تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین به عنوان یکی از کشور های برتر در حوزه علمی شناخته می شود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین هر ساله مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار می گیرد. دانشگاه های این کشور در سطح بالایی در تمام زمینه های علمی قرار دارند و به دانشجویان در مقاطع مختلف به صورت تمام وقت و پاره وقت دوره هایی را ارائه می کنند. برای اطلاع از هزینه ها و شرایط پذیرش در این کشور بهتر است، ادامه مقاله که به دست مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

دوره تحصیلی دکترا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی (دکترای پزشکی)، درک روش ها و توانایی های همکاری علمی و بین رشته ای، بین تحقیقات بالینی و تحقیقات پایه را ارتقاء می بخشد تا دانشجویان را با روش ها و مفاهیم پزشکی و دندانپزشکی آشنا کند و آنها را برای انجام فعالیت در یکی از زمینه های تحقیقاتی برجسته علمی و بالینی و یا تحقیقات علمی و بهداشتی با جهت گرایی تحقیقاتی آماده سازد.

این دانشگاه ها افرادی با سطح تحصیلات عالی و با دستیابی به موفقیت های کامل و اطلاعات علمی و حرفه ای مرتبط تربیت می کند، به طوری که تمایل به کسب مهارت های تحقیقاتی گسترده در جریان فعالیت های فعلی یا آینده خود داشته باشند. کلیه موضوعات درسی دانشجویان در ترم های مربوطه در ارتباط با برنامه درسی مرتبط با رشته آنها در رشته های پزشکی، پرستاری، بهداشت و یا کسب دانش و مهارت های علمی مرتبط با رشته تحصیلی آنها به منظور دستیابی به پیش زمینه های لازم در رشته تحصیلی می باشد.

مدت زمان دوره تحصیلی دکترا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی (دکترای پزشکی) سه سال (6 ترم) و منطبق با 180 نمره ECTS می باشد. جدای از چند دوره درسی و تحقیقاتی نمونه، که در روزهای پنج شنبه هر هفته تدریس می شود، این دوره ها یک بار در ماه در روزهای جمعه و شنبه در UFL برگزار می شود. قابل ذکر است که حضور منظم در جلسات این دوره ها از نظر دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است. به منظور اتمام موفقیت آمیز یک دوره تحصیلی، حداقل حضور در 80 درصد جلسات آموزشی دوره های تحصیلی ضروری است.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

یک درخواست کامل کتبی باید در UFL در زمان ثبت نام ارسال شود. ثبت نام شامل:

  • تکمیل فرم ثبت نام
  • رزومه همراه با یک عکس گذرنامه ای
  • مدارک (اصل یا کپی گواهی شده یا ترجمه شده)
  • یک کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • انگیزه نامه
  • مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح b2
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

 

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در لیختن اشتاین

یک فرم درخواست مکتوب باید در مهلت عمومی برای ثبت نام به UFL تحویل داده شود. ثبت نام شامل موارد زیر می باشد:

  • فرم ثبت نام تکمیل شده
  • یک CV و یک تصویر پاسپورت
  • مدرک تحصیلی (اصل و یا کپی گواهی شده)
  • یک کپی از پاسپورت و یا کارت شناسایی
  • یک نامه در مورد انگیزه تحصیلی
  • دانشجویان از کشورهای غیر EU/EEA باید برای دریافت ویزای دانشجویی به منظور تحصیل در لیختن اشتاین درخواست نمایند.

لیختن اشتاین و سوییس دارای الزامات ورودی یکسان می باشند. مقررات مربوط به افرادی که به ویزای تحصیلی لیختن اشتاین نیاز دارند نیز برای هر دو کشور یکسان است. دانشجویان بین المللی که به ویزا نیاز دارند، می توانند درخواست خود را به نمایندگی سوییس در کشور محل سکونت خودشان تحویل بدهند. مقامات سوییس در مورد این درخواست و پردازش آن تصمیم می گیرند. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام، فرم درخواست ویزا و 4 قطعه عکس در اندازه عکس مورد نیاز برای پاسپورت.

نامه پذیرش: یک نامه در مورد پذیرش توسط مؤسسه آموزشی که در آن پذیرفته شده اید صادر می شود. این نامه نشان می دهد که متقاضی یک مکان (صندلی) را در یک دوره تمام وقت تحصیل در مؤسسه آموزشی مربوطه پیشنهاد نموده است. اثبات منابع مالی: کاندیداها (گزینه ها) باید بتوانند مدارک اثبات کننده در مورد منابع مالی کافی در حمایت از خودشان در کشور را ارائه نمایند. برگ رسید دریافت هزینه که نشان دهد شما هزینه دوره تحصیلی را به طور کامل پرداخت کرده اید.

پوشش بیمه سلامت: شما باید یک بیمه پزشکی خصوصی داشته باشید و باید یک مدرک مستند در مورد تأیید این مطلب ارائه نمایید. بلیط برگشت به تاریخ آینده: در پایان دوره تحصیلی شما باید به کشور خود برگردید و یا به مقصد دیگری مسافرت کنید. مدرک اثبات کننده محل سکونت: مدرکی که نشان دهد شما اقدام لازم را برای سکونت در این کشور انجام داده اید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

شهریه دانشگاه نیز 1250 فرانک سوئیس (CUF) (معادل 1424.63 دلار امریکا) به ازای هر ترم برای غیر شهروندان سوئیسی است. هزینه زندگی تا حد بسیاری به فرد بستگی دارد و بنابراین ممکن است تغییر کند.

  • اجاره خانه به همراه تسهیلات عمومی (آب و برق): 560 فرانک سوئیس (CHF) معادل 638.23 دلار امریکا
  • تلفن / موبایل : 50 فرانک سوئیس (CHF) معادل 56.99 دلار امریکا
  • خوراک: 350 فرانک سوئیس (CHF) معادل 398.9 دلار امریکا
  • بیمه سلامت / بیمه : 100 فرانک سوئیس (CHF) معادل 113.97 دلار امریکا
  • پوشاک، خشکشویی، بهداشت : 90 فرانک سوئیس (CHF) معادل 102.57 دلار امریکا
  • اوغات فراقت و صرف پول : 150 فرانک سوئیس (CHF) معادل 170.96 دلار امریکا
  • هزینه های کلی زندگی برای دانشجویان دانشگاه لیختن اشتاین حدودا 1300 فرانک سوئیس (CUF) ( معادل 1481.61 دلار امریکا) در ماه است.
هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لیختن اشتاین مورد تایید وزارت بهداشت

لیختن اشتاین هیچ دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ندارد.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی لیختن اشتاین

به دلیل وجود الزامات بسیار زیاد برای ورود, متقاضیان پزشکی نیازمند قبولی در آزمون های پذیرش تخصصی جهت دریافت صلاحیت ورود به دانشگاه ها می باشند. سه نوع آزمون مختلف وجود دارد که متقاضیان باید فقط در یکی از آن ها شرکت کنند، بررسی دقیق پذیرش دانشگاه ها برای اطمینان شما از آزمون صحیح برای دانشگاه مربوطه الزامی می باشد. آزمون پذیرش زیست پزشکی (BMAT)، توسط آزمون پذیرش ارزشیابی کمبریج ایجاد شده است , این آزمون کتبی بوده و دوساعت به طول می انجامد که دانش و مهارت های پیشین متقاضی را ارزیابی می کند. این آزمون به سه بخش مجزا تقسیم می شود:

  • استعداد و مهارت، سوال های چند گزینه ای که مهارت های عمومی مثل حل مسئله، درک مطلب، تحلیل داده ها و استنتاج مسایل را ارزیابی می کند.
  • دانش علمی و کاربردی، سوال های چند گزینه ای که توانایی متقاضی را برای به کار بردن علوم تجربی و دانش ریاضیات تا مرحله ی کلیدی را ارزیابی می کند.
  • تمامی سوال ها توانایی شما را را در انتخاب کردن، توسعه و سازماندهی ایده ها و ارتباط ایده ها به صورت دقیق و مختصر ارزیابی می کند.

متقاضیان باید در طول سال اولیه تحصیلی که در دانشگاه ثبت نام کرده اند، در آزمون شرکت کنند. آزمون با توجه به آموزشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید در سپتامبر یا اکتبر برگزار می شود. شرایط مهاجرت به لیختن اشتاین جهت تحصیل را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده