تولد بچه در ترکیه

تولد بچه در ترکیه

بیمارستان برای تولد بچه در ترکیه باید در اوایل بارداری انتخاب شود، در ترکیه تعداد زیادی از بیمارستان های دولتی و خصوصی و مراکز پزشکی وجود دارد. هزینه مراقبت های پزشکی ضروری می تواند به طور جزئی یا به طور کامل (بسته به درمان) با بیمه پوشش داده شود، اما در صورتی که بیمارستان دارای توافق نامه ای با موسسه بیمه باشد.

قوانین تولد بچه در ترکیه

جهت زندگی در ترکیه و تولد فرزند برخی از درمان ها و خدماتی که توسط والدین یا مرکز پزشکی انتخاب شده اند ممکن است توسط بیمه پوشش داده نشوند و هزینه ها توسط والدین پرداخت می شود. زنان ترکیه بدون حمایت اجتماعی و یا بیمه درمانی، خدمات پزشکی رایگان دریافت می کنند و ممکن است در بیمارستان های دولتی زایمان کنند. تولد توسط بخش سزارین به عنوان تولد طبیعی در بیمارستان های ترکیه شایع است، در سال های اخیر زنان از نوع تولد، سزارین را انتخاب می کنند گرچه هزینه آن بیشتر است.

مراقبت های بهداشتی در ترکیه

با توجه به نوع تولد انتخاب شده طول مدت اقامت بیمارستان پس از تولد متفاوت است. یک مادر معمولا یک یا دو روز پس از زایمان طبیعی از بیمارستان مرخص می شود. پس از زایمان از نوع سزارین، در صورتی که مادر و نوزاد سالم باشند، سه روز بعد از زایمان مرخص می شوند. در مناطق شهری در موارد بسیار نادر مادران با کمک مامایی که به خانه می رود، زایمان می کنند. چندین عامل موثر بر تصمیم گیری برای تولد در خانه در مناطق روستایی وجود دارد، که شامل گزینه های محدود برای مراقبت های پزشکی و تمایل به استفاده از کمک و مراقبت از همسایگان است. ترکیه اهمیت زیادی برای اصل روابط خون دارد

مراقبت های بهداشتی در ترکیه

 

تابعیت ترکیه

بدون توجه به جایی که نوزاد متولد می شود، نوزادان تازه متولد شده می توانند تابعیت ترکیه را بدست آورند تا زمانی که مادر یا پدر آن یک شهروند ترکیه ای باشد. ترکیه مفهوم شهروندی دوگانه را پذیرفته و اجازه می دهد که خارجی ها در بعضی شرایط مانند ازدواج، تولد و قصد اقامت دائم در ترکیه شهروند شوند. با توجه به شرایط جدید در مورد تابعیت و ویزای ترکیه، یک کودک متولد پدر ترکیه ای و مادر خارجی در ترکیه می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. تعدادی از والدین در ترکیه زایمان طبیعی را انتخاب می کنند. از سزارین در صورت وجود خطر برای سلامتی مادر یا نوزاد و در مواردی که خود مادر آن را انتخاب کند (به ویژه در مناطق شهری)، استفاده می شود.

شهروندی ترکیه

قانون سفارت یا کنسولگری در هنگام ثبت نام یک کودک متولد شده متفاوت است. باید به کنسولگری یا سفارت مربوطه خود مراجعه کنند تا درخواست ثبت نام تولد و گذرنامه داشته باشند که دارای هزینه پردازش مربوطه است. هنگامی که گذرنامه و گواهی تولد صادر شده باشد، والدین باید برای دریافت مجوز اقامت برای کودک در ستاد پلیس محلی در منطقه درخواست دهند تا فرم ها را تکمیل و هزینه های لازم را پرداخت کنند. با این حال، کودکانی که هنگام تولد شهروندی ترکیه را می گیرند باید در دفتر آمار حیاتی (Nufus Mudurlugu) ثبت شوند.

اگر می خواهید از مقایسه هزینه زندگی ایران و ترکیه باخبر شوید، مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) آماده ارائه راهنمایی کامل به شما عزیزان هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده