دانشگاه علوم پزشکی سیبری روسیه

دانشگاه علوم پزشکی سیبری روسیه

سیبری یکی از دانشگاه های برجسته پزشکی در فدراسیون روسیه دانشگاه علوم پزشکی سیبری روسیه است. این دانشگاه در سال 1888 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه امپراطوری تامسک تاسیس شد. در سال 1930، دانشکده پزشکی ایالتی تامسس به موسسه پزشکی تامسس تبدیل و در سال 1992، دانشگاه علوم پزشکی سیبری روسیه اولین دانشگاه روسی بود که موقعیت و جایگاه یک دانشگاه را بدست آورد و برنامه های تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه را از سایر کشور ها پی ریزی کرد.

تحصیل دانشگاه علوم پزشکی سیبری روسیه

دانشگاه علوم پزشکی سیبری یکی از بزرگترین مجموعه علمی، آموزشی و بالینی است که شامل 6 دانشکده، دو موسسه تحقیقاتی، آزمایشگاه تحقیقاتی مرکزی، 9 مرکز تحقیقاتی و آموزشی است. امروزه دانشگاه علوم پزشکی سیبری 78 واحد و کارکنان آموزش و همچنین890 استاد جهت تدریس دارد. در طول دوره پزشکی دانشگاه ایالتی سیبری بیش از 60000 پزشک و داروساز را آموزش داده است.

شرایط پذیرش دانشگاه علوم پزشکی سیبری

این دانشگاه در میان رنکینگ دانشگاه های روسیه از ماه اوت – سپتامبر 2017-18 جهت پذیرش پذیرای دانشجویان خواهد بود. دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های دولتی روسیه هستند باید اسناد زیر را به ما ارسال کنند.

  • فرم پر شده درخواست پذیرش
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • کپی گواهی مدرک با متن
  • لطفا به ما کپی اسکن شده با کیفیت بالا از اسناد فوق الذکر ارسال کنید

روسیه کشوری است در دشت های شرقی اروپا. این کشور 17،075،400 کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگترین کشور جهان است. زبان رسمی مردم این کشور روسی است، ولی در حدود 160 زبان در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این باعث می شود روسیه به یک کشور فوق العاده متنوع تبدیل شود.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه سیبری روسیه

برای اخذ پذیرش در دانشگاه دولتی پزشکی سیبری، داوطلبان می بایست 5 مرحله را پشت سر بگذراند.

قدم اول: چگونه باید درخواست پذیرش داد؟

دانشجویان می توانند درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند. پس از خواندن تمامی اطلاعات مربوط به شهریه و دروسی که باید پشت سر بگذارید، می بایست رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از انتخاب رشته تحصیلی، متقاضی می بایست مدارک زیر را از طریق ایمیل ارسال نماید:

  1. فرم درخواست تکمیل شده
  2. کپی پاسپورت بین المللی و کارت شناسایی ( هر یک از این مدارک می بایست حداقل برای مدت دو سال اعتبار داشته باشند)
  3. کپی مدارک مدرسه ( همراه با جزئیات مربوط به دروس گذرانده شده )

پس از بررسی مدارک بالا، دانشگاه فرد متقاضی را در خصوص پذیرفته شدن یا رد شدن درخواست وی مطلع می سازد. در صورتی که با درخواست شما موافقت شده باشد، نامه تاییدیه پذیرش در دانشگاه، ظرف مدت یک روز کاری برای شما ارسال خواهد شد.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه سیبری روسیه
تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه سیبری روسیه

قدم دوم: چگونگی دریافت دعوتنامه

برای اخذ دعوتنامه از دانشگاه دولتی سیبری، ارسال مدارک زیر لازم است:

  1. فرم درخواست تکمیل شده
  2. کپی پاسپورت بین المللی ( حداقل برای مدت 1 سال اعتبار داشته باشد )
  3. کپی مدارک مدرسه ( همراه با جزییات مربوط به دروس گذرانده شده )
  4. پرداخت هزینه دعوتنامه، معادل 400 دلار آمریکا و هزینه های صدور و ارسال ان، 100 دلار آمریکا

تنها پس از دریافت نامه تاییدیه پذیرش شما در دانشگاه سیبری، شما قادر به ارسال مدارک ذکر شده برای دانشگاه خواهید بود. شما می توانید این مدارک را از طریق ایمیل و یا فکس برای دانشگاه ارسال کنید. لطفا توجه داشته باشید که تمامی این مدارک می بایست به درستی اسکن شده باشند و کاملا خوانا باشند.

پرداخت هزینه را می توانید از طریق سیستم انتقال بانکی western union و یا money gram انجام دهید. برای دریافت تاییدیه لطفا رسید پرداختی را برای دانشگاه ارسال نمایید. دعوتنامه دانشجویان از طرف دفتر خدمات مهاجرتی فدرال صادر می گردد و صدور آن، 35 تا 45 روز کاری طول می کشد. پس از دریافت مدارک و انجام پرداخت، دانشگاه دعوتنامه اصلی را به همراه نامه تاییدیه پذیرش در دانشگاه و نامه دریافت ویزا برای شما ارسال می کند.

قدم سوم: ویزا

پس از دریافت دعوتنامه از جانب دانشگاه پزشکی دولتی سیبری، دانشجویان می بایست به نزدیک ترین سفارت و یا کنسولگری روسیه ( بسته به محل زندگی متقاضی) در کشور محل زندگی خود مراجعه نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزا شامل موارد زیر می باشد:

  1. فرم درخواست تکمیل شده. ( می توانید این فرم را به صورت آنلاین پر نمایید)
  2. اصل پاسپورت ( حداقل برای مدت 2 سال اعتبار داشته باشد)
  3. مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان (این گواهی می بایست مورد تایید دفتر وزارت امور خارجه باشد )
  4. آزمایش ایدز / HIV ( این گواهی می بایست مورد تایید دفتر وزارت امور خارجه قرار گیرد)
  5. دعوتنامه رسمی صادر شده توسط دفتر خدمات مهاجرتی فدرال کشور روسیه
  6. 2 قطعه عکس پاسپورتی در ابعاد 3.5 * 4.5
  • پی نوشت1: در برخی از کشورها، سفارت روسیه و اوکراین از متقاضیان می خواهد که برخی از مدارک خود را مورد تایید سازمان ها و دفاتر مختلف برسانند.
  • پی نوشت2: در برخی از کشورها، سفارت روسیه و اوکراین علاوه بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری نیز از متقاضیان دریافت می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا لطفا با سفارت و یا کنسولگری روسیه در کشور محل زندگی خود تماس بگیرید.

قدم چهارم: رسیدن به روسیه

پس از دریافت ویزا از سفارت و یا کنسولگری، دانشجویان موظف خواهند بود اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ رسیدن خود به کشور روسیه را برای دانشگاه ارسال کرده و دانشگاه را در جریان بگذارند. یکی از نمایندگان دانشگاه سیبری، به استقبال دانشجو در فرودگاه خواهد رفت. دقت کنید در صورتی که دانشجویی؛ دانشگاه را در جریان زمان رسید خود نگذارد، توسط مسئولین مهاجرتی کشور روسیه دیـپورت و به کشور محل زندگی خود بازگشت داده خواهد شد.

قدم پنجم: ثبت نام و شروع کلاس ها

تمامی متقاضیان می بایست همه مدارک اصلی خود را علاوه بر رسید پرداخت تمامی هزینه های سال اول تحصیلی به همراه داشته باشند. پس از رسیدن به قلمرو کشور روسیه، دانشجویان سه روز کاری فرصت خواهند داشت که مراحل ثبت نام خود در دانشگاه را انجام دهند. انجام این کار اجباریست.

پس از رسیدن به روسیه، دانشجویان می بایست همان گونه که در نامه تاییدیه پذیرش ذکر شده است، تمامی مدارک خود را همراه با هزینه های سال اول تحصیل، به دفتر روابط بین الملل دانشگاه تحویل دهند. کارمندان این بخش فرایند انجام پذیرش و ثبت نام شما را ظرف مدت یک تا سه روز کاری تکمیل خواهند کرد و پس از آن شما اجازه خواهید داشت در کلاسهای خود شرکت کنید. دفتر روابط بین الملل ویزای شما را از دفتر امور داخلی دریافت خواهد کرد و زمان آن را تمدید خواهد کرد.

کارمندان بخش بین الملل تمامی مراحل اداری را برای شما تکمیل خواهند کرد و شما بعد از 5-4 روز کاری باید در کلاس های خود شرکت کنید. تمامی دانشجویانی که از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند، حق درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه پزشکی دولتی سیبری را خواهند داشت. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه نیازی به کسب نمره به خصوصی در هیچ یک از دروس نخواهید داشت.

شرایط پذیرش در رشته های مقطع کارشناسی روسیه

برای اخذ پذیرش در رشته های زیر شاخه پزشکی، دانشجویان باید این دروس را در مدرسه گذرانده باشند:

  1. زیست شناسی
  2. شیمی
  3. فیزیک

برای پذیرفته شدن در دانشگاه نیازی به کسب نمره خاصی در هیچ یک از این دروس نیست. تمامی دانشجویانی که در این دروس نمره قبولی کسب کرده اند می توانند برای اخذ پذیرش در این دانشگاه درخواست دهند.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی سیبری روسیه

  • پزشکی عمومی: مقطع کارشناسی، تحصیل به زبان انگلیسی 5000 دلار آمریکا برای سال اول
  • 4000 دلار آمریکا سال دوم تا سال ششم تحصیل ( هر سال)
  • پزشکی عمومی: تحصیل به زبان روسی: 4000 دلار آمریکا (هر سال)
  • دندانپزشکی: تحصیل به زبان روسی: 4000 دلار آمریکا (هر سال)
  • داروسازی: تحصیل به زبان روسی: 3000 دلار آمریکا (هر سال)
  • پرستاری: تحصیل به زبان روسی: 3000 دلار آمریکا (هر سال)
  • کارشناسی ارشد / رزیدنسی بالینی 4000 دلار آمریکا ( هر سال)
  • دکتری: 4000 دلار آمریکا ( هر سال)
  • بیمه پزشکی : 150 دلار آمریکا ( هر سال)
  • چک آپ پزشکی: 50 دلار آمریکا ( هر سال)
  • هزینه ثبت نام و تمدید ویزا : 100 دلار آمریکا ( هر سال)
  • صدور گواهینامه و تطبیق مدارک در وزارت آموزش دولت روسیه : 400 دلار آمریکا ( فقط بار اولی که دانشجو به روسیه می رسد)

علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا، دانشجویان می بایست هزینه های مربوط به درخواست پذیرش، هزینه ثبت نام، هزینه های انجام امور اداری، هزینه های پذیرش فرودگاه، هزینه پیمانکار را نیز پرداخت نماید.

خوابگاه :

  • 1200 دلار آمریکا ( این خوابگاه ها نوساز به همراه لوازم و وسایل نو می باشند.)

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی سیبری روسیه

دانشگاه دولتی پزشکی سیبری؛ دانشگاه دولتی پزشکی سیبری در سال 1888 تاسیس شد. این دانشگاه در بین دانشگاه های پزشکی جزو 3 دانشگاه برتر و در مراکز آموزش عالی دولت روسیه بین 30 دانشگاه برتر قرار دارد. دانشگاه پزشکی سیبری، هرساله پذیرای بیش از 4000 دانشجو از تمامی بخش های روسیه و محدوده کشورهای CIS (کشور های مستقل مشترک المنافع) و هم چنین بسیاری از کشور های خارجی ( از جمله آلمان، هایتی، لتوی، لیتوانی، قبرس، نیجریه، مالزی، هند و مغولستان) می باشد. یکی از نقاط قوت این دانشگاه داشتن کادر دانشگاهی تحصیل کرده است (375 دکتر در دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند) و 80 درصد از اعضای آن دارای مدارک و مدارج آکادمیک بالایی هستند. این دانشگاه تا کنون بیش از 60000 دکتر و داروساز تربیت کرده و بیش از 40000 متخصص از آن فارغ التحصیل شده اند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی سیبری روسیه
رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی سیبری روسیه

دانشگاه پزشکی سیبری روسیه یکی از مشهور ترین و معتبر ترین دانشگاه های پزشکی دنیاست که اعتبار خود را مدیون شخصیت های آکادمیک برجسته و پزشکان متبحری است که در این دانشگاه مشغول به کارند و شهرت جهانی دارند. در بین فارغ التحصیلان این دانشگاه دو نفر از مدیران آکادمی علوم پزشکی کشور روسیه، 35 نفر از معاونین آکادمی علوم پزشکی روسیه و 42 نفر از اعضای آکادمی به چشم می خورند.

دانشگاه پزشکی سیبری و دانشکده های آن، عضو کنسرسیوم های ملی و بین المللی متعددی می باشد. در سال 2014، این دانشگاه یکی از تحقیقات بین المللی را در خصوص بیماری های واگیردار آغاز نمود که Tomsk Opisthrorchiasis Consortium یا TOPIC نام داشت و شامل کشور های سوئیس، آلمان، تایلند، ایالات متحده آمریکا، هلند می شد. شرکای بین المللی، دانشگاه ها و سازمان های تحقیقاتی ای در بریتانیا، آلمان، آمریکا، کره، ژاپن، لتونی، محدوده CIS و برخی دیگر از کشور ها را در برمی گیرد.

  • رتبه دانشگاه در کشور : 119
  • رتبه دانشگاه در دنیا: 4250

نظام آموزشی روسیه

نظام آموزشی روسیه بر اساس سیستم مرکزی اروپا طراحی شده است و در ساختار آن کاملا مشابه با اروپاست. این سیستم آموزشی این کشور به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: آموزش ابتدایی، متوسطه، تحصیلات عالی و تحصیلات تکمیلی. آموزش متوسطه در روسیه در 11 سال به جای 12 به عنوان بسیاری از کشورهای دیگر تکمیل شده است. سال یک تا نه واجب است. پس از آن هر دانش آموز می تواند یکی از چندین روش را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. اغلب به گفته مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ادامه این روند باعث اخذ ویزای اقامت روسیه می شود. به همین منظور و برای اطلاع از شرایط مهاجرت به روسیه با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده