تحصیل در هلند 2019

تحصیل در هلند 2019

هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها برای داشتن آینده ای بهتر اقدام به مهاجرت از کشور خود و تحصیل در کشورهای مطرح دنیا می نمایند. اما تحصیل در هلند به تنهایی محدود به انتخاب دانشگاه و رشته شما نخواهد بود، بنابراین با آگاهی کامل آینده خود را رقم بزنید. در ادامه شرایط تحصیل در هلند 2019 را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند بررسی نموده و شما می توانید برای هرگونه سوال و یا دریافت اطلاعات کامل تر به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کرده و از مشاوره با کارشناسان ما بهره مند شوید.

شرایط تحصیل در هلند 2019

یکی از ویژگی های مهم کشور هلند این است که حدود یک چهارم این کشور کوچک اروپای شمال غربی، در زیر سطح دریا قرار دارد. جدای از پیوندهای سنتی موجود در این کشور (از جمله آسیاب های بادی، لاله ها و کفش چوبی)، هلند یکی از کشورهای توسعه یافته و ثروتمند جهان است که جمعیت شهری زیادی دارد. هلند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی است که به علت تحمل پذیری مردم و اخلاق لیبرال آنها مشهور می باشد و دارای تعداد زیادی شهرهای بزرگ دانشجویی است.

اکثر هلندی ها در حومه زیبای شهرهای هلند دوچرخه سواری می کنند (دوچرخه سواری روش برتر حمل و نقل در هلند است). هلند دارای یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین نظام های آموزش عالی جهان است که تاریخ تأسیس این نظام آموزشی به قرن شانزدهم میلادی برمی گردد. بر اساس رتبه بندی QS دانشگاه های جهان که در سال 2019 انجام گردید، کشور هلند دارای 13 دانشگاه می باشد که همه آنها جزو 350 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شدند و هفت دانشگاه شگفت انگیز هلند نیز در رده 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

بر اساس رتبه بندی عالی ترین مؤسسات آموزشی ملی، دانشگاه دلفت هلند (Delft) در رتبه 52 جهان قرار دارد، و دانشگاه آمستردام (Amsterdam) و دانشگاه صنعتی آیندهوون (Eindhoven) با فاصله کمی از آن، به ترتیب در رده های 57 و 99 جهان قرار دارند. با ترکیب این کیفیت عالی و هزینه های نسبتاً مناسب برای تحصیل و برگزاری تعداد بسیاری از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی (به طور کلی، به علت اینکه مردم هلند با شیوایی به زبان انگلیسی صحبت می کنند، انگلیسی به عنوان زبان دوم آنها مشهور می باشد) می توان متوجه شد که چرا کشور هلند یکی از محبوب ترین انتخاب های قاره اروپا برای تحصیل در سطح بین المللی است.

آموزش عالی در کشور هلند به علت رویکرد بین المللی و کیفیت بالای آن شناخته شده است. این کشور یکی از بزرگترین ارائه کننده های دوره های تحصیلی دانشگاهی به زبان انگلیسی در قاره اروپا است و تحصیل در کشور هلند برای مهاجران به این کشور بسیار جالب است. دانشجویان پس از به پایان رساندن دوره های HAVO یا V.W.O، می توانند در یک دانشگاه تحقیقاتی یا دانشگاه علوم کاربردی برای کسب مدرک لیسانس (HBO یا W.O)، مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک دکترا به تحصیل خود ادامه دهند.

تحصیلات عالی در کشور هلند رایگان نمی باشد، با این حال، دولت هلند در این مورد یارانه می دهد، و آموزش عالی را برای دانشجویان هلندی مقرون به صرفه می کند و همچنین برای دانشجویان بین المللی قابل دسترسی می نماید. برای دانشجویان با ملیت های دیگر، میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 6،000 یورو و 15،000 یورو و برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، بین 8،000 یورو و 20،000 یورو است.

تحصیل دکترا در هلند 2019

تحصیل در مقطع دکترا به معنی گذراندن حداقل چهار سال تحقیق اصلی و نوشتن پایان نامه است. در طول این مدت، دانشجویان دوره P.H.D درهمکاری نزدیکی با سرپرست خود کار میکنند. دوره دکترا به عنوان یک دوره تحصیلی مورد توجه قرار نمیگیرد، در هلند دانشجویان به عنوان دانشجوی دوره P.H.D و شخصی که تحقیقات مهم انجام میدهد اغلب مشاغلی برای آنها فراهم می شود. چرا هلند را برای دوره دکترا خود انتخاب می کنید؟ هلند دارای:

  • دانشگاه های تحصیلات تکمیلی عالی است.
  • انواع متعددی از زمینه های تحقیقاتی و همکاری های گسترده بین رشته ای وجود دارد.
  • تحقیقات در سطح جهانی است، دوازده دانشگاه تحقیقاتی هلند در رتبه های بالای 200 در رتبه بندی دانشگاه های TIMES قرار دارند.
  • قراردادهای کاری زیادی برای دانشجویان دکترا وجود دارد.

تحصیل دکترا در هلند 2019

تمام دانشجویان دکترا در مدارس تحقیقاتی یا مدارس تحصیلات تکمیلی مطالعه می کنند. مدارس تحقیقاتی همکاری بین دانشگاه های متعدد تحقیقاتی و موسسات تحقیقاتی را فراهم می کند. در حالی که مدارس تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها تشکیل می شوند. هر دو مدارس محیط تحقیقاتی امید بخشی را فراهم می کنند و برنامه های تحصیلی خاص، کلاس های مهارت، سمینارها و کنفرانس ها را ارائه می دهند.

پذیرش تحصیل مقطع دکترا در هلند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که پایان نامه شما برای انتشار مورد تایید قرار میگیرد شما باید برای دفاع از تحقیقات خود در مراسمی متداول شرکت کنید. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های هلند به دلیل استاندارهای علمی بالا مورد توجه قرار گرفته است. هلند دارای یک رنکینگ بین المللی عالی در تعداد انتشار تحقیقات(دوم) و تاثیر نشر تحقیقات(چهارم) است.

دوره دکترا در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟ در هلند، تحقیقات در دانشگاه های تحقیقاتی، موسسات و کمپانی های تحقیقاتی انجام می شود، اما تنها دانشگاه های تحقیقاتی می توانند مدرک دکتری ارائه دهند. سایر موسسات تحقیقاتی با دانشگاه های تحقیقاتی همکاری نزدیکی دارند و ممکن است موقعیت های شغلی دوره دکتری را ایجاد کنند.

اکثر مشاغل P.H.D در صفحه های کار مثل ACADEMIC TRANSFER، نشریات علمی یا در صفحه اعلانات دیگر موسسات منتشر می شود. اگر شما یک پیشنهاد تحقیقاتی خاص دارید و نمی توانید از ان منصرف شوید، می توانید ایده خود را به دانشگاه ها یا گروه های تحقیقاتی که زمینه های تحقیقاتی مربوطه را انجام میدهند و قادر به تامین بودجه هستند ارائه دهید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند 2019

میزان کار تحصیلی در هلند همانند سیستم های تحصیلی اروپا به صورت اعتبار های E.C.T.S (سیستم انتقال و ذخیره اعتبار اروپا) سنجیده می شود. در صورتی که با طرح E.C.T.S آشنایی ندارید:

  • میزان کار دانشجویان، زمانی است که یک دانشجوی برای رسیدن به اهداف تحصیلی خود به آن نیاز دارد. این زمان شامل کنفرانس ها، سمینارها، تکالیف، فعالیت آزمایشگاه، مطالعه مستقل و امتحانات می شود.
  • سیستم اعتباری E.C.T.S برای مقایسه/ ارزیابی دانشگاه ها، برنامه ها، دوره ها، واحد ها، پایان نامه ها یا حتی صلاحیت دانشجویان مختلف به کار می رود.
  • اعتبار ها تنها پس از تکمیل برنامه/ دوره اهدا می شوند.

سیستم نمره دادن هلند از 1 (بسیار ضعیف) تا 10 (بسیار عالی) می باشد. نمره 5.5 حداقل نمره قبولی است. در حالی که مقیاس نمره دادن از 1 تا 10 می باشد، نمرات 1 تا 3 و 9 و 10 اغلب داده نمی شود. لطفاً توجه داشته باشید که نمرات مطلوب نیز بستگی به نوع برنامه/ تحصیلاتی دارد که شما به دنبال آن هستید. برای مثال، میانگین 7.5 ممکن است برای کارشناسی ارشد بیش از حد کافی باشد اما نه برای دکترا.

شرایط لازم ورودی دانشگاه ها در هلند، اولاً باید با دفتر بین المللی دانشگاهی که قصد تحصیل دارید تماس بگیرید و بررسی کنید که آیا مدرک شما (مدرکی که در سرزمین مادری خود گرفته اید) در هلند به رسمیت شناخته می شود یا خیر. در صورتی که مدرک شما در هلند قابل قبول باشد نیاز به موارد زیر خواهید داشت:

  • مجوز اقامت، در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقصادی اروپا (EEA) یا شهروند سوئیس نباشید.
  • تسلط کافی بر زبان انگلیسی: تافل (حداقل نمره 550 روی برگه امتحان، 213 امتحان آنلاین)، آیلتس (حداقل میانگین 6)،
    GMAT یا GRE
  • حداقل معدل 7-7.5 (دیپلم خارجی یا دیپلم های معتبر)

برای پذیرش در دانشگاهی که درخواست داده اید. مؤسسات ممکن است درخواست شما را رد کنند یا در صورتی که فکر کنند شما صلاحیت ندارید، از شما می خواهند در برخی آزمون های ورودی شرکت کنید. تسلط کافی بر زبان هلندی؛ اگر به دنبال تحصیل به زبان هلندی هستید.

اکثر دانشگاه ها نیز ممکن است برخی دوره ها را به زبان هلندی به عنوان زبان دوم به شما ارائه دهند بنابراین می توانید تسلط کافی بر زبان هلندی را ثابت کنید. میانگین نمرات مورد نیاز بسته به دانشگاه و رشته متفاوت می باشد. همچنین توجه داشته باشید برای برخی از برنامه ها تعداد متقاضیان بسیار بالاتر از تعداد صندلی های موجود می باشد ـ در این صورت یک روش انتخابی صورت می گیرد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی هلند 2019

شرایط اخذ ویزای دانشجویی هلند برای دانشجویان غیر اروپایی و دانشجویانی که متعلق به منطق اقتصادی اروپا نیستند، به این قرار است. دانشجو ملزم به دریافت اجازه اقامت موقت یا M.V.V میباشد که تحت عنوان “اجازه ورود به هلند” نیز شناخته می شود. M.V.V برای دانشجویان، توسط دانشگاه میزبان درخواست می شود و اجازه ورود به کشور را برای یک دوره 6 ماهه فراهم می آورد. اکثر دوره ها در دانشگاه ها به مدت 1 الی 4 سال به طول می انجامد. بنابراین دریافت یک دوره M.V.V کفایت نمی کند.

برای اولین بار که دانشجو وارد کشور می شود، ملزم میگردد تا برای V.V.R یا اجازه اقامت درخواست دهد که از سمت دانشگاه میزبان مانند M.V.V درخواست می شود. V.V.R تنها برای اهداف تحصیلی به کار گرفته می شود و برای دوره هایی که دانشجو در آن ثبت نام کرده است، معتبر می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی و دانشجویی هلند 2019

شرایط دیگری نیز با اعتبار V.V.R پیوست شده است که اظهار دارد نمره دانشجویان 50% از اعتبار در طول مدت دوره محسوب می گردد. همچنان که هلند قسمتی از اتحادیه اروپا محسوب می گردد، دانشجویان اروپایی و دانشجویان متعلق به منطقه اقتصادی اروپا، امتیازات خاصی را دریافت می نمایند. برای دریافت موفقیت آمیز ویزای دانشجویی هلند، ارایه مدارک زیر الزامی است:

  • گذرنامه معتبر
  • ارایه دلایلی که اثبات میکند شما می توانید در زمان اقامت، خود را به لحاظ مالی پشتیبانی نمایید. که شامل هزینه های نقل و انتقالات منابع مالی، صورت حساب بانکی و مرسوله بورسیه تحصیلی می باشد.
  • ارایه نامه از دانشگاهی که پذیرفته شده اید.
  • ثبات پرداخت برای تمام هزینه های قانونی مورد نیاز
  • بیمه سلامت
  • دو قطعه عکس متناسب با قوانین مشخص شده
  • گواهی تولد
  • رشته تحصیلی

بورسیه های تحصیلی هلند 2019

ده ها و ده ها بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در هلند به دانشجویان بین المللی در زمینه ها و مقاطع مختلف تعلق می گیرد. در سال 2015، دولت هلند به منظور جذب دانشجویان از دیگر کشورها، کمک هزینه تحصیلی خود را معرفی نمود. این بورسیه به دانشجویان کشور های خارج از اقتصاد اروپا که متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در هلند هستند، تعلق می گیرد.

ارزش مادی کمک هزینه تحصیلی به میزان 5000 یورو میباشد و در اولین سال تحصیلی دانشجویان، به آنان ارائه می گردد. هلند به منظور ارائه بورسیه تحصیلی خود، تاکید بسیاری بر استعداد دانشجویان دارد و هر ساله به هزاران دانشجو شانس برخورداری از این بورسیه را اهدا می نماید. بورسیه های خاص کشور هلند بسته به این موضوع است که متقاضی به کدام موسسه درخواست پذیرش ارسال نموده است.

میزان بسیار زیادی از بورسیه ها توسط EP-Nuffic اداره می شود، برنامه Erasmus جدید در خلال سالهای 2014 تا 2020 در حال اجراست و مرتبط با دانشجویان اروپایی است که در دیگر کشور های اروپایی مشغول به تحصیل و کار در یک دوره 3 تا 12 ماهه هستند. شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند را بهتر است که از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما اطلاعات به روزی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده