تحصیل رایگان در اتریش 2019

تحصیل رایگان در اتریش 2019

پذیرش برای برنامه تحصیلات عالی در اتریش توسط موسسه های آموزشی برگزار می شود. برای پذیرش در برنامه آموزش عالی و تحصیل رایگان در اتریش 2019 ، ابتدا باید با موسسه ای که این برنامه را ارائه می دهد، تماس بگیرید. این روند را می توانید با کارشناسان کاربلد ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بسپارید و جای هیچگونه نگرانی نیست. ادامه مطلب را از قلم کارشناسان ما مطالعه کنید و نظر خود را بفرمائید.

تحصیل رایگان در اتریش 2019

اتریش یک تصویر کلی از اینکه یک کشور گرانقیمت جهت گردشگری است، دارد. وین یکی از گرانترین پایتخت های اروپایی است و تعطیلات زمستانی در قله های بلند اتریش(الپ) در میان ثروتمندان مشهور است. گرچه اولین چیزی که مردم را در سراسر جهان زمانی که صحبت در مورد درس خواندن در اتریش می شود بهت زده میکند این است که در واقع جهت دانشجویانی که از اتحادیه اروپا ‌و منطقه اقتصادی اروپا می آیند رایگان است. شهریه دانشگاه در دانشگاههای اتریشی در اتریش، شما می توانید در دانشگاههای خصوصی یا عمومی، دانشکده ها و دانشگاه علوم کاربردی ثبت نام کنید.

شهریه در دانشگاه های عمومی:

  • جهت دانشجویان اروپایی: رایگان می باشد فقط باید ۱۸ یورو جهت اتحادیه دانشجویی و بیمه دانشجویی هر ترم بپردازند.
  • جهت دانشجویان غیر اروپایی:۱۴۵۰ یورو در سال

موارد استثنا:

دانشگاه وین هزینه تحصیل جهت برنامه های تحصیلی خاص در دوره های کارشناسی ارشد مانند قانون یا روابط بین الملل جهت تمام دانشجویان خارجی صرف نظر از ملیتشان عهده دار می‌شود. دانشگاه های علوم کاربردی اگر بخواهند هزینه عهده دار شوند جداگانه تصمیم میگیرند. اخیراً ۱۷ دانشگاه علوم کاربردی از ۲۰ نیاز دارند تا دانشجویان اروپایی شهریه حدود ۳۶۳ یورو در هر ترم پرداخت کنند. هزینه جهت اتحادیه دانشجویی و بیمه نیز اعمال می شود.

شهریه در دانشگاه های خصوصی:

دانشگاه های خصوصی شهریه مخصوص خود را دارند که از ۱۰۰۰ یورو در سال شروع میشود و به بیشتر از حدود ۴۰۰۰۰ یورو در سال می تواند برسد.

دانشگاه های آزاد در اتریش

در اینجا مثالهایی از دانشگاههای آزاد تحصیلی در اتریش جهت دانشجویان اروپایی و منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد:

  • WU
  • (دانشگاه صنعتی و کسب و کار وین)
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینز(Johannes kepler linz university)
  • دانشگاه علوم کاربردی اتریش

در اینجا لیستی از شهریه ها جهت دانشجویان بین المللی در دانشگاه های رتبه برتر اتریش وجود دارد:

  1. دانشگاه وین-شهریه متوسط بین ۱۵۰۰ و ۱۱۰۰۰ یورو در سال
  2. شهریه دانشگاه علم و صنعت وین ۱۵۰۰ یورو در سال
  3. دانشگاه Innsbruck شهریه متوسط ۱۴۵۰ یورو در سال
  4. شهریه دانشگاه علم و صنعت گراز ۱۴۵۰ یورو در سال

شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل رایگان در اتریش 2019

برای برنامه های تحصیلی کارشناسی:

دانشجویان با گواهی تحصیلی تکمیل دبیرستان غیر اتحادیه اروپا:

  • اثبات ملیت (فتوکپی گذرنامه تان)
  • مدارک تحصیلی معادل تکمیل دبیرستان 
  • مدارک تحصیلی ویژه شما برای تحصیلات دانشگاهی (آلمانی: “Nachweis der besonderen Universitätsreife”): شما باید ثابت کنید که در کشوری که مدرک دیپلم شما در آن صادر شده است، واجد شرایط پذیرش در رشته تحصیلی انتخابی تان هستید.
  • مهارت در زبان آلمانی (مدرک دیپلم پایان تحصیلات متوسطه تایید کننده حداقل 4 سال دروس آلمانی یا دیپلم زبان آلمانی یا مدارک مشابه).
شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل رایگان در اتریش 2019
شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل رایگان در اتریش 2019

برای برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد:

  • تکمیل موفقیت آمیز حداقل 6 ترم تخصصی مدرک لیسانس مرتبط (حداقل 180 ECTS)

برای برنامه های تحصیلی دکترا:

  • مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته تحصیلی به عنوان پروپوزال تحقیقاتی یا معادل آن

توجه: برنامه هایی با امتحانات ورودی (به عنوان مثال دانشگاه های پزشکی، دانشگاه های هنر، برنامه های تحصیلی UAS): لطفا در مورد زمان نهایی درخواست نامه، شرایط خاص و تاریخ برای امتحان ورودی به خوبی تحقیق کنید (تاریخ نهایی برای درخواست امتحانات ورودی می تواند تا 6 ماه قبل از شروع ترم باشد).

دانشگاه های علوم کاربردی اتریش

 برای اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های علوم کاربردی، شما باید به صورت آنلاین درخواست دهید. پیش نیاز برای پذیرش یک برنامه کارشناسی به شرح زیر است:

  1. مدرک تحصیلی عمومی ورود به دانشگاه (مدارک تحصیلی معادل دبیرستان) یا
  2. مدارک حرفه ای مربوطه.

برخی از برنامه های تحصیلی Fachhochschule همچنین نیاز به اثبات دانش کافی از زبان آلمانی دارند. علاوه بر این، تمام متقاضیان باید به فرایند ورودی را متقبل شوند. این فرایند برای هر رشته تحصیلی متفاوت است. معمولا شما باید مدارک کتبی ارسال کنید، در آزمون های کتبی یا شفاهی قبول شوید و در مصاحبه شرکت کنید.

برای برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد:

  1. تکمیل موفقیت آمیز حداقل 6 ترم تخصصی مدرک لیسانس مرتبط (حداقل 180 ECTS)
  2. کالج های دانشگاهی تربیت معلم

شما باید برای بسیاری از برنامه های تحصیلی در کالج های دانشگاهی تربیت معلم به صورت آنلاین ثبت نام کنید. تمام اطلاعات مربوط به روند پذیرش را می توان در وب سایت موسسه یافت. لطفا توجه داشته باشید که باید دانش کافی در مورد زبان آلمانی داشته باشید.

ویزای برای تحصیل رایگان در اتریش 2019

دیگر افراد خارجی، اگر مدت اقامت آنها بیش از 6 ماه است، برای اهداف تحصیلی باید برای اجازه اقامت (Aufenthaltsbewilligung Studierende) در مقام نمایندگی اتریشی قبول از ورود به اتریش بعد از دریافت اعلامیه پذیرش درخواست کنند. درخواست نامه به اتریش ارسال خواهد شد و فرد باید در کشور خود منتظر بماند (بنابراین، درخواست نامه باید حداقل 3 ماه قبل از ورود تعیین شده به اتریش ارائه شود).

استثنا: متقاضیانی که اجازه ورود به اتریش بدون ویزا دارند (اطلاعات درباره این مورد در سفارت های اتریش در دسترس است) می توانند هنگام ورود به اتریش برای اجازه اقامت در دفتر مهاجرت درخواست کنند و آن را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

  1. فرم درخواست نامه کاملا پر شده و امضا شده (در دسترس از مقام نمایندگی؛ همچنین قابل دانلود از اینترنت)
  2. پاسپورت معتبر (دارای اعتبار برای کل دوره اقامت در اتریش)
  3. عکس رنگی اندازه پاسپورتی (بین 3.5 در 4.5 سانتی متر و 4.0 در 5.0 سانتی متر)
  4. گواهی تولد
  5. گواهی رفتار خوب (هر جا در دسترس است)
  6. بیمه سلامت برای دوره ورود تا شروع تحصیل
  7. اعلامیه پذیرش از موسسه آموزشی اتریشی
  8. اثبات داشتن بودجه مالی کافی برای پوشش زندگی یک نفر برای 12 ماه از قبل ( برای دانشجویان تا 24 سال: 426.57 یورو / ماهانه؛ برای دانشجویان بیشتر از 24 سال: 772.40 یورو / ماهانه در سال 2009)، برای مثال؛ دفترچه سپرده بانکی / حساب در اتریش / اعلامیه ضمانت زندگی یک فرد در اتریش / چک های مسافرتی
  9. اثبات مسکن (قرارداد اجاره، قرارداد اقامت در خوابگاه دانشجویی).
  10. صدور اجازه اقامت دارای هزینه ای بالغ بر (110 یورو) است، ممکن است هزینه های اضافی نیز شامل شود.

ثبت نام در اتریش

در اتریش ثبت نزد مقامات شهرداری (Meldeamt: Gemeindeamt Mgistratischez Bezirksamt) در ظرف 3 روز کاری از ورود به اتریش اجباری است. برای این مورد شما نیاز به فرم ثبت (Meldezettel، در دسترس از دفاتر ثبت یا از اینترنت)، که باید توسط شما تکمیل و توسط صاحب خانه تان امضا شود، (در هتل ها و مسافرخانه ها، ثبت هنگام گرفتن اتاق توسط مدیریت انجام می شود). تغییر آدرس نیز باید در طی 3 روز کاری به دفتر ثبت گزارش شود. لطفا هنگام ترک اتریش به دفتر ثبت اطلاع رسانی کنید.

ملیت های کشور های اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و ملیت های سوئیس اگر قصد اقامت برای بیش از 3 ماه دارند، باید به صورت اضافه برای تاییدیه ثبت (Anmeldebescheingung) درخواست کنند.

هزینه زندگی برای تحصیل رایگان در اتریش 2019

از مجموع هزینه ماهانه دانشجویان اتحادیه اروپا، دانشجویان خارجی در اتریش معمولا در حدود زیر هزینه می کنند:

  1. 35% برای اقامت
  2. 7% برای حمل و نقل
  3. 1% برای شهریه ها.
  4. هزینه کلی ماهانه، تقریبا 950 یورو.
  5. نرخ محل سکونت در اتریش حدود 300 – 400 یورو / ماه است.

به طور میانگین، دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند حدود 400 یورو / ماه هزینه می کنند، دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی زندگی می کنند حدود 260 یورو / ماه پرداخت می کنند؛ در حالی که آنهایی که با همسر / فرزند (فرزندان) زندگی می کنند، حدود 370 یورو / ماه هزینه می کنند.

هزینه زندگی برای تحصیل رایگان در اتریش 2019
هزینه زندگی برای تحصیل رایگان در اتریش 2019

نرخ ها برای اکثر گزینه های مسکن در اتریش برای دانشجویان بین المللی به قرار زیر است:

  1. خوابگاه دانشجویی 200 – 400 یورو / ماه برای یک اتاق تک.
  2. اجاره / آپارتمان مشترک حدود 300 یورو / ماه برای یک نفر، برای یک آپارتمان در مرکز شهر.
  3. اقامت در خانه – میانگین هزینه 550 یورو / ماه.
  4. حدود قیمت برای غذا در برخی رستوران های محلی ارزان حدود 7 – 10 یورو است. سوپ گولاش 7 یورو و دسر حدود 4 یورو است.
  5. در مناطق توریستی، با این حال، شما باید انتظار قیمت هایی حدود 12 تا 18 یورو برای غذای اصلی و 6 یورو برای یک نوشیدنی در نظر بگیرید. سه وعده غذا در یک رستوران متوسط حدود 20 تا 30 یورو برای هر فرد هزینه دارد.
  6. دانشجویان زیر 26 سال می توانند یک کارت تخفیف (Vorteilskarte) دریافت کنند، که به آنها اجازه سفر با نصف هزینه معمول در اتریش را می دهد.
  7. در گراز، شما می توانید این کارت را در ایستگاه اصلی قطار دریافت کنید، برای شما هزینه ای حدود 20 یورو دارد و اعتبار آن برای یک سال است. شما همچنین می توانید بلیط ترمی 200 یورو را خریداری کنید.

برای دانشجویان علاقه مند به دریافت بیمه نامه سلامت تحت Gebietskerankenkasse؛ فرآیند درخواست نامه فاکتورهای بسیاری مانند درآمد، طول دوره تحصیلی و غیره را در نظر می گیرد. به طور کلی، اولویت با دانشجویانی است که حداقل یک سال آکادمیک کامل را به تحصیل پرداخته باشند. اگر شما از طریق این فرآیند درخواست نامه پذیرفته شوید، حق ماهانه حدود 51.55 یورو در ماه است. ب این حال، ممکن است شما واجد شرایط این نوع پوشش نباشید، که باید حق ماهانه حدود 369.72 یورو (2013) را در ماه پرداخت کنید.

تحصیل رایگان کارشناسی در اتریش 2019

بورسیه 1 Liese Prokop از OIF برای افراد پناهنده، افراد ذینفع برای دریافت کمک مالی و همچنین ساکنان ملیت های جهان سوم با اقامت طولانی مدت با دسترسی نامحدود به بازار کار است. صندوق ائتلاف اتریش (OIF)، بورسیه های تحصیلی را به افراد واجد پناهندگی، به افراد با پوشش کمک مالی و افرادی که دارای اجازه اقامت طولانی مدت در اتریش هستند و واجد شرایط کمک تحصیلی دولتی نیستند (اجازه اقامت بدون محدودیت، اجازه اقامت برای وابستگان، اعضای خانواده) و کسانی که در دانشگاه ها / کالج های اتریش تحصیل می کنند، اعطا می کند.

ماهانه = 300 – برای کل دوره تحصیلی و بازپرداخت وجه شهریه / هزینه های دوره پیش تحصیلی

بورسیه برای دانشگاه وبستر وین (Webster University Vienna)

دانشجویان ورودی در صورت نیاز ب حمایت مالی باید ثابت کنند که مدارس قبلی را با موفقیت گذرانده اند. قبل از اینکه دانشجو بورسیه را دریافت کند، یک هیئت انتخابی در وبستر وین تایید می کنند که تمام شرایط برآورده شده است. تجدید بورسیه برای هر سال آکادمیک جدید برای دانشجوی دریافت کننده بورسیه ارزیابی می شود. دانشجو برای حفظ بورسیه برای سال تحصیلی بعد باید میانگین GPA = 3 را حفظ کند. این بورسیه برای دانشجویان ورودی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است و بر اساس شرایط  اخذ بورسیه تحصیلی اتریش قابل دریافت می باشد.

بورسیه های موسسه ای / بورسیه های تحقیقاتی:

  1. دانشگاه تکنولوژی گراز (Graz University of Technology)
  2. بورسیه های گروه REMUS – SEBRING (دانشگاه تکنولوژی گراز) – برتری کارشناسی و کارشناسی ارشد
  3. بورسیه ها برای دانشجویان مونث در زمینه مهندسی مکانیک
  4. دانشگاه گراز 5 بورسیه را برای دانشجویان با استعداد و با انگیزه مونث آغاز کرده است.

در مجموع 5 بورسیه، بورسیه های دو ساله باید اهدا شوند، سه بورسیه، هر کدام با ارزش 12.000 یورو، مخصوص دانشجویان برنامه های تحصیلی کارشناسی و دو بورسیه، هر کدام به ارزش 21.600 یورو برای دانشجویان برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد است. کسب اطلاعات بیشتر را می توانید ضمن مطالعه سایر منابع موجود در وبسایت، از دانسته های مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطبهاناتی (توسعه گران مهر) بهره کافی را در زمینه های مختلف از جمله تحصیل رایگان در اتریش 2019 ببرید.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام.من از راه هنر میخوام برای مهاجرت ب استرالیا اقدام کنم.فوق دیپلم نقاشی دارم.سابقه رتبه نمایشگاهی و نمایشگاه گروهی دارم

    1. با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.لطفا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده