شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

دانشجویان برای درخواست در دانشگاه استانبول پس از بررسی و ارزیابی برنامه ها و شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول نتایج در وب سایت دانشگاه اعلام خواهد شد. نامه رسمی پذیرش به متقاضیان پذیرفته شده ارسال می شود. دانشجویان پذیرفته شده باید ویزای دانشجویی خود را از سفارتخانه های ترکیه در کشورهای خود دریافت کنند.

الزامات و شرایط پذیرش دانشگاه فنی استانبول

جهت تحصیل در ترکیه حدود 200 دانشگاه وجود دارد. اکثر آنها دانشگاه های دولتی هستند (حدود 120) و بقیه دانشگاه های خصوصی یا پایه هستند. دانشگاه فنی بین المللی استانبول در 1 آگوست 1933 تأسیس شد. به عنوان تنها دانشگاه و قدیمی ترین دانشگاه ترکیه، آموزش و پرورش را در ماه نوامبر آغاز کرد. این سومین قدیمی ترین دانشگاه فنی جهان است که به علوم مهندسی و علوم اجتماعی اختصاص یافته و یکی از برجسته ترین موسسات آموزشی در ترکیه است.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه فنی استانبول

دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در ترکیه 2018 که در حال حاضر در سال سوم متوسطه تحصیل می کنند و یا از یک مدرسه متوسطه فارغ التحصیل شده اند که معادل دیپلم دبیرستان ترکیه است، می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فنی استانبول (ITU) درخواست پذیرش کنند. دانشجویان باید تکمیل مدرسه متوسطه ای که یک برنامه آموزشی معادل با مدارس متوسطه ترکیه می باشد را ارائه دهند. همچنین افراد متقاضی باید نمره قبولی از یکی از آزمون های معتبر (SAT- ACT- GCEAL- IB -ABITUR) که توسط مجلس ITU پذیرفته شده است را در دسترس داشته باشند.

دانشجویان بین المللی در دانشگاه فنی استانبول

 

درخواست پذیرش در دانشگاه فنی استانبول

اسناد مورد نیاز و شرایط تحصیل در ترکیه در فرم درخواست باید به صورت پی دی اف (هر دو مدارک اصلی و ترجمه شده به به زبان انگلیسی یا ترکی) آپلود شوند. صحت اسناد ارسال شده توسط متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام هستند، توسط موسسات مربوطه تأیید خواهند شد. درخواست نامه هایی که شامل اسناد جعلی است به عنوان نامعتبر در نظر گرفته می شوند، رد می شوند و اقدام قانونی علیه متقاضی آغاز می شود. مدارک مورد نیاز به قرار زیر می باشد:

  • دیپلم دبیرستان
  • رونوشت اصلی
  • نتیجه تست معتبر
  • فتوکپی پاسپورت
  • کارت آبی (از دولت ترکیه)
  • اجازه اقامت و ویزای ترکیه
  • بیانیه توضیح هدف

اگر از شرایط تحصیل و همچنین زندگی در ترکیه اطلاعاتی را در دست ندارید بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید، مشاورین ما بروزترین اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده