تحصیل خلبانی در ترکیه | بورسیه + هزینه آموزش خلبانی

تحصیل خلبانی در ترکیه

امروزه، بسیاری از جوانان علاقمند به تحصیل در زمینه هوانوردی و رشته های مرتبط با آن از جمله خلبانی می باشند. تحصیل خلبانی در ترکیه می تواند فرصت بی نظیری را در اختیاردانشجویان ایرانی قرار دهد؛ زیرا این کشور دارای معتبرترین خطوط هوایی بوده و دوره های آموزش خلبانی در ترکیه آموزش با کیفیتی را ارائه می دهند. چندین دانشگاه خلبانی در ترکیه وجود دارد که اقدام به جذب دانشجو می کنند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

تحصیل خلبانی در ترکیه

تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی با مزایای بی شماری همراه است که تحصیل خلبانی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در مورد تحصیل خلبانی در ترکیه می توان به اعتبار بالای دانشگاه های خلبانی این کشور اشاره کرد. طبق قانون هواپیمایی کشور ترکیه، فارغ التحصیلی از دبیرستان برای تحصیل در این رشته کافی است. به علت حساسیت بالای این شغل نمی توان هر فردی را بدون این که آزمایش های فراوانی را پشت سر گذاشته باشد، به استخدام درآورد.

شرایط تحصیل خلبانی در ترکیه چیست؟

شرایط خاصی برای تحصیل در ترکیه در رشته خلبانی وجود دارد. یکی از این شرایط پرواز به مدت 207 ساعت در یکی از هواپیماهای تجاری کشور ترکیه برای دانشجویانی است که دوره آموزشی خود را به پایان رسانده اند. تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته چهار سال زمان می برد و به زبان انگلیسی می باشد. دانشگاه خلبانی در ترکیه معیارهای خاصی را برای پذیرش دانشجویان در رشته خلبانی در نظر گرفته است که به شرح زیر می باشند:

سن: حداقل سن برای تحصیل در رشته خلبانی 18 سالگی است و سن بازنشستگی خلبانان هواپیمایی که به طور فعال پرواز می کنند 67 سال می باشد.

گواهی پزشکی: دانشجویان باید برای شروع آموزش خلبانی یک گواهی نامه پزشکی تهیه کنند.

شرایط آموزشی: توجه به این نکته مهم است که می توان با مدرک دبیرستان، مجوز تحصیل خلبانی، خلبان خصوصی و خلبان تجاری را دریافت کرد.

تسلط بر زبان انگلیسی: زبان هواپیمایی در سطح بین المللی انگلیسی است و دانشجویان توصیه می شود قبل از دریافت مجوز خلبان تجاری خود، زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشند و استاندارد انگلیسی سطح 4 را داشته باشند.

"شرایط

نکته: جهت تحصیل در رشته خلبانی در کشور ترکیه توجه به محدودیت های قدی نیز الزامی است. به عنوان مثال، شرایط پذیرش در دانشگاه های خلبانی این کشور داشتن حداقل قد 157 سانتی متر برای زنان و حداقل قد 165 سانتی متر برای مردان می باشد.

مدارک لازم

دانشجویانی که قصد تحصیل خلبانی را دارند باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهند. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از این رشته به شرح زیر می باشد:

  • نسخه تأیید شده از دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات دوره دبیرستان
  • کپی گذرنامه
  • تمکن مالی
  • مدرک مهارت در زبان انگلیسی
  • نمره قبولی در آزمون های CPE، CAE و FCE
  • شرکت در آزمون UTAA و کسب حداقل نمره 60

ساختار آموزشی دوره خلبانی در ترکیه

چنان چه متقاضیان خواستار تحصیل در رشته خلبانی در کشور ترکیه باشند، باید مراحل زیر را با موفقیت پشت سر بگذارند:

  • SPL: به دانشجویان این امکان را می دهد تا آموزش پرواز خود را شروع کنند
  • PPL: این مجوز به دانشجویان امکان پرواز انفرادی یا پرواز مسافری یا باری را می دهد اما بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای برای آن
  • CPL: به دانشجویان این امکان را می دهد تا از پرواز درآمد کسب کرده و یک خلبان حرفه ای با حقوق باشند
  • Instrument Rating: به این معنی است که دانشجویان می توانند هواپیما را در هر شرایط آب و هوایی کنترل کنند
  • Multi-Engine Rating: به دانشجویان امکان پرواز با هواپیماهای چند موتوره را می دهد

دانشگاه خلبانی در ترکیه

کشور ترکیه دارای دانشگاه های مختلفی برای پذیرش افراد علاقمند به رشته خلبانی می باشد. دانشگاه هوانوردی ترکیه به عنوان اولین دانشگاه هوانوردی در شهر آنکارا تأسیس شد. انجمن حمل و نقل هوایی ترکیه (UTAA) دارای تخصص ویژه ای در زمینه های علوم هوایی، هواپیما و خلبانی بوده و نظارت بر دانشگاه هوانوردی ترکیه را نیز بر عهده دارد. این دانشگاه با داشتن 77 هواپیمای مجهز بزرگ ترین ناوگان هوایی در کشور ترکیه به حساب می آید.

نکته

لازم به ذکر است علاوه بر دانشگاه هوانوردی ترکیه که یک دانشگاه تخصصی در زمینه خلبانی و هوانوردی می باشد، دوره های آموزش خلبانی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه اوزل، دانشگاه اوکان استانبول و دانشگاه فنی اسکیشهیر نیز ارائه می شود.

هزینه آموزش خلبانی در ترکیه

به طور کلی هزینه آموزش خلبانی در ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در دوره PPL یا آموزش پرواز در حدود 20 هزار دلار در سال می باشد و چنان چه دانشجویان بخواهند دوره خلبانی حرفه  ای با هواپیمای چند موتوره را پشت سر بگذارند باید در حدود 50 هزار دلار در سال پرداخت کنند. هزینه تحصیل در رشته خلبانی در ترکیه مانند سایر نقاط دنیا بسیار بالا است اما دانشجویان می توانند از بورسیه خلبانی در ترکیه جهت کاهش هزینه های خود استفاده کنند.

مزایای تحصیل خلبانی در کشور ترکیه

اولین مزیت تحصیل رشته خلبانی در این کشور عدم مشکل در اخذ ویزای تحصیلی است. به دلیل نزدیکی این کشور با ایران، دانشجویانی که در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند، می توانند به راحتی به ایران رفت و آمد کنند. مزیت مهم دیگر تحصیل خلبانی در کشور ترکیه،  اعتبار بالای دانشگاه های این کشور و نیز سطح آموزشی قابل قبول آن می باشد.

"مزایای

ویزای دانشجویی برای تحصیل در رشته خلبانی در ترکیه

متقاضیان تحصیل در رشته خلبانی در کشور ترکیه نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند و باید مدارک مورد نیاز زیر را به سفارت ترکیه ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از سه ماه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ترکیه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا
  • گواهی سوء پیشینه متقاضی
  • گواهی سلامت و معاینه پزشکی متقاضی
  • بیمه درمانی متقاضی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی

وضعیت کار خلبانان در ترکیه

دانشجویان رشته خلبانی باید چندین آزمون مختلف را با موفقیت پشت سر بگذارند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. از جمله مشاغلی که فارغ التحصیلان می توانند وارد آن شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خلبان هواپیمایی برای خطوط هوایی بزرگ یا خطوط کوچک تر منطقه ای
  • خلبان هواپیمایی شرکتی یا تجاری
  • خلبان باری
  • خلبان تاکسی هوایی
  • مربی پرواز
  • خلبانان آمبولانس پزشکی
  • خلبان کشاورزی و بسیاری از گزینه های دیگر

سخن آخر

موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان را راهنمایی و کمک کند. اگر در مورد تحصیل خلبانی در ترکیه و دانشگاه خلبانی در ترکیه نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد برخوردار شوید.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل خلبانی در ترکیه

  1. آیا فرصت تحصیل خلبانی در ترکیه وجود دارد؟

    بله، تحصیل خلبانی می تواند فرصت بی نظیری را در اختیاردانشجویان ایرانی قرار دهد؛ زیرا این کشور دارای معتبرترین خطوط هوایی بوده و دوره های آموزش خلبانی در ترکیه آموزش با کیفیتی را ارائه می دهند

  2. مدت زمان تحصیل خلبانی در ترکیه چقدر است؟

    تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته چهار سال زمان می برد.

  3. زبان تحصیل خلبانی در ترکیه چیست؟

    زبان تحصیل خلبانی ، انگلیسی می باشد.

  4. حداقل سن برای تحصیل خلبانی در ترکیه چقدر است؟

    حداقل سن برای تحصیل خلبانی 18 سال است.

  5. شرایط تحصیل خلبانی در ترکیه چیست؟

    یکی از این شرایط پرواز به مدت 207 ساعت در یکی از هواپیماهای تجاری کشور ترکیه برای دانشجویانی است که دوره آموزشی خود را به پایان رسانده اند.

  6. انجمن هوانوردی کشور ترکیه چیست؟

    انجمن حمل و نقل هوایی ترکیه (UTAA) دارای تخصص ویژه ای در زمینه های علوم هوایی، هواپیما و خلبانی بوده و نظارت بر دانشگاه هوانوردی ترکیه را نیز بر عهده دارد.

  7. دانشگاه ها برای خلبانی در ترکیه کدامند؟

    دانشگاه ها برای تحصیل خلبانی شامل دانشگاه اوکان، دانشگاه اوزل و سایر موارد دیگر می شود.

  8. هزینه تحصیل خلبانی در ترکیه چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دوره PPL یا آموزش پرواز در حدود 20 هزار دلار در سال می باشد و چنان چه دانشجویان بخواهند دوره خلبانی حرفه ای با هواپیمای چند موتوره را پشت سر بگذارند باید در حدود 50 هزار دلار در سال پرداخت کنند.

  9. آیا برای تحصیل خلبانی در ترکیه به ویزای دانشجویی نیاز است؟

    بله، متقاضیان تحصیل در رشته خلبانی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند.

  10. وضعیت کار خلبانان در ترکیه به چه صورت است؟

خلبانان در ترکیه می توانند به عنوان مربی پرواز، خلبان مسافربری، خلبان باری و غیره مشغول به کار شوند.

  1. مزایای تحصیل خلبانی در ترکیه چیست؟

    به دلیل نزدیکی این کشور با ایران، دانشجویانی که در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند، می توانند به راحتی به ایران رفت و آمد کنند.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام
    برای اینکه بخواییم بورسیه بگیریم و هزینه هارو کمتر کنیم چه کاری باید بکنیم ؟
    چطوری باید بورسیه بشیم از دانشگاه اونا ؟

    1. سلام وقت بخیر کلا برای گرفتن بورسیه هر کشوری باید رزومه خوب و مدرک زبان وجود داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده