساله سرمایه گذاری خود، طی سه سال اخر، هر سال 146 روز را در نیوزلند گذرانده باشید و یا اینکه طی مدت زمان چهار ساله سرمایه گذاری خود 438 روز را در نیوزلند سپری کرده باشید.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری نیوزلند
شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری نیوزلند

سایر شرایط:

  1. داشتن حداقل سه سال سابقه کاری
  2. داشتن مهارت در زبان انگلیسی
  3. اعضای خانواده شخص متقاضی نیز می بایست به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و یا اینکه در دوره های آموزشی ESOL شرکت کنند.
  4. حداکثر سن متقاضی 65 سال

هزینه های سرمایه گذاری:

می توانید ترکیبی از سرمایه و/ یا دارایی خود را در یکی از شرکت های این کشور به کار گیرید. سرمایه شما برای ویزای سرمایه گذار باید حداقل 3 میلیون دلار نیوزلند، و برای ویزای سرمایه گذاری پلاس، حداقل 10 میلیون دلار نیوزلند باشد. اما بسته به امتیازی که در EOI کسب میکنید میتوانید مبلغ بیشتری را نیز سرمایه گذاری کنید.

باید مدرکی مبنی بر اینکه مبلغ سرمایه گذاری متعلق به خود شماست، و یا به صورت مشترک متعلق به شما و همسر و / یا فرزند زیر 18 سال شماست ارائه دهید. همچنین میبایست مدارکی را تحویل دهید که نشان دهد سرمایه شما:

  1. ازاد است و هیچ کس ادعایی بر آن ندارد، به عنوان مثال پول رهن، سپرده و غیره نیست
  2. به طور قانونی و با تلاش خود شما به دست آمده است
  3. قابل انتقال از طریق سیستم بانکی و یا یکی از شرکت های تبادل خارجی که از سیستم بانکی استفاده میکند میباشد ( دفتر مهاجرت نیوزلند در صورتی که قادر به انتقال سرمایه خود به نیوزلند از طریق سیستم بانکی نباشید با درخواست شما موافقت نخواهد کرد.)

در صورتی که اقامت شما تایید شود:

میبایست طی مدت 12 ماه، مبلغ سرمایه خود را به نیوزلند انتقال دهید و در یک سرمایه گذاری قابل قبول در این کشور به کار گیرید. همچنین میبایست مدارکی ارائه دهید که نشان دهد مبالغی که به نیوزلند انتقال دادید، از همان سرمایه / دارایی ای که معرفی کرده بودید تامین شده اند. در صورت لزوم میتوانید برای تمدید این مدت زمان درخواست دهید. همچنین می توانید برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید و برای تحقیق در مورد فرصت های سرمایه گذاری به نیوزلند سفر کنید.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در نیوزلند

راه حل های کاری و تجاری

از آنجایی که کشور نیوزلند مکان بسیار خوبی برای راه اندازی یک بیزینس به حساب می آید، همواره تجارت ها و شغل های جدیدی در این کشور در حال معرفی شدن است که بسیاری از آنها متعلق به اتباع خارجی هستند. بیشتر سرمایه گذاران در این زمینه ها، نیاز به افراد ماهری دارند که به آنها کمک کند که هر چه سریعتر تجارت خود را راه اندازی کنند و با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این مساله فرصتی برای افراد حرفه ای در این زمینه به حساب می آید که در توسعه بیزینس های جدید خدماتی ارائه دهند. بنابراین اگر شما مشاور تجاری، یا بازاریاب و یا برنامه ریز تجاری هستید یا هر شغل دیگری مرتبط با این حوزه دارید، بازار کار بزرگی در نیوزلند در انتظار شماست.

بازیافت

در همه جای دنیا، حجم پسماند ها قابل انکار نیست، از فاضلاب گرفته تا پسماند های زیست تخریب پذیر مانند پلاستیک و شیشه. درست مانند بسیاری دیگر از کشور ها، در نیوزلند نیاز مبرمی برای تجهیزات بازیافت پسماند وجود دارد. بنابراین اگر پیش زمینه ای در خصوص مدیریت پسماند یا بازیافت دارید، فرصت هایی در نیوزلند برای شما وجود دارد.

کشاورزی

یکی از کسب و کارهایی که همیشه پر رونق بوده است، کشاورزیست. کشاورزی همیشه یکی از صنایع پول ساز در نیوزلند به شمار می رفته. با افزایش آگاهی مردم در مورد فواید محصولات طبیعی، تقاضا برای این دسته از محصولات به شدت افزایش یافته است. می توانید یک مزرعه کوچک راه اندازی کنید و میوه و سبزیجات طبیعی در آن پرورش دهید. با این کار به سود زیادی دست خواهید یافت چرا که همیشه برای این محصولات و همچنین محصولاتی مثل گوشت و لبنیات تقاضای زیادی هست. بنابراین در صورتی که علاقه داشته باشید می توانید حیواناتی را نیز در مزرعه خود پرورش دهید و از گوشت و شیر آنها نیز استفاده کنید.

گردشگری

هر ساله، هزاران توریست از کشور نیوزلند در تعطیلات دیدن می کنند. این صنعت در طول سال نیز رونق زیادی دارد و شغل فصلی ای به حساب نمی آید. سرمایه گذاران می توانند از پتانسیل های زیادی که در صنعت گردشگری وجود دارد بهره ببرند و مشاغلی مربوط به این حرفه راه اندازی کنند مانند هتل، اقامتگاه ها، خدمات حمل و نقل، خدمات راهنمای گردشگری، رستوران ها و غیره.

تجهیزات سلامتی

بخش سلامت در کشور نیوزلند به آرامی در حال پیشرفت و توسعه است. اما به نظر میرسد که تقاضا ها از خدمات سلامتی به تجهیزات پزشکی و سلامت، وسایل و ماشینهای مربوط به آن تغییر یافته است. بنابراین اگر پیش زمینه ای در خصوص مشاغل مربوط به سلامت و پزشکی دارید می توانید کسب و کاری راه اندازی کنید که به فروش وسایل پزشکی مانند تجهیزات پزشکی، نرم افزار های پزشکی، وسایلی برای تشخیص بیماری ها و غیره میپردازد. همچنین میتوانید به ارائه خدمات در این رشته بپردازید.

خرده فروشی

مغازه های خرده فروشی همه جا هستند، حتی در کشور هایی که در این زمینه رقابت زیادی وجود دارد! بنابراین شروع کردن یک کسب و کار خرده فروشی در کشور نیوزلند، جایی که رقابت کمی در این زمینه وجود دارد، حرکت بسیار هوشمندانه ایست و سود بسیار زیادی در بلند مدت برای شما خواهد داشت. مغازه شما می بایست خدمات اینترنتی ای نیز به مشتریان خود ارائه دهند که به آنها اجازه دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری، سفارشات خود را به ثبت رسانده و آنها را دریافت کنند.

وسایل برقی و تکنولوژی

گوشی های موبایل هوشمند، تبلت، و کامپیوتر از جمله مواردی هستند که در نیوزلند تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. بنابراین اگر تجارتی راه اندازی کنید که در آن تکنولوژی های با کیفیت و پیشرفته را واردات کنید، بازار تقاضای بسیار گسترده ای خواهید داشت. این مورد نیز یکی دیگر از فرصت های شغلی جذاب به حساب میاید.

بازاریابی آنلاین

از آنجایی که امروزه بسیاری از مشاغل و کسب و کارها برای جذب مشتری از اینترنت استفاده میکنند، برای برنده شدن در این رقابت، باید هم پای دیگر بیزینس ها از اینترنت استفاده کرد. برای رسیدن به این هدف، شرکت ها، افرادی را که در زمینه بازاریابی آنلاین قادر به فعالیت هستند، استخدام می کنند. اگر شما نویسنده مطالب تجاری و تبلیغاتی هستید، یا یک طراح وب و فردی متخصص در زمینه SEO هستید، یا در هر شغلی در زمینه بازاریابی انلاین فعالیت می کنند، فرصت های شغلی زیادی در نیوزلند در انتظار شما هستند.

غذاهای فرآوری شده

مانند بسیاری دیگر از کشور ها، نیوزلند بازار خوبی برای غذاها و میوه های فرآوری شده دارد. بنابراین تجارت هایی که به ساخت و واردات این غذاها میپردازند در این کشور با استقبال خوبی مواجه خواهند شد.

خدمات تعمیر

اگر مهندس مکانیک، مهندس برق یا متخصص لوله کشی هستید یا در هر زمینه دیگری فردی حرفه ای به شما می روید، میتوانید در نیوزلند کسب و کاری راه اندازی کنید که خدمات تعمیر وسایل رائه میدهند. از آنجایی که مردم به این نتیجه رسیده اند که تعمیر وسایل و تجهیزات بسیار ارزان تر از جایگزین کردن آنهاست، تقاضای زیادی برای این دسته از خدمات در نیوزلند وجود دارد.

شرایط اخذ اقامت نیوزلند از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

در صورتی خرید ملک مسکونی یک سرمایه گذاری به حساب می آید که تمامی شرایط زیر را دارا باشد:

  • قصد شما توسعه یک ملک جدید باشد و نه بازسازی یا بسط و گسترش ملک موجود
  • توسعه ملک با رضایت و مجوزهای لازم انجام شود
  • هدف از این توسعه ایجاد منافع تجاری در بازار آزاد باشد و برای زندگی شما و اعضای خانواده و یا دوستانتان در نظر گرفته نشده باشد.
  • هزینه هایی که صرف مجوز های قانونی میکنید جزو سرمایه گذاری شما محسوب نمیشوند

ملک تجاری

  • خرید ملک تجاری زمانی سرمایه گذاری به حساب می اید که شرایط زیر را داشته باشد»
  • ملک یا املاک مد نظر شما مسکونی نباشند و به عنوان خانه استفاده نشده باشد
  • ملک یا املاک مد نظر شما برای اهداف تجاری مورد استفاده باشد. تجارت مد نظر شما بازدهی تجاری داشته باشد و برای سرمایه گذاری در زمین استفاده نشود.
  • هدف از سرمایه گذاری در خرید این ملک، ایجاد منافع تجاری در بازار آزاد باشد
  • شما، اعضای خانواده، فامیل و یا هر شخص دیگری در این ملک حق سکونت نخواهد داشت

اگر قصد ساخت و ساز جدید در این ملک را داشته باشید می بایست از مراجع و مسئولین مربوط مجوز های لازم را کسب کرده باشید. ملک تجاری شما، میتواند یک زمین خالی باشد در صورتی که برنامه های شما برای این توسعه این زمین و ساخت ملک در آن در مراجع مربوط ثبت شده باشد و یا اینکه ساخت و ساز خود را شروع کرده باشید.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در نیوزلند جهت اخذ اقامت

افرادی با سابقه کاری که سرمایه یا دارایی ای به ارزش حداقل 3 میلیون دلار نیوزلند داشته باشند می توانند برای دریافت مجوز اقامت این کشور درخواست دهند. قبل از ثبت درخواست ابتدا می بایست نامه ای تحت عنوان expression of interest ارسال کنید و در خصوص سوابق کاری و سرمایه گذاری خود توضیح دهید. اگر با توضیحات شما در این نامه موافقت شود، از شما همراه با همسر و فرزندانتان دعوت می شود که به نیوزلند روید و برای مجوز اقامت اقدام کنید.

  • محدودیت سنی: زیر 65 سال

با استفاده از این مجوز میتوانید در نیوزلند، به کار، زندگی و تحصیل مشغول شوید. همسر، و فرزندان زیر 24 سال شما نیز از این حقوق بهره مند میشوند. مواردی که باید به آنها توجه کنید:

برای ارزیابی صلاحیت یا عدم صلاحیت شما برای مهاجرت به نیوزلند و سرمایه گذاری از یک سیستم امتیاز دهی استفاده میشود. اگر با نامه شما موافقت شود و از شما دعوت شود که برای اخذ مجوز اقامت درخواست دهید، 4 ماه زمان خواهید داشت که درخواست خود را برای این کشور ارسال نمایید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در نیوزلند

اقتصاد کارآمد و بازار – محور کشور نیوزلند، مزایایی را برای تمامی سرمایه گذاران این کشوربه همراه دارد، مانند ثبات تجاری، قرارداد های تجارت آزاد فراوان و حمایت فعالانه دولت از سرمایه گذاری. در سال 2018، بانک جهانی، به کشور نیوزلند جایزه مقام اول را به عنوان کشوری که انجام تجارت در آن بسیار ساده است، اعطا کرد.

نقاط قوت اصلی این کشور در این زمینه عبارتند از:

  1. رشد ثابت و استوار 2.9 درصدی
  2. محیط با ثبات و امن با زیر ساخت های مدرن در زمینه هایی مثل شبکه های ارتباط از راه دور، راه ها، راه آهن، دریا و شبکه های نیروی پیچیده و پیشرفته
  3. نیروی کار آموزش دیده، منعطف و مستعد
  4. هزینه های مناسب اخذ مالکیت، که در محدوده اقیانوس آرام جزو بهترین ها محسوب می شود.
  5. انتقال آزادانه پول و سرمایه
  6. سیستم مالیاتی جذاب و ساده در سرمایه گذاری مستقیم: به عنوان مثال معافیت 100 درصدی مالیات در صورت انجام تحقیقات و توسعه شرکت ها
  7. داشتن یکی از پایین ترین و کمترین تعرفه های گمرکی دنیا
  8. نزدیکی و دسترسی به بازارهای آسیایی
  9. اموال عمومی منظم و مشخص
مزایا و معایب سرمایه گذاری در نیوزلند
مزایا و معایب سرمایه گذاری در نیوزلند

نقاط ضعف:

اصلی ترین نقاط ضعف اقتصاد کشور نیوزلند عبارتند از:

  1. دورافتادگی جغرافیایی و در معرض بلایای طبیعی بودن
  2. بازار داخلی محدود (700 692 4 نفر جمعیت در سال 2018) که با بالا بودن سطح بدهکاری و قرض خانواده ها و مشاغل مختل میشود.
  3. کمبود نیروی کار ماهر به علت بالا بودن میزان مهاجرت
  4. وابستگی زیاد به صادرات در بخش کشاورزی
  5. پایین بودن سطح سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه

اقدامات دولت برای تشویق سرمایه گذاری مستقیم اتباع خارجی. دولت نیوزلند قوانین مالیاتی جدیدی وضع کرده است که به توسعه سرمایه گذاری اتباع خارجی کمک میکند. در سال 2005 قوانین مربوط به سرمایه گذاری اتباع خارجی ساده تر شد و اکنون به این افراد اجازه دسترسی به بازار داخلی داده می شود. در سال 2008، اصلاحاتی در قوانین سرمایه گذاری در خارج از کشور صورت گرفت که برخی از جنبه های سرمایه گذاری اتباع خارجی را در زمینه “زیرساخت های استراتژیک” سامان بخشید.

در سال 2016، دولت یک استراتژی جهانی پایه گذاری کرد که به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی با سه هدف اصلی انجام شد: جذب سرمایه گذاری هایی با ارزش افزوده بالاتر، تشویق شرکت های چند ملیتی برای شروع تحقیقات و توسعه خود در این کشور و متقاعد کردن بخش های خصوصی و سایر کارآفرینان برای ساکن شدن در کشور نیوزلند. در حمایت از این استراژی، دولت به عنوان مثال سیستم صدور ویزا را برای سرمایه گذاران تغییر داد و دسترسی به یارانه های عمومی را برای شراکت شرکت های داخلی و بین المللی امکان پذیر کرد. در صورتی که در گذشته، یارانه تنها به کسب و کارهایی که 100 درصد متعلق به کشور نیوزلند بودند اعطا میشد.

ویزای کارآفرینی نیوزلند

اگر شما یک فعال اقتصادی با تجربه هستید که مایلید در کسب و کار خود، خود اشتغال باشید؛ ویزای کارآفرینی نیوزلند برای شما مناسب است. افراد بسیاری برای دریافت این نوع ویزای کارآفرینی اقدام می کنند، که به شما اجازه می دهد به نیوزلند مهاجرت کرده و یک کسب کار را ایجاد کنید، یا آن را خریداری نمایید. بعد از شش ماه یا دو سال شما قادر خواهید بود تحت دسته بندی اقامت کارآفرینی درخواست اقامت خود را ارائه دهید.

ویزای شغلی کارآفرینی:

این ویزای شغلی سه ساله در دو مرحله شکل گرفته است.

  1. مرحله استارت آپ : اگر درخواست شما مورد پذیرش قرار گیرد، در ابتدا یک ویزای شغلی دوازده ماهه دریافت خواهید کرد، که شما را قادر می سازد کسب و کار خود را در نیوزلند راه اندازی یا خریداری کنید.
  2. مرحله تعادل : به محض اینکه اقدامات لازم برای راه اندازی کسب و کارتان را انجام دهید، 24 ماه باقیمانده ویزا به شما اعطا خواهد شد.

پیش نیازها برای این نوع ویزا عبارت اند از:

  1. حداقل سرمایه گذاری به میزان 100000 دلار نیوزلند (به استثنای سرمایه مورد نیاز شغل)
  2. به دست آوردن 120 امتیاز یا بیشتر؛ با امتیاز بدست آمده توسط فاکتورها؛ شانس بیشتری برای موفقیت کسب و کار در نیوزلند خواهید داشت
  3. طرح اقتصادی روشنی داشته باشید
  4. پاک بودن تاریخچه فعالیت های بانکی؛ از جمله ورشستگی، زیان اقتصادی و موارد مربوط به کلاهبرداری
  5. سلامتی جسمی و روانی و داشتن شرایط زبان انگلیسی

اقامت کارآفرینان

با ویزای اقامت کارآفرینان شما می توانید به طور دایمی در نیوزلند زندگی کنید، اگر بتوانید یک تجارت ارزشمند وخلاقانه با توجه به پتانسیل های اقتصادی بالقوه در نیوزلند ایجاد کنید. شما از طریق دو روش می توانید واجد شرایط این اقامت طبق قانون شوید.

  • قامت کارآفرینی (دوساله)

شما می بایست در کسب و کاری که ایجاد یا خریداری کرده اید دوسال به صورت موفقیت آمیز و خود اشتغال فعالیت داشته باشید واین کسب و کار باید سود و مزایای قابل توجهی برای نیوزلند داشته باشد.

  • اقامت کار آفرینی (شش ماهه)

این گزینه می تواند سریعتر شما را به اقامت برساند. اگر شما بتوانید 500000 دلار نیوزلند در تجارت خود سرمایه گذاری کنید و حداقل برای سه شهروند یا مقیم نیوزلند شغل تمام وقت ایجاد کنید. برای هر دو گزینه اقامت کار آفرینی، شما نیاز به دانستن ضروریات زبان انگلیسی و همچین گواهی سلامت جسمی و روانی دارید.

روند دریافت ویزای سرمایه گذاری نیوزلند

اولین مرحله مربوط به درخواست علاقه مندی سرمایه گذاران است. اداره مهاجرت نیوزلند هر دوهفته از سبد مربوط به درخواست ها تعدادی را بر اساس امتیاز های بدست آمده انتخاب می کند.برای برگزیدگان دعوت نامه ارسال می شود، که چهار ماه فرصت دارند مدارک درخواست خود را ارایه دهند.

در طول مرحله دوم متقاضی می بایست درخواست خود را همراه با تمام مستندات و مدارک تمکن مالی ارایه دهد و کارمزد درخواست خود را پرداخت کند. سرمایه گذار 12 ماه فرصت خواهد داشت تا مبلغ مورد نظر را به نیوزلند منتقل کند و آن را بر روی یک طرح معقول اقتصادی سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذار همچنین می تواند قبل از انتقال پول به نیوزلند از طریق ویزاهای کاری یا دیداری به نیوزلند سفر کند و طرح های سرمایه گذاری را شناسایی کند. معمولا روند این پروسه ظرف 31 ماه طی می شود، که شامل 12 ماه فرصت برای متقاضی است که طرح سرمایه گذاری خود در نیوزلند را تکمیل کند.

کلیه سرمایه گذاران باید نشان دهند که پول ها و دارایی هایشان از یک منبع قانونی و مشخص که در درخواست خود ذکر کرده اند بدست آمده است. مبلغ سرمایه گذاری می تواند به عنوان هدیه به متقاضی تعلق گرفته شده باشد. به شرطی که این هدیه بدون شرط و قانونی باشد و مبلغ از ابتدا حاصل شده باشد و قانونی به دست آمده باشد.اگر تمامی شروط فراهم شود در پایان دوره چهار ساله داوطلب می تواند واجد شرایط برای کسب ویزای اقامت دائم باشد. ویزای سرمایه گذاری شماره یک اولویت بالاتری به شما می دهد زیرا ضروریات ویزای شماره دو را ندارد. در ویزای شماره یک شما نیاز به ارایه ملزومات مربوط به زبان، سن و تجربه کاری ندارید.

در ویزای شماره یک سرمایه گذاری متقاضی می بایست مبلغ 10 میلیون دلار نیوزلند (حدود 6.8 ملیون دلار آمریکا ) یا بیشتر را طی یک دوره سه ساله در نیوزلند سرمایه گذاری کند. سرمایه گذار باید ضروریات مربوط به سلامت جسمی و شخصیتی را ارایه دهد و در طول دوره سرمایه گذاری حداقل 44 روز در سال های دوم و سوم در نیوزلند حضور داشته باشد.

در هر دو نوع ویزا، متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان زیر 24 سال خود نیز درخواست همراهی ارایه دهد. اعضای خانواده باید ظرف دوازده ماه بعد از صدور ویزا به نیوزلند بیایند. طبق این امر، شما حتی قادر خواهید بود خودرو، قایق و وسایل خانه تان را نیز به نیوزلند بیاورید.

دولت نیوزلند به دنبال جذب سرمایه گذاران قدرتمند است، به همین خاطر لیست گسترده ای از خدمات به سرمایه گذاران خارجی ارایه می دهد، از معرفی مکان های مناسب برای سرمایه گذاری گرفته تا خدمات پیوسته بعد از سرمایه گذاری.اگر چه وقتی این برنامه را با برنامه سرمایه گذاری آمریکا، برنامه EB-5, برنامه کبک کانادا یا برنامه های سرمایه گذاری استرالیا و دیگر برنامه های دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری مقایسه کنیم، گران تر از بقیه می باشد اما چیزی که این برنامه را بیشتر از همه جذاب تر می کند شرایط منحصر به فرد و دور بودن نیوزلند است.

روند دریافت ویزای سرمایه گذاری نیوزلند
روند دریافت ویزای سرمایه گذاری نیوزلند

با این وجود برای آن دسته از سرمایه گذاران که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری هستند نیوزلند می تواند انتخاب مناسبی باشد، که با دو نوع ویزا درهای خود را برای انواع سرمایه گذاران باز گذاشته است. چه دنبال یک کسب و کار عادی و غیر فعال باشید، چه یک فعالیت اقتصادی پر رونق و مدیریتی.

چرا ویزای سرمایه گذاری نیوزلند را انتخاب کنیم؟

معمولا سرمایه گذاران، کشور نیوزلند را به عنوان یک مقصد برای سرمایه گذاری در نظر نمی گیرند. اما باید گفت که این کشور رتبه یک را در تسهیل انجام بیزنس از لحاظ بانکداری جهانی کسب کرده است. Transparency International نیوزلند را در جهان به عنوان کشوری که در آن کمترین فساد وجود دارد، معرفی کرده است. همچنین مجله Forbes، نیوزلند را به عنوان دومین کشور برتر از لحاظ بیزینس معرفی کرده است. Peter Thiel سرمایه گذاری میلیاردر که یکی از سرمایه گذاران اولیه در فیسبوک است، می گوید : هیچ کشوری مثل نیوزلند با دیدگاه من به آینده هم راستا نسیت. او 3 میلیون دلار در Xero، یک شرکت حسابداری نیوزیلندی، و 4 میلیون دلار در Pacific Fibre سرمایه گذاری کرده است. چنین تبلیغاتی از سرمایه گذاران برجسته، بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران را به نیوزیلند جذب می کند.

دو نوع برنامه اقامت برای سرمایه گذاران در نیوزلند وجود دارد :

  • گروه 2 سرمایه گذاری (Investor Visa)
  • گروه 1 سرمایه گذاری (Investor Plus Visa)

سرمایه قابل قبول باید بازدهی تجاری داشته باشد، در شرکت های قانونی یا بودجه های مدیریتی سرمایه گذاری شود، پتانسیل مشارکت در اقتصاد نیوزلند را داشته باشد و برای مصارف شخصی نباشد. راه های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد و برخی از آنها عبارتند از : اوراق قرضه، توسعه املاک مسکونی و یا تجاری، سهام شرکت ها و بانک ها نیوزلندی، سرمایه گذاری های بشردوستانه و صندوق های قرض الحسنه.

توسعه املاک مسکونی می تواند یک سرمایه گذاری قابل قبول باشد در صورتی که برای یک سازه جدید (نه بازسازی یا توسعه ملک موجود) سرمایه گذاری شود و مجوزهای مربوطه را داشته باشد. ملک تجاری باید برای اهداف بیزینسی استفاده شود و برای زمین بانک مورد استفاده قرار نگیرد. با این حال اگر طرح های توسعه یک زمین به مقامات نظارتی ارسال و کار آغاز شده است، متقاضی ممکن است بتواند در آن زمین سرمایه گذاری کند.

برخی از معاملات که مربوط به سرمایه گذاری در خارج از کشور در زمین های حساس “overseas investment in sensitive land” باشد، به مجوزی از اداره سرمایه گذاری خارج از کشور نیاز دارد. تعریف زمین حساس پیچیده است و طبق تعریف قانونی به عنوان چندین نوع زمین مختلف تفکیک شده، شناخته می شوند.

متقاضی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری 2 باید برای مدت 4 سال، 3 میلیون دلار نیوزلند را در این کشور سرمایه گذاری کند. علاوه بر آن شرایط دیگری از جمله :

  • حداقل سه سال سابقه کار،
  • مهارت زبان انگلیسی، ( نمره 3 در آزمون IELTS برای متقاضی و اعضای خانواده او _ در غیر این صورت باید شهریه ESOL را پرداخت کنند.)
  • حداکثر سن 65 سال مورد نیاز است.

اگر به فکر مهاجرت به نیوزلند از طریق تخصص هستید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده