ویزای دانشجویی روسیه

ویزای دانشجویی روسیه

تحصیل روسیه یکی از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی می باشد زیرا هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود همچنین که دانشگاه های این کشور دارای جایگاه جهانی چشمگیری در میان موسسات دیگر می باشد. برای مهاجرت به کشور روسیه نیازمند ویزای دانشجویی خواهید بود که در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی این ویزا پرداخته است و موارد زیر را مورد توجه قرار داده:

  • مراحل دریافت ویزای دانشجویی روسیه
  • مدارک لازم برای ویزای دانشجویی روسیه
  • مدت زمان انتظار دریافت ویزای دانشجویی در روسیه
  • کار با ویزای دانشجویی روسیه
  • ویزای همراه خانواده دانشجویان در روسیه
  • تبدیل ویزای دانشحویی روسیه به ویزاهای دیگر

برای کسب اطلاعات لازم با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس برقرار کنید.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی روسیه

اگر می خواهید تحصیلات خود را در روسیه دنبال کنید، ممکن است برای این کار به ویزا احتیاج داشته باشید. مراحل درخواست ویزای تحصیل روسیه شامل برخی مراحل است که برای تکمیل آنها نیاز دارید. در زیر درباره روند درخواست ویزای دانشجویی روسیه که در مراحل ساده ذکر شده است، اطلاعات کسب می کنید:

  • دریافت دعوت نامه ویزای دانشجویی برای روسیه (پشتیبانی ویزا). می توانید از وزارت کشور روسیه دعوت ویزای تحصیلی دریافت کنید. همچنین می توانید آن را از وزارت امور خارجه روسیه یا از دانشگاه خود در روسیه دریافت کنید.
  • فرم درخواست آنلاین ویزای دانشجویی روسیه را تکمیل کنید. برنامه ویزای آنلاین را در kdmid.ru پیدا کنید. این وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه است. به سؤالات اجباری مشخص شده با “*” پاسخ دهید.
  • مدارک لازم را برای ویزای دانشجویی روسیه جمع آوری کنید.
  • درخواست خود را بصورت حضوری ارسال کنید. در یک کنسولگری روسیه یا مرکز پردازش ویزا روسیه درخواست کنید.
  • هزینه ویزای دانشجویی روسی را پرداخت کنید.
مراحل دریافت ویزای دانشجویی روسیه
مراحل دریافت ویزای دانشجویی روسیه

پس از این رویه ها، باید منتظر پاسخ دادن به درخواست خود باشید. اگر سفارت ضرورت ببیند، می تواند برای مصاحبه حضوری از شما درخواست کند. همچنین ممکن است از شما بخواهند اسناد اضافی را نیز ارائه دهید.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی روسیه

بخش اصلی هر پروسه درخواست ویزا در روسیه جمع آوری مدارک است. مدارک لازم برای ویزای دانشجویی روسیه به شرح زیر است:

پشتیبانی ویزا برای دانشجویان. این سندی است که از ادعاهای شما در مورد هدف ورود به روسیه حمایت می کند. سه نوع دعوت نامه ویزای تحصیلی قابل قبول در روسیه وجود دارد. هر یک از موارد زیر پذیرفته می شود:

  1. دعوت نامه وزارت کشور فدراسیون روسیه. دانشگاه روسی شما وظیفه دارد این دعوت نامه را به شما ارائه دهد. شما باید آن را به شکل اصلی یا به صورت کاغذی یا الکترونیکی در اختیار سفارتخانه قرار دهید.
  2. دعوت نامه تلفنی از وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه. دانشگاه روسی شما باید درخواست این نوع دعوت نامه را در وزارت امور خارجه روسیه انجام دهد. سپس این وزارتخانه دعوت نامه را به سفارت روسیه در کشور خود منتقل می کند. دانشگاه باید یک شماره شش رقمی را برای شما تهیه کند که لازم است به سفارت ارائه دهید.
  3. نسخه ای از دعوت نامه مستقیم دانشگاه روسی شما. این نوع دعوت فقط برای مطالعه کوتاه مدت و بدون تمدید معتبر است. رئیس دانشگاه یا رئیس بخش بین الملل باید نامه را مهر و امضا كند. توجه داشته باشید که نامه باید روی کاغذ رسمی دانشگاه روسیه چاپ شود.
  • گواهی آزمایش HIV (ایدز). این آزمایش باید طی سه ماه گذشته قبل از درخواست انجام شود. همچنان باید 15 تا 30 روز از روز درخواست شما معتبر باشد.
  • سند بیمه نامه بیمه درمانی. این شرط فقط برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایران، ایسلند، اسرائیل، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ و سوئیس است. این سند باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا یک شرکت بیمه روسی صادر شود و شامل موارد زیر باشد:
  1. نام کامل شما
  2. تاریخ امضای توافق نامه.
  3. شماره سیاست و مشخصات کامل بیمه گذار.
  4. تاریخ اعتبار. توجه داشته باشید که برای ویزاهای تک ورود، این قانون باید کل دوره اقامت در روسیه را تحت پوشش خود قرار دهد. از طرف دیگر، برای ویزاهای چند ورودی باید مدت زمان سفر اول را شامل شود.
  5. لیست خدمات پزشکی که بیمه شامل آن می شود، از جمله بازگشت در صورت مرگ.
  6. منطقه جغرافیایی پوشش بیمه را پوشش می دهد، باید شامل روسیه شود.
  • شما باید یک گذرنامه معتبر با حداقل دو صفحه خالی در آن داشته باشید.
  • باید فرم درخواست ویزای دانشجویی روسی خود را که توسط خودتان امضا شده و پر شده است.
  • مدرک اصلی دیپلم یا مدرک دانشگاهی یا هر مدرک تحصیلی دیگر را با خود داشته باشید.
  • شما باید مدرک پرداخت شهریه را داشته باشید که هنگام تحصیل به دانشگاه روسیه می پردازید. شما باید مطمئن شوید که می توانید هزینه های دوره و هزینه تحصیل در روسیه را برای خود بپردازید. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه ایالتی در روسیه یا دانشگاهی با مکان های دولتی هستید، ممکن است واجد شرایط برای درخواست بورسیه دولتی شوید. بودجه دولتی نیز برای دانشجویان کشورهای CIS در دسترس است. بورسیه های بین المللی توسط وزارت آموزش و علوم روسیه اعطا می شود و سالانه 10،000 بورس اعطا می شود. اگر در یک دانشگاه روسیه جایی را به دست آورید و یک بورس دولتی دریافت کنید، به شما یک شماره شش رقمی داده می شود تا از برنامه خود استفاده کنید.
  • شما باید قصد خود را در عدم ماندن در روسیه در پایان مدت مجاز ویزا نشان دهید.

مدت زمان انتظار دریافت ویزای دانشجویی در روسیه

متوسط زمان پردازش ویزای دانشجویی روسیه 10 روز است. با این حال، پردازش می تواند از هفت تا 20 روز کاری طول بکشد. در موارد خاص، زمان پردازش تا 30 روز قابل افزایش است. کسانی که عجله دارند می توانند درخواست تسریع در پردازش کنند، که سه روز کاری طول می کشد. متقاضیانی که می خواهند از روند تسریع درخواست ویزا بهره مند شوند باید هزینه بالاتری بپردازند.

مدت زمان انتظار دریافت ویزای دانشجویی در روسیه
مدت زمان انتظار دریافت ویزای دانشجویی در روسیه

کار با ویزای دانشجویی روسیه

اگر ویزای دانشجویی روسی داشته باشید، می توانید از اداره مهاجرت فدرال (FMS) اجازه کار بخواهید، مگر اینکه این کار در طول تعطیلات یا در موسسه یا سازمانی که در آن تحصیل می کنید انجام شود.شما فقط در صورتی که دانشجوی تمام وقت در یک دانشگاه معتبر دولتی و حداقل 18 سال سن داشته باشید، اجازه کار دریافت خواهید کرد. این مجوز فقط به شما امکان می دهد تا در زمینه یا حرفه ای که در مجوز و در شهر یا منطقه دانشگاه شما مشخص شده است کار کنید. هزینه اجازه کار برای افرادی که ویزای تحصیل در روسیه دارند 3500 روبل (60 دلار) است. اتباع خارجی که بدون پروانه معتبر در روسیه کار می کنند می توانند تا 7000(120 دلار) روبل جریمه شوند و به طور بالقوه از روسیه اخراج شوند.معمولاً حدود 10 روز طول می کشد تا مجوز کار را از خدمات مهاجرتی فدرال منطقه ای خود دریافت کنید (مثلاً مسکو). شما باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • گذرنامه
  • کارت مهاجرت شما
  • فرم درخواست
  • قرارداد کار شما
  • یک گواهی پزشکی که وضعیت منفی HIV شما ، بیماریهای عفونی یا اعتیاد به مواد مخدر را تأیید نمی کند.
  • تأیید از دانشگاه مبنی بر اینکه در یک دوره تمام وقت ثبت نام کرده اید.
کار با ویزای دانشجویی روسیه
کار با ویزای دانشجویی روسیه

مجوزهای کار روسی برای دانشجویان خارجی برای یک سال اعتبار دارد و می تواند برای مدت قرارداد کار تمدید شود. شما می توانید در این مدت مشاغل را تغییر دهید اما باید به سرویس مهاجرت اطلاع دهید. اگر دوره دانشگاه خود را ترک کنید، مجوز کار لغو می شود و دیگر نمی توانید در روسیه کار کنید.

ویزای همراه خانواده دانشجویان در روسیه

ویزای دانشجویی روسیه یکی از انواع ویزا است که به شما امکان می دهد با اعضای خانواده خود همراه شوید. اعضای خانواده به یک دعوت نامه نیاز دارند یا در دعوت شما از GUVM گنجانده شده و هزینه استاندارد ویزای روسی را نیز شامل می شود. این ویزا برای خانواده شما تا اتمام دوران تحصیلتان معتبر بوده و همچنین افراد خانواده می توانند با این ویزا کار کنند.

تبدیل ویزای دانشحویی روسیه به ویزاهای دیگر

بعد از اتمام تحصیلات، اگر به شما پیشنهاد شغلی داده شده باشد یا می خواهید به دنبال کار در روسیه یا شروع به کار باشید ، ممکن است بتوانید در روسیه بمانید. اما در عمل این مسئله پیچیده است زیرا امکان تغییر از نوع ویزای روسی به نوع دیگر در داخل کشور وجود ندارد. این بدان معناست که ممکن است شما نیاز به خروج از روسیه و ورود مجدد به ویزای مناسب دیگری داشته باشید (یعنی ویزای کار ، ویزای کاری ، ویزای مهاجر بسیار ماهر) ، به معنای تأمین دعوت نامه از GUVM از طریق کارفرمای یا سازمان مناسب.اگر بیش از یک سال در روسیه زندگی می کنید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم در روسیه باشید که به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به ویزا یا مجوز به دنبال کار باشید.اگر قصد دارید پس از اتمام ویزای دانشجویی روسی در روسیه بمانید، توصیه می شود برای انجام استعلام و ترتیب های لازم به شعبه GUVM محلی خود مراجعه کنید. قبل از انقضای ویزای دانشجویی روسی، شما باید این کار را با زمان زیادی انجام دهید.مقامات روسی هنگام صحبت از ساکنان خارجی که بیش از حد ویزای خود را اضافه می کنند کاملاً سختگیر هستند. اگر بدون ویزای معتبر گرفتار شوید، می توانید جریمه سنگین و اخراج احتمالی از روسیه را در معرض خطر خود قرار دهید. اگر سعی کنید بیش از سه روز پس از تاریخ انقضا ویزای دانشجویی روسیه خود را ترک کنید، مجبورید ویزای خروج جداگانه را بپردازید.

با مطالعه مطالب فوق با مراحل اخذ ویزا، مدارک لازم برای دریافت ویزا، شرایط کار با ویزای دانشجویی، همراه کردن خانواده تان به وسیله ویزای دانشجویی و همچنین تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت و ویزاهای دیگر نیز آشنا شدید. برای کسب اطلاعات لازم با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول  در مورد ویزای دانشجویی روسیه

1- مدت زمان انتظار برای ویزای دانشجویی روسیه چقدر است؟

مدت زمان انتظار 10 تا 30 روز کاری می باشد.

2- آیا با ویزای دانشجویی روسیه می توان خانواده را همراه کرد؟

بله. با ویزای دانشجویی روسیه می توان خانواده را همراه کرد.

3- آیا برای دریافت ویزای دانشجویی روسیه نیاز به مصاحبه حضوری است؟

در صورت لزوم ممکن است سفارت از شما درخواست مصاحبه را داشته باشد.

4- مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی روسیه چقدر است؟

مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی روسیه به مدت زمان تحصیل بستگی دارد.

5. هزینه ویزای دانشجویی روسیه چقدر است؟

هزینه این ویزا حدود 20 دلار می باشد.

6- آیا ویزای دانشجویی روسیه را می توان به صورت آنلاین گرفت؟

خیر. ویزای دانشجویی روسیه را باید به صورت حضوری از کنسولگری دریافت کنید.

7- آیا می توان ویزای دانشجویی روسیه را به دیگر ویزاها تبدیل کرد؟

بله، در پایان می توانید با ویزای کار آن را عوض کنید.

8- با ویزای دانشجویی روسیه می توان کار کرد؟

بله، به شما اجازه کار با ویزای دانشجویی روسیه داده می شود.

9- آیا بدون دعوت نامه مستقیم از دانشگاه می توان ویزای دانشجویی روسیه را اخذ کرد؟

بله در صورتی که دانشگاه به صورت تلفنی نیز به سفارت ابلاغ کند، امکان پذیر است.

10- ویزای دانشجویی روسیه را از کجا باید دریافت کرد؟

ویزای دانشجویی روسیه را از کنسول گری ها می توان اخذ کرد.

11- هزینه اجازه کار با ویزای دانشجویی روسیه چقدر است؟

هزینه اجازه کار با ویزای دانشجویی روسیه 40 دلار می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده