زندگی در ایتالیا چگونه است

زندگی در ایتالیا چگونه است

ایتالیا کشوری است که در جنوب اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور، رم است. ایتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، از نظر تاریخی محل اقوام و فرهنگ های بی شمار بوده است. امروزه ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای فرهنگی و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی 1،935 تریلیون دلار (سوم در منطقه یورو)، ششمین ثروت ملی و سومین ذخیره بزرگ طلای بانک مرکزی در نظر گرفته شده است. میزان امید به زندگی، کیفیت زندگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش در این کشور بسیار بالا است. در طول قرن ها، ایتالیا جوامع علمی را به وجود آورده است که بسیاری از اکتشافات مهم درفیزیک و علوم دیگر را انجام داده است. در دوران رنسانس، لئون باتیستا آلبرتی (14041994) کمک های مهمی در زمینه های مختلفی از جمله زیست شناسی، معماری و مهندسی انجام دادند. ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید جهان است و در سال 2016 با 52.3 میلیون بازدید بین المللی همراه بوده است. مجموع سهم سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی (از جمله اثرات گسترده تر سرمایه گذاری، زنجیره تأمین و اثرات درآمد ناشی از آن) 162.7 میلیارد یورو بود در سال 2014 (10.1 درصد از تولید ناخالص داخلی) و 1،082،000 شغل مستقیماً در سال 2014 ایجاد کرده است (4.8 درصد از کل اشتغال).

در سال 2016، ایتالیا حدود 5.05 میلیون مقیم خارجی داشت که 8.3 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می داد. زبان رسمی ایتالیا، ایتالیایی است. در سال 2017، نسبت ایتالیایی هایی که خود را مسیحی کاتولیک رومی معرفی می کردند 74.4 درصد بود. در سال 2011، ادیان مسیحی اقلیت در ایتالیا شامل 1.5 میلیون مسیحی ارتدکس یا 2.5 درصد از جمعیت بودند. کشور ایتالیا از سال 1978 دارای یک سیستم جهانی بهداشت عمومی است.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت :

  • زندگی در کشور ایتالیا
  • هزینه زندگی در ایتالیا 2020
  • مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا
  • مزایا و معایب زندگی در ایتالیا

زندگی در کشور ایتالیا

ایتالیا سال ها مقصد مورد علاقه افرادی بوده است که به خارج از کشور مهاجرت می کردند و اکنون تعداد قابل توجهی از مهاجران در ایتالیا زندگی می کنند. اجتماعات بسیار بزرگی در توسکانی، مارکه و پولیا و همچنین در مناطق اطراف رم وجود دارد که بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در آن جا محصولات و خدمات مهاجران را ارائه می دهند. مناطق جنوبی برای خارجی ها جالب توجه است، اما به طور کلی در آن مناطق مهاجران کمتری زندگی می کنند.

زندگی در کشور ایتالیا
زندگی در کشور ایتالیا

فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی

فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی ایتالیا بسیار خاص و ویژه است. خانواده یکی از سنگ بناهای اصلی فرهنگ ایتالیا است. و این نشان دهنده تعادل در زندگی و در کار آن ها است. این اتفاق می افتد که افراد 20 و 30 ساله هنوز با خانواده خود زندگی می کنند. در جنوب ایتالیا زندگی مشترک خانواده ها با هم چندان غیر معمول نیست، اگر چه این ممکن است روند در حال از بین رفتن باشد. بنابراین، اعضای خانواده به به شدت به هم وابسته هستند و در صورت لزوم از یکدیگر حمایت عاطفی و مالی می کنند.

سلام و معاشرت کردن

ایتالیایی ها عموماً افراطی و برونگرا هستند، حتی در ملاء عام. آن ها هنگام صحبت کردن از حالت های مختلف صورت و حرکات دست استفاده می کنند. اگر ایتالیایی ها همدیگر را به خوبی بشناسند، ممکن است همدیگر را در آغوش بگیرند. با این حال، هنگام ملاقات برای اولین بار، تکان دادن دست ها توصیه می شود. کلمه Ciao (سلام – غیر رسمی) معمولاً برای غریبه ها استفاده نمی شود. ایتالیایی ها هنگامی که فردی را نمی شناسند Buongiorno یا buonasera استفاده می کنند. مد در فرهنگ ایتالیا مهم است. بیرون رفتن برای شام عموماً قبل از ساعت هشت اتفاق نخواهد افتاد، اما ممکن است دیرتر از این ساعت نیز باشد. استعمال دخانیات در مراکز عمومی ممنوع شده است. هنگام دعوت به مهمانی، بردن هدایایی مانند شراب، گل یا شکلات قابل قبول است.

دین و مذهب

کثر جمعیت (حدود 70 درصد) در ایتالیا کاتولیک هستند، اگر چه فقط یک سوم آن ها به کلیسا می روند. گفته می شود، بقیه جمعیت ممکن است مذاهب دیگری داشته باشند یا بی دین باشند. بهتر است از بحث کردن در مورد دین خودداری شود زیرا این یک موضوع بسیار حساس است.

رانندگی کردن

رانندگی در ایتالیا نباید پیچیده باشد، اما این امر بیشتر به جایی بستگی دارد که فرد در آن رانندگی می کند. چندین بزرگراه را می توان در سرتا سر کشور یافت که رانندگی در آن ها راحت است. با این وجود، در مراکز تاریخی خیابان ها باریک خواهند بود. این خیابان ها به راحتی پر ازدحام می شوند، به همین دلیل موتورسیکلت ها وسیله نقلیه ای محبوب در کشور ایتالیا هستند.

رانندگی کردن در ایتالیا
رانندگی کردن در ایتالیا

حمل و نقل عمومی

ایتالیا از شبکه حمل و نقل عمومی خوبی مانند قطار، اتوبوس، کشتی و در بعضی از شهرها مترو برخوردار است. این کشور حتی شبکه گسترده ای از فرودگاه ها را نیز در اختیار دارد، بنابراین امکان پرواز بین شهرهای اصلی و مناطق وجود دارد.قطارهای محلی چندین شهر ایتالیا را به هم متصل می کنند. این راه آهن را می توان در سراسر کشور یافت و معمولاً کاملاً مقرون به صرفه است. شبکه اتوبوسرانی ایتالیا رو به رشد است و اتوبوس برای مسافت های طولانی بیشتر و بیشتر می شوند. می توان مترو را در رم، میلان، ناپل و تورین پیدا کرد. جنوا، کاتانیا و پرواگیا نیز دارای یک شبکه مترو کوچک هستند.

بهداشت

ایتالیایی ها از سالم ترین افراد جهان هستند علاوه بر یک رژیم غذایی متعادل، از خدمات درمانی رایگان و با کیفیت بالا نیز برخوردار هستند. بهداشت و درمان برای افراد غیر مقیم بسیار گسترده نیست، اما تا زمانی که افراد مجوز اقامت دارند می توانند مانند سایر افراد از خدمات درمانی رایگان بهره مند شوند و در صورت تمایل از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند. پیدا کردن پزشک در سیستم بهداشت و درمان عمومی و خصوصی نباید چندان دشوار باشد، اگر چه باید از قبل تحقیقاتی انجام داد که مطمئن شد پزشک می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند.مراقبت های بهداشتی در ایتالیا بیشتر مراحل پزشکی را برای کلیه ساکنان قانونی پوشش می دهد. مراقبت های دندانپزشکی در موارد اضطراری و برای کلیه کودکان تا 16 سال رایگان است. روش های دیگر، مانند ارتودنسی یا جراحی و لیزر چشم، عموماً تحت پوشش قرار نمی گیرند. جراحی زیبایی تحت پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی نیست.

مالیات

مدیریت امور مالی در ایتالیا می تواند راهی پر پیچ و خم باشد. مهاجران باید برای نرخ نسبتاً بالای مالیات کشور آماده شوند. مالیات بر درآمد شامل تمام مشاغل از جمله خود اشتغالی یا کارمندی نیز می شود. افتتاح حساب بانکی در ایتالیا نسبتاً ساده است. سیستم مالیات سنگین ایتالیا است و هم شامل کارمندان و هم کارگران می شود. علاوه بر نرخ های بالای مالیاتی ملی، افراد مجبور به پرداخت مالیات منطقه ای بر درآمد و مالیات شهرداری نیز هستند.

آموزش و پرورش

به طور کلی تحصیل در ایتالیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در بعضی موارد مدارس دولتی نسبت به مدارس خصوصی بهتر عمل می کنند. می توان یکی از مدارس کاتولیک در این کشور را انتخاب کرد، یا به مدارس بین المللی ایتالیا رفت. سیستم آموزش در ایتالیا به پنج سطح اصلی تقسیم می شود : پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول، متوسطه دوم و دانشگاه. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه های اروپا و جهان قرار گرفته اند. رتبه های برتر دانشگاه های ایتالیا :

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان : رتبه 61 در اروپا و رتبه 149 در جهان.
  • دانشگاه سنت آنا : رتبه 75 در اروپا و رتبه 177 در جهان .
  • دانشگاه بولونیا (UNIBO) : رتبه 75 در اروپا و رتبه 177 در جهان.
  • دانشگاه ساپینزا رم : رتبه 89 در اروپا و رتبه 203 در جهان.
  • دانشگاه نرماله سوپریوره : رتبه 90 در اروپا و رتبه 204 در جهان.

کار کردن

با توجه به نرخ بیکاری این کشور، پیدا کردن کار در ایتالیا ممکن است دشوار باشد. باید به خاطر داشت که صحبت کردن به زبان ایتالیایی ممکن است برای یک حرفه پایدار و رو به رشد در کشور مهم باشد. کلیه کارگرانی که در تأمین اجتماعی ثبت نام کرده اند، می توانند از مزایای آن بهره مند شوند، از جمله خدمات بهداشت عمومی، حقوق بازنشستگی، و یا مرخصی کاری. کارگران خود اشتغال با یک طرح تأمین اجتماعی متفاوت ثبت نام می کنند، این بدان معنی است که برخی مزایا ممکن است برای آن ها اعمال نشود.احتمالاً شنیده اید که گردشگری فرصت های شغلی زیادی را برای مهاجران در ایتالیا فراهم می کند. همین امر در مورد آموزش نیز وجود دارد، به خصوص برای افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. با این وجود، ممکن است جستجوی شغلی برای این جایگاه، رقابت سنگین تری را داشته باشد. تعداد کمی از فرصت های شغلی وجود دارد که به نظر می رسد ایتالیا نتواند آن ها را پر کند. بخش هایی مانند مواد غذایی، فناوری، مکانیکی، نساجی و شیمیایی به مهندسین احتیاج دارند و ممکن است در سال های آینده 190،000 جای خالی داشته باشند. پیدا کردن فرصت شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه ها، طراحان تجهیزات رایانه یا طراحان سیستم های ارتباطی ساده تر خواهد بود.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با شرایط زندگی در ایتالیا می باشند.

هزینه زندگی در ایتالیا 2020

ایتالیا کشوری شگفت انگیز برای مهاجران است. از غذا و فرهنگ گرفته تا مد و آب و هوا، مکانی باور نکردنی برای تعطیلات، کار و زندگی است. هزینه زندگی در ایتالیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است، دقیقاً مانند آن چه که در ایالات متحده و سایر مناطق اروپا صدق می کند. به طور کلی، مناطق شمالی ایتالیا و شهرهای بزرگ گران تر هستند. اما با دور شدن از مراکز گردشگری و زندگی در یک شهر کوچک، می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. متوسط هزینه ها در ایتالیا 2020 به شرح زیر می باشد :

مسکن

برای مهاجران که سبک زندگی مجلل را ترجیح می دهند، شهرهای گران قیمت مانند رم و میلان اقامتی عجیب و غریب را ارائه می دهند. یک آپارتمان کوچک یک خوابه را در نزدیکی مرکز شهر در میلان حداقل 1065 یورو در ماه هزینه خواهد داشت. به طور کلی، زندگی در رم یا میلان با زندگی در جایی مانند نیویورک یا لندن قابل قیاس است. هزینه آپارتمان کوچک یک خوابه را در نزدیکی مرکز شهر در ناپل حدود 545 یورو در هر ماه می باشد.

مسکن در ایتالیا
مسکن در ایتالیا

حمل و نقل

خرید ماشین در ایتالیا بسیار گران است. همچنین، هزینه های بنزین و بیمه می تواند به سرعت افزایش یابد. ایتالیا یکی از بالاترین قیمت سوخت در جهان را دارد که هم اکنون 1.55 یورو در هر لیتر است. خوشبختانه این کشور دارای یک سرویس حمل و نقل عمومی باورنکردنی، گسترده و مقرون به صرفه است. اگر چه قیمت ها بسته به موقعیت مکانی بسیار متفاوت است، انتظار می رود 1.50 یورو برای بلیط یک طرفه و 35 یورو برای رفت و آمد ماهانه هزینه شود.

غذا

مواد غذایی را می توان با قیمت مناسب خریداری کرد که مشابه اکثر کشور های اروپای غربی است. یک شخص تنها حدود 200 – 160 یورو در ماه برای مواد غذایی هزینه می کند. باید به یاد داشت که خرید از سوپر مارکت های محلی زنجیره ای یا بازارهای مواد غذایی که محصولات ارزان قیمت را ارائه می دهند مقرون به صرفه تر می باشد. از طرف دیگر، بیرون غذا خوردن بسیار گران است. به عنوان مثال، یک وعده غذایی در یک رستوران گران حدود 15 یورو برای هر فرد هزینه دارد. غذا خوردن در رستوران های گران قیمت در شهرهای بزرگ می تواند به ازای هر نفر 200 یورو هزینه داشته باشد. از آن جایی که ایتالیا شراب زیادی تولید می کند، شراب در این کشور بسیار ارزان است.

پوشاک

ایتالیا در حوزه طراحی لباس معروف است. خوشبختانه تعداد زیادی از کارخانه های تولیدی وجود دارد که قیمت تخفیفی را برای لباس های طراحی شده، همراه با کفش های ایتالیایی خوش ساخت ارائه می دهند. همچنین می توان از حراج های پایان فصل استفاده کرد، که بسیار ارزان تر از کالاهای طراحی شده می باشند.

رستوران ها :

  • غذا در رستوران گران قیمت : 15.00 یورو
  • سه وعده غذا برای 2 نفر در رستوران با قیمت متوسط : 50.00 یورو
  • غذا در مک دونالد (یا معادل ان) : 8.00 یورو
  • آبجو داخلی ( 0.5 لیتر) : 4.50 یورو
  • آبجو وارداتی ( 0.33 لیتر) : 4.00 یورو
  • کاپوچینو (معمولی) : 1.37 یورو
  • نوشابه پپسی ( 0.33 لیتر) : 2.07 یورو
  • آب ( 0.33 لیتر ) : 1.01 یورو

بازار ها :

  • شیر (معمولی) ، ( 1 لیتر) : 1.14 یورو
  • قرص نان سفید تازه ( 500 گرم) : 1.60 یورو
  • برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم ) : 1.93 یورو
  • تخم مرغ : 2.71 یورو
  • پنیر محلی ( 1 کیلوگرم) : 12.78 یورو
  • سینه مرغ (بدون پوست و استخوان) (1 کیلو گرم) : 8.33 یورو
  • گوشت ( 1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ) : 15.30 یورو
  • سیب (1 کیلوگرم) : 1.80 یورو
  • موز (1 کیلوگرم ) : 1.72 یورو
  • پرتقال (1 کیلوگرم) : 1.77 یورو
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) : 1.98 یورو
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم) : 1.22 یورو
  • پیاز (1 کیلوگرم) : 1.28 یورو
  • کاهو : 1.05 یورو
  • آب ( 1.5 لیتری) : 0.40 یورو
  • بطری شراب (قیمت متوسط) : 5.00 یورو
  • آبجو داخلی ( 0.5 لیتر) : 1.29 یورو
  • ابجو وارداتی ( 0.33 لیتر ) : 1.79 یورو
  • پک 20 تایی سیگار (مارلبورو ) : 5.50 یورو

حمل و نقل :

  • بلیط یک طرفه (عبور محلی) : 1.50 یورو
  • رفت و امد ماهانه (قیمت معمولی) : 35.00 یورو
  • تاکسی (تعرفه عادی ) : 5.00 یورو
  • تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) : 1.30 یورو
  • تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی) : 28.32 یورو
  • بنزین ( 1 لیتر) : 1.57 یورو
  • فولکس واگن Golf 1.4 90 KW Trendline (یا خودروی جدید معادل ان) : 22،000.00 یورو
  • تویوتا کرولا 1.6l 97kW Comfort ( یا خودروی جدید معادل ان ) : 23،173.74 یورو

خدمات (ماهانه) :

  • قبوض ( برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله ) برای اپارتمان 85 متر مربعی : 159.96 یورو
  • تعرفه 1 دقیقه ای تلفن همراه (بدون تخفیف) : 0.12 یورو
  • اینترنت 60 Mbps ) یا بیشتر ، داده نامحدود ، کابلی ( ADSL / : 29.09 یورو

ورزش و سرگرمی :

  • باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال : 48.56 یورو
  • اجاره باشگاه تنیس ( 1 ساعت در اخر هفته ) : 18.92 یورو
  • سینما، اکران بین المللی، 1 صندلی : 8.50 یورو

مراقبت کودکان :

  • پیش دبستانی (مهد کودک ) ، تمام روز ، خصوصی ، ماهانه برای 1 کودک : 447.42 یورو
  • مدرسه ابتدایی بین المللی ، سالیانه برای 1 کودک : 11،174.41 یورو

پوشاک و کفش :

  • 1 جفت جین Levis 501) یا معادل ان) : 77.65 یورو
  • 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای Zara) ، H&M ، … ) : 30.49 یورو
  • یک جفت کفش پیاده روی نایک (قیمت متوسط) : 82.92 یورو
  • یک جفت کفش مردانه : 114.80 یورو

اجاره در هر ماه :

  • آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر : 618.00 یورو
  • آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز شهر : 472.20 یورو
  • آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر : 1،111.19 یورو
  • آپارتمان ( 3 خوابه) خارج از مرکز شهر : 804.20 یورو

قیمت خرید اپارتمان :

  • قیمت خرید اپارتمان برای هر متر مربع در مرکز شهر : 3،583.62 یورو
  • قیمت خرید اپارتمان برای هر متر مربع در خارج از مرکز شهر : 2،090.26 یورو

درآمد ماهیانه :

درآمد ماهانه (پس از کسر مالیات) : 1،410.19 یورو

هر گونه سوال را در رابطه با شرایط زندگی در ایتالیا را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

مشاغل مورد نیاز در ایتالیا

چندین سال است که ایتالیا یک مقصد مناسب برای مهاجرانی است که به دنبال شغل هستند و قصد مهاجرت کاری به ایتالیا و اروپا را دارند.. صنایع بزرگ در ایتالیا شامل تولید خودرو، مد، گردشگری و مواد غذایی است. به طور کلی، بخش شمالی ایتالیا صنعتی تر، توسعه یافته تر و قطب اصلی برای شرکت های خصوصی است در حالی که منطقه جنوبی بیشتر محور کشاورزی است. کار کردن در ایتالیا با تجارب با ارزش و بی نظیری همراه است که به مهاجران برای ادامه کار و همچنین رشد شخصی کمک می کند. با این حال، به دلیل رونق بخش گردشگری گرفتن قرارداد های موقت در صنعت گردشگری بسیار آسان تر است. علاوه بر این، ایتالیایی زبان رسمی این کشور است، بیشتر افراد محلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند. بنابراین، مهاجرانی که به ایتالیایی مسلط هستند، از مزیت بهتری برخوردار هستند. از طرف دیگر، مهاجران مسلط به زبان انگلیسی در صنایعی مانند آموزش و گردشگری بسیار ارزشمند هستند.معمولاً حقوق با توجه به نوع شغل متفاوت است. قرار دادهای اولیه اشتغال شامل کارآموزی، کار پاره وقت، قرار دادهای مدت ثابت و غیره است. پیش بینی می شود کارمندان 40 ساعت در هفته کار می کنند و هر ساعت اضافی برای آن ها اضافه کاری در نظر گرفته می شود. انتخاب شغل و حقوق و دستمزد به رشته یا صنعت و فرصت های شغلی موجود بستگی دارد، از جمله :

  • آموزش و مشاغل دانشگاهی
  • مشاغل گردشگری و هتلداری
  • مشاغل فروش
  • مشاغل مدیریت
  • مشاغل نیمه وقت

مزایا و معایب زندگی در ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری جهان است و فکر کردن در مورد زندگی در آن جا نیز می تواند هیجان انگیز باشد، اما مشکلات جانبی برای زندگی در آن جا چیست؟ هر کشوری مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی را دارد. در این جا قصدداریم جوانب مثبت و منفی مهاجرت به ایتالیا را بررسی کنیم :

آب و هوا

در حالی که بسیاری از مردم ایتالیا را به عنوان یک کشور با آب و هوای مدیترانه ای و معتدل می شناسند، واقعیت این است که چهار فصل در این کشور وجود دارد.

نکته مثبت :

ایتالیا بسته به جایی که برای زندگی انتخاب می شود دارای آب و هوای متنوع است. به عنوان مثال زندگی در نزدیکی دریای مدیترانه، نوسانات شدیدتر دما را نسبت به آلپ دارد. کسانی که ورزش های زمستانی را دوست دارند، در بسیاری از مناطق کوهستانی ایتالیا، جایی که برای اسکی مناسب است؛ انتخاب می کنند.

نکته منفی :

در شمال، زمستان سرد، مرطوب و مه آلود است در حالی که تابستان به خصوص در امتداد دره پو ، گرم و مرطوب می باشد. جنوب ایتالیا به دلیل تابش آفتاب ، می تواند تابستان های گرم و خشک را به ارمغان آورد. برف در آپنینی حتی در جنوب نیز بسیار نادر است.زمین لرزه ها چند منطقه مانند Abruzzo و Umbria در سال های اخیر فعالیت بیشتری را تجربه کرده اند.

هزینه زندگی

نکته مثبت :

یک زوج بسته به سبک زندگی می توانند با هزینه 2،200 دلار در ماه (یا کمتر) زندگی کنند. مسلماً هزینه های مسکن می تواند متفاوت باشد. قیمت خانه در برخی از شهرهای کوچک، کمتر از قیمت یک ماشین جدید در شهرهای بزرگ می باشد. هزینه های مواد غذایی و زندگی روزمره به طور کلی نسبت به ایالات متحده پایین تر است و سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار مقرون به صرفه تر است. موزه ها و پروازهای هوایی در سراسر اروپا هر دو فرصت های بسیار خوبی را برای سفرهای فرهنگی و مسافرت ارائه می دهند هر دو با قیمت های نسبتاً ارزان می باشند. نرخ تلفن همراه و هزینه اینترنت کمتر، و متنوع است.

هزینه زندگی د رایتالیا
هزینه زندگی در ایتالیا

نکته منفی :

هزینه های آب و برق می تواند زیاد باشد، و قیمت بنزین نیز گزاف است. گرانی قیمت بنزین بر قیمت خودرو در این کشور تاثیر گذار است.

امنیت و سلامت :

نکته مثبت :

ایتالیا در فهرست صلح جهانی 163 کشور در رتبه 39 قرار دارد. مالکیت اسلحه مجاز است اما بسیار کنترل می شود. و طبق گزارش بانک جهانی، ایتالیا در رده کشورهای با میزان قتل پایین قتل قرار دارد. (ایالات متحده آمریکا 5.35 مورد قتل در 100000 نفر را ثبت می کند، در حالی که ایتالیا فقط 0.67 مورد را ثبت می کند). ایتالیایی ها معمولاً مراقب و هوشیار هستند و در صورت مشاهده جرم در حال وقوع یا در مورد ارتکاب آن، مداخله می کنند.

نکته منفی :

جرم خرد در این کشور (مانند هر جای دیگر) وجود دارد. مخصوصاً جیب برهایی که در شهرهای توریستی وجود دارند.

مراقبت درمانی :

نکته مثبت :

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ایتالیا رتبه دوم بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی در جهان را دارد. مراقبت های بهداشتی، به راحتی در دسترس است و گزینه های عمومی و خصوصی را به بیماران ارائه می دهد. اولین مدارس پزشکی دنیا در ایتالیا تأسیس شدند. حتی شهرهای کوچک دسترسی پزشکی را ارائه می دهند و حتی هزینه های مراقبت های خصوصی نیز مقرون به صرفه است.

نکته منفی :

بسته به متخصص، رویه و محل، و زمان انتظار برای سیستم عمومی ممکن است طولانی باشد. غالبا روش هایی برای تسریع در کارها با مراجعه به پزشک وجود. اگر چه گاهی اوقات فقط باید منتظر ماند، بسیاری از ایتالیایی ها از سیستم های درمان خصوصی و برخی از سیستم های دولتی استفاده می کنند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی زندگی در کشور ایتالیا ، تحصیل در ایتالیا ،می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با شرایط زندگی در ایتالیا

1- یکی از اصلی ترین بناهای زندگی اجتماعی در ایتالیا چیست؟

یکی از اصلی ترین بناهای زندگی اجتماعی در ایتالیا خانواده است و و این نشان دهنده تعادل در زندگی و در کار آن ها است.

2- سلام و معاشرت در ایتالیا به چه صورت است؟

اگر ایتالیایی ها همدیگر را به خوبی بشناسند، ممکن است همدیگر را در آغوش بگیرند. با این حال، هنگام ملاقات برای اولین بار، تکان دادن دست ها توصیه می شود.

3- دین و مذهب مردم ایتالیا چیست؟

اکثر جمعیت (حدود 70 درصد) در ایتالیا کاتولیک هستند.

4- سیستم بهداشتی ایتالیا به چه صورت است؟

سیستم بهداشتی ایتالیا به صورت دولتی و خصوصی است . ضمن این که خدمات بهداشتی در ایتالیا از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

5- چه مواردی در ایتالیا تحت پوشش بهداشت عمومی قرار نمی گیرند؟

ارتودنسی یا جراحی و لیزر چشم، عموماً تحت پوشش قرار نمی گیرند. جراحی زیبایی نیز تحت پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی نیست.

6- پرداخت مالیات در کشور ایتالیا به چه صورت است؟

سیستم مالیات سنگین ایتالیا است و هم شامل کارمندان و هم کارگران می شود.

7- آیا ایتالیا سیستم آموزش و پرورش قابل قبولی دارد؟

بله . به طور کلی مدارس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در بعضی موارد مدارس دولتی نسبت به مدارس خصوصی بهتر عمل می کنند. و برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه های اروپا و جهان قرار گرفته اند.

8- هزینه زندگی در ایتالیا به چه صورت است؟

هزینه زندگی در ایتالیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است، دقیقاً مانند آن چه که در ایالات متحده و سایر مناطق اروپا صدق می کند. به طور کلی، مناطق شمالی ایتالیا و شهر های بزرگ گران تر هستند.

9- هزینه مسکن در شهرهای ایتالیا چگونه است؟

یک آپارتمان کوچک یک خوابه را در نزدیکی مرکز شهر در میلان حداقل 1065 یورو در ماه هزینه خواهد داشت. هزینه آپارتمان کوچک یک خوابه را در نزدیکی مرکز شهر در ناپل حدود 545 یورو در هر ماه می باشد.

10- هزینه مواد غذایی در کشور ایتالیا چقدر است؟

یک شخص تنها حدود 200 – 160 یورو در ماه برای مواد غذایی هزینه می کند. باید به یاد داشت که خرید از سوپر مارکت های محلی زنجیره ای یا بازارهای مواد غذایی که محصولات ارزان قیمت را ارائه می دهند مقرون به صرفه تر می باشد.

11- مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا کدامند؟

آموزش و مشاغل دانشگاهی، مشاغل گردشگری و هتلداری، مشاغل فروش ، مشاغل مدیریت و مشاغل نیمه وقت از جمله مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا می باشند.

12- ساعات کاری در ایتالیا به چه صورت است؟

کارمندان 40 ساعت در هفته کار می کنند و هر ساعت اضافی برای آن ها اضافه کاری در نظر گرفته می شود.

13- یافتن کدام موقعیت های شغلی در ایتالیا ساده تر است؟

یافتن موقعیت های شغلی در ایتالیا برای صنعت گردشگری و تدریس زبان انگلیسی ساده تر است.

14- مزایا و معایب زندگی در ایتالیا چیست؟

از جمله مزایا و معایب زندگی در ایتالیا می توان به آب و هوا، هزینه زندگی ، امنیت و سلامت و … اشاره کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده