دانشگاه کوچ ترکیه | رشته های تحصیلی + شرایط اخذ بورسیه

دانشگاه کوچ ترکیه

در سال های اخیر تحصیل در کشور ترکیه هدف بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. دانشگاه کوچ ترکیه از جمله دانشگاه هایی است که فرصت ادامه تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. دانشگاه کوچ استانبول شهریه مقرون به صرفه ای نسبت به دانشگاه های اروپایی دارد و مدرک اخذ شده از این دانشگاه نیز معتبر شناخته می شود. دانشگاه کوچ استانبول دارای دانشکده های متعددی می باشد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

آشنایی با دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ یک دانشگاه خصوصی در شهر استانبول است که در سال 1993 تأسیس شد. این دانشگاه به دلیل داشتن تعهد در برتر بودن،جذب اساتید بین المللی و داخلی و نیز پذیرش دانشجویان بدون کنکور در ترکیه شناخته می شود. دانشگاه کوچ ترکیه دارای 22 برنامه کارشناسی، 32 برنامه کارشناسی ارشد و 18 برنامه دکترا است. این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر پزشکی در کشور ترکیه می باشد.

دانشکده های دانشگاه کوچ استانبول

این دانشگاه دارای چندین دانشکده مختلف است که فرصت تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برخی از دانشکده های این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

دانشکده علوم اداری و اقتصادی

مأموریت اصلی دانشکده علوم اداری و اقتصادی این است که تحقیقاتی را انجام دهد که به توسعه علمی در مقیاس بین المللی کمک می کند و شایسته ترین فارغ التحصیلان ترکیه را پرورش می دهد. ارزش های اصلی این دانشکده شامل تعالی، یکپارچگی، انصاف و خلاقیت می شود.

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

این دانشکده دارای گروه های مختلفی است که اقدام به آموزش دانشجویان و آماده کردن آن ها جهت ورود به بازارهای کار جهانی می باشند. این دانشکده با داشتن آزمایشگاه های بی شمار به مطالعه در زمینه های مختلف می پردازد.

دانشکده پرستاری

دانشکده پرستاری دانشگاه کوچ در سال 1999 در نتیجه همکاری با دانشکده پرستاری دانشگاه جان هاپکینز تأسیس شد که یکی از پنج دانشکده برتر در جهان است. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره چهار ساله تحصیل، دانشجویان مستحق دریافت مدرک کارشناسی پرستاری هستند. فارغ التحصیلان این دانشکده فرصت هایی برای یافتن شغل در ترکیه دارند و همچنین می توانند در خارج از کشور مشغول به کار شوند.

دانشکده حقوق

دانشکده حقوق دانشگاه کوچ ترکیه دانشجویان را قادر می سازد تا در رشته های مختلف سرآمد شوند. برنامه دانشکده حقوق به خوبی پاسخگوی نیاز ترکیه به وکلائی است که هم دارای مهارت زبان و هم دیدگاه بین المللی هستند. بیش از 30 درصد از کل دوره های ارائه شده با محتوای بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین فرصت های شغلی بین المللی ممکن است برای همه دانشجویان امکان پذیر باشد.

دانشکده تجارت

مأموریت اصلی دانشکده تجارت، انجام تحقیقاتی است که به توسعه علمی در مقیاس بین المللی کمک می کند و شایسته ترین فارغ التحصیلان ترکیه را پرورش می دهد. این دانشکده مفتخر است که رهبران قرن 21 را پرورش داده است. فارغ التحصیلان این دانشکده آموزش دیده اند تا رهبرانی بینا و مسئول باشند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ استانبول

دانشکده پزشکی دانشگاه کوچ در کشور ترکیه جزو برترین دانشکده های پزشکی در دنیا می باشد. این دانشکده در سال 2008 میلادی آغاز به فعالیت کرد. رویکرد آموزش پزشکی در دانشگاه کوچ مبتنی بر علم و تحقیقات می باشد. زبان آموزش در دانشکده پزشکی دانشگاه کوچ، انگلیسی است. بیمارستان دانشگاه که به عنوان مرکزی برای تحقیقات بالینی در ترکیه شناخته می شود، یک بیمارستان کاملاً پیشرفته و دارای تکنولوژی پیشرفته است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ استانبول
تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ استانبول

تحصیل مهندسی در دانشگاه کوچ ترکیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی در کشور ترکیه را دارند، می توانند دانشگاه کوچ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. دانشکده مهندسی این دانشگاه دارای 56 آزمایشگاه و بیش از 2800 مقاله و نشریه می باشد. دانشکده مهندسی فعالیت های خود را تحت نظارت اصلی دانشگاه انجام می دهد. دانشجویان بین المللی فرصت تحصیلی در شاخه های مهندسی را در این دانشکده و ورود به بازار کار خواهند داشت.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه کوچ کشور ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ یک دانشگاه با پذیرش انتخابی است. این دانشگاه به دنبال بهترین و درخشان ترین دانشجویان در هر کشور می باشد. داوطلبان از نظر برتری تحصیلی، نمرات آزمون استاندارد، فعالیت های اضافی درسی ارزیابی می شوند. از جمله شرایط ورود به دانشگاه کوچ ترکیه مراجعه به سایت دانشگاه و تکمیل فرم درخواست آنلاین است.

مدارک لازم

متقاضیان باید هنگام درخواست آنلاین برای پذیرش در دوره های کارشناسی دانشگاه تمام مدارک زیر را ارسال کنند. ارسال درخواست بدون یکی از مدارک یا اطلاعات مورد نیاز به این معنی است که متقاضیان شانس بسیار کمی برای پذیرش در دانشگاه خواهند داشت. فقط برای متقاضیان برنامه های حقوق و پرستاری کپی نمره آزمون مهارت زبان ترکی الزامی است.

  • دیپلم رسمی دبیرستان
  • نمره قبولی در آزمون ورودی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • یک توصیه نامه
  • هزینه درخواست غیر قابل استرداد
  • نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

آخرین مهلت درخواست پذیرش

آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش از دانشگاه کوچ کشور استانبول 15 می تا 2 جولای می باشد. برای افزایش شانس پذیرش در برنامه های کارشناسی دانشگاه انجام کارهای زیر اهمیت دارد:

  • داشتن سه انتخاب برای برنامه های کارشناسی تا اگر متقاضیان در انتخاب اول خود پذیرش نشدند، همچنان برای انتخاب دوم و سوم خود ارزیابی شوند.
  • ارسال تمامی مدارک

فیلمی از دانشگاه کوچ ترکیه همراه با زیرنویس

هزینه تحصیل در دانشگاه کوچ استانبول

به دلیل این موضوع که این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی بوده و کمک هزینه ای از طرف دولت دریافت نمی کند دارای هزینه تحصیل بالایی نسبت به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای سال 2022 – 2021 به شرح زیر می باشد:

دانشکده دانشگاه کوچهزینه تحصیل به دلار برای هر سال
دانشکده علوم19.500 دلار
دانشکده مهندسی19.500 دلار
دانشکده علوم اداری و اقتصادی19.500 دلار
دانشکده علوم اجتماعی و انسانی19.500 دلار
دانشکده پرستاری19.500 دلار
دانشکده حقوق19.500 دلار
دانشکده پزشکی26.500 دلار
برنامه آمادگی زبان انگلیسی (فقط برای دانشجویان پذیرفته شده در دسترس است)19.500 دلار

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی برای دانشجویان دانشگاه کوچ در کشور ترکیه ماهانه در حدود 300 تا 600 دلار آمریکا است. دانشجویان باید برای خوابگاه دانشجویی نیز ماهانه در حدود 200 دلار هزینه کنند. برخی از هزینه های زندگی در ترکیه عبارت است از:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت3.62 دلارسیگار2.17 دلار
غذا در مک دونالد3.01 دلارسیب زمینی (یک کیلوگرم)0.39 دلار
آبجو داخلی2.05 دلارقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی59.32 دلار
آبجو وارداتی2.41 دلاراینترنت17.74 دلار
شیر (یک لیتر)0.72 دلارباشگاه تناسب اندام20.03 دلار
قرص نان سفید تازه0.34 دلاربلیط یک طرفه (عبور محلی)0.42 دلار
برنج (یک کیلوگرم)1.50 دلاریک بطری شراب6.03 دلار
تخم مرغ1.52 دلارتعرفه تلفن همراه0.10 دلار
پنیر محلی (یک کیلوگرم)5.20 دلاربلیط سینما3.01 دلار
سینه مرغ (یک کیلوگرم)2.60 دلاریک دست لباس تابستانی22.57 دلار
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)8.36 دلاریک جفت شلوار جین Levis 50131.16 دلار
سیب (یک کیلوگرم)0.71 دلاریک جفت کفش پیاده روی نایک56.35 دلار
موز (یک کیلوگرم)1.68 دلارآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر188.42 دلار
پرتقال (یک کیلوگرم)0.87 دلارآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر322.69 دلار
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)0.66 دلارآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر121.30 دلار
کاهو0.50 دلارآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر207.68 دلار

هر گونه سوال در رابطه با ادامه تحصیل در دانشگاه کوچ در کشور ترکیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

بورسیه دانشگاه کوچ استانبول

دانشگاه کوچ به طور خودکار کلیه داوطلبان بین المللی دوره کارشناسی را برای بورسیه تحصیلی کامل (100 درصد) یا جزئی (50 درصد) بر اساس شایستگی علمی آن ها ارزیابی می کند.

بورسیه دانشگاه کوچ استانبول
بورسیه دانشگاه کوچ استانبول

چگونه می توان برای بورسیه تحصیلی اقدام کرد؟

بورسیه تحصیلی با توجه به تمام مدارک تحصیلی و فوق برنامه درسی و اطلاعاتی که عملکرد و پتانسیل برجسته را نشان می دهند، اعطا می شود. باید توجه داشت که در تصمیمات بورسیه تحصیلی تجدید نظر نمی شود، بنابراین دانشجویان باید از تماس با کمیته پذیرش یا سایر واحدهای دانشگاه برای درخواست ارزیابی مجدد خودداری کنند.

بورسیه های تحصیلی شامل چه مواردی می شوند؟

بورسیه ها هزینه های تحصیل کامل یا جزئی را برای هر سال تحصیلی پوشش می دهند و برای مدت زمان دوره کارشناسی (4 سال یا 6 سال برای پزشکی) می باشند. برای نگهداری بورسیه تحصیلی هیچ الزام علمی خاصی وجود ندارد و دارندگان بورسیه تحصیلی مشمول مقررات علمی و انضباطی دانشگاه هستند.

رشته های ارائه شده در دانشگاه کوچ

به دلیل وجود دانشکده های گوناگون در این دانشگاه، تنوع رشته های تحصیلی ارائه شده نیز بسیار زیاد است. اکثر رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برخی از رشته های موجود در دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • مدیریت
  • روابط عمومی
  • ادبیات
  • شیمی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • زیست مولکولی و ژنتیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مکانیک
  • باستان شناسی
  • فلسفه
  • تاریخ
  • روانشناسی
  • جامعه شناسی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • مدیریت کسب و کار
  • حسابداری و مالی
  • مهندسی برق

رتبه دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ جزو بهترین دانشگاه های ترکیه می باشد. این دانشگاه از جایگاه خوبی نیز در میان سایر دانشگاه های دنیا است. رتبه و رنکینگ این دانشگاه در سال 2021 به شرح زیر خواهد بود:

رتبه بر اساس QSرتبه بر اساس THEرتبه بر اساس U.S. News
         465          401              733

خوابگاه دانشگاه کوچ استانبول

دانشجویان بین المللی دانشگاه کوچ ترکیه امکان اقات در خوابگاه دانشجویی را خواهند داشت. اکثر اتاق های خوابگاه به صورت اتاق های یک، سه و چهار نفره با حمام های عمومی است اما تعداد محدودی از اتاق های یک، سه و چهار نفره با حمام اختصاصی هستند. دسترسی به اینترنت بی سیم و خدمات تلفنی در هر اتاق موجود است. هر اتاق خوابگاه دارای یخچال، تختخواب، کمد، میز، صندلی، پایه تختخواب، چراغ، بالش و پتو می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه کوچ

از آن جایی که این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد، طبیعتا تحصیل در این دانشگاه می تواند ضامن یافتن کار برای فارغ التحصیلان باشد. دانشگاه کوچ کشور ترکیه هم اکنون عضو معاهده بولونیا و اراسموس می باشد و دانشجویان می توانند به راحتی در دانشگاه های آمریکا و اروپا به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان فرصت دریافت بورسیه و کمک هزینه ای تحصیلی را خواهند داشت.

مزایای تحصیل در دانشگاه کوچ
مزایای تحصیل در دانشگاه کوچ

ویزای دانشجویی ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه کوچ در ترکیه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند. در صورتی که دانشجویی در آزمون های ورودی و زبان نمره لازم را کسب کند، می تواند نامه پذیرش از دانشگاه کوچ را اخذ کند. دانشجو با ارائه این نامه پذیرش می تواند به سفارت ترکیه مراجعه کند و درخواست ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت تحصیل در ترکیه
  • رسید پرداخت هزینه شهریه دانشگاه برای یک سال تحصیل
  • گواهی و سند اثبات محل اقامت یا خوابگاه
  • مدرک مهارت به زبان انگلیسی

سخن آخر

موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان را راهنمایی و کمک کند. اگر در مورد دانشگاه کوچ ترکیه و نیز شرایط ورود به دانشگاه کوچ ترکیه نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد برخوردار شوید.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه کوچ ترکیه

  1. دانشگاه کوچ ترکیه یک دانشگاه دولتی است یا خصوصی؟

    دانشگاه کوچ ترکیه یک دانشگاه خصوصی بوده که در شهر استانبول واقع شده است.

  2. دانشگاه کوچ ترکیه دارای چه دانشکده هایی است؟

دانشگاه کوچ ترکیه دارای دانشکده های تجارت، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری، دانشکده حقوق، دانشکده مهندسی و سایر موارد دیگر می باشد.

  1. شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه چیست؟

    شرایط تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک دیپلم است.

  2. آیا دانشگاه کوچ ترکیه دارای آزمون ورودی است؟

    بله، دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند.

  3. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه چیست؟

    مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه شامل مدرک دیپلم، ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان معتبر، قبولی در آزمون ورودی و سایر موارد دیگر می شود.

  4. رشته های موجود در دانشگاه کوچ ترکیه چیست؟

از جمله رشته های موجود در دانشگاه کوچ ترکیه می توان به روانشناسی، مدیریت، مهندسی مکاترونیک، علوم کامپیوتر، پزشکی، جامعه شناسی، باستان شناسی و غیره اشاره کرد.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی این دانشگاه سالانه 19.500 دلار آمریکا و برای تحصیل در رشته پزشکی 26.500 دلار آمریکا در سال می باشد.

  1. آیا امکان دریافت بورسیه از دانشگاه کوچ ترکیه وجود دارد؟

    بله، دانشجویان بین المللی این فرصت را دارند که بورسیه پذیرش در دانشگاه را به دست آورند.

  2. رتبه دانشگاه کوچ ترکیه چقدر است؟

    بر اساس گزارشات QS در سال 2021 رتبه این دانشگاه 465 می باشد.

  3. آیا دانشگاه کوچ ترکیه دارای خوابگاه دانشجویی است؟

بله، این دانشگاه خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

  1. آیا برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه به ویزای دانشجویی نیاز است؟

    بله، متقاضیان تحصیل در دانشگاه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند.

  2. هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه کوچ ترکیه چقدر است؟

    هزینه های زندگی برای دانشجویان دانشگاه کوچ ماهانه در حدود 300 تا 700 دلار آمریکا است.

  3. زبان تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه چیست؟

    زبان تحصیل در اکثر رشته های این دانشگاه انگلیسی می باشد.

  4. آیا امکان تحصیل مهندسی در دانشگاه کوچ ترکیه وجود دارد؟

    بله، دانشجویان بومی و بین المللی امکان تحصیل در رشته های مهندسی را خواهند داشت.

  5. مزایای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه چیست؟

    از آن جایی که این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد، طبیعتا تحصیل در این دانشگاه می تواند ضامن یافتن کار برای فارغ التحصیلان باشد.

  6. مدت زمان تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه چقدر است؟

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه چهار سال و برای رشته پزشکی شش سال می باشد.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. دانشگاه کوچ ترکیه دندون پزشکی هم داره؟و اینکه مثلا اگه رتبمون ی رقمی شد بازم باید 26.500 دلار پرداخت کنیم یا کمتر میشه

    1. با سلام و احترام
      بله، تحصیل در دانشگاه کوچ نیاز به پرداخت هزینه دارد. در صورت رزومه قوی بعد از ثبت نام و سال اول می توانید برای بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده