آیا به دنبال شرایط تحصیل رایگان در یکی از کشورهای برتر اروپایی هستید؟ آیا به دنبال تحصیل در یک کشور امن و آرام مانند فنلاند هستید؟ آیا به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه ها با کمترین هزینه و بالاترین سطح بازدهی هستید؟ آیا به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در فنلاند هستید؟ آیا به دنبال مهاجرت تحصیلی به فنلاند هستید؟ کشور فنلاند کشوری است آرام، زیبا و ایمن که شما می توانید با کمترین هزینه زندگی و بدون پرداخت هیچگونه هزینه تحصیل در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید.

راه های مهاجرت به فنلاند از طریق اخذ ویزای کار در فنلاند ، سرمایه گذاری و تحصیل در فنلاند می باشد، بنابراین اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، کار و تحصیل صورت می پذیرد. اگر شما خواهان ادامه تحصیل در کشور فنلاند هستید و شرایط مهاجرت به این کشور را دارید، جهت کسب اطلاعات در زمینه اعزام دانشجو به فنلاند اخذ ویزای تحصیلی می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر در دفاتر تهران و شیراز شما را در راه رسیدن به کشور فنلاند حمایت خواهد کرد و درهای ورود به این کشور زیبا را به روی شما خواهد گشود.

شرایط تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند در شمال قاره سر سبز اروپا واقع شده است و جزو محدوده کشور های اسکاندیناوی می باشد. آب و هوای این کشور کوهستانی است و علیرغم سرما، ۸۰ درصد این کشور پوشیده از جنگل می باشد. زبان رایج بین مردم این کشور فنلاندی و سوئدی است ( این بدین علت است که این کشور از غرب با سوئد هم مرز است). در این کشور همه افراد با قومیت ها و مذاهب و دیدگاه های مختلف با آسودگی خاطر در کنار هم به زندگی پرداخته و دین اکثریت آنها مسیحی می باشد. با توجه به این شرایط کمترین فساد اقتصادی در این کشور حکم فرماست.

نکته بسیار مهم در زمینه تحصیل در فنلاند این که، دولت این کشور قانون شهریه شدن دانشگاه های این کشور را برای اتباع خارجی و غیر بومی فنلاند تصویب نموده است و طبق این دانشجویان برای تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. البته پرداخت شهریه تا سال 2017 به صورت اختیاری و بعد از آن به صورت اجباری خواهد شد.

تحصیل در فنلاند

تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی فنلاند

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند جهت تحصیل در کشور فنلاند همانند کشور برزیل به صورت رایگان می باشد و فرد بدون پرداخت هیچگونه هزینه می تواند در این کشور اقامت تحصیلی کسب کند. شایان ذکر است که تحصیل در این کشور به علت رایگان بودن منوط است به داشتن سابقه تحصیلی بسیار عالی از جمله تحصیل و فارغ التحصیل شدن در دانشگاه های عالی، داشتن نمره آیلتس بالا، داشتن مقاله. البته طبق برخی قوانین و شرایط تحصیلی، تحصیل در فنلاند برای افراد غیر اروپایی مستلزم پرداخت شهریه است.

دانشگاه های پزشکی در فنلاند از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار شوند یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند را به صورت تخصصی تکمیل نمایند. دانشگاه های معروف و معتبر این کشور دانشگاه تمپرو لاپلاند می باشند. این دانشگاه ها در تمامی رشته های فلسفه ، حقوق ، پزشکی ، هنر ، علوم طبیعی ، دامپزشکی ، علوم اجتماعی و… پذیرای دانشجویان می باشد. شایان ذکر است ورود به این دانشگاه ها و تحصیل در در این رشته ها منوط به قبولی در آزمون ورودی به زبان سوئدی یا فنلاندی می باشد.

در صورت قبولی در این آزمون ورودی دانشجو می تواند همزمان برای پذیرش سه رشته اقدام نماید و این بدین شرط است که برای هر رشته مدارک را به صورت کامل ارسال کند. بنابراین فرد برای ادامه تحصیل میبایست شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند را داشته باشد.

ناگفته نماند از آنجا که یادگیری زبان زبان سوئدی و فنلاندی بسیار دشوار است و قطع به یقین کنکور به زبان سوئدی یا فنلاندی بسیار دشوار است، در نتیجه برخی افراد از تحصیل در این کشور حتی به صورت رایگان منصرف شده و ترجیح می دهند در کشور هایی مانند اتریش ادامه تحصیل دهند. این بدان علت است که تحصیل در کشور اتریش هم به صورت رایگان بوده و فقط سالیانه مبلغ ۷۵۰ یورو بابت هزینه ثابت پرداخت می گردد.

ولی از طرف دیگر در کشور اتریش دیگر خبری از کنکور نیست (البته برای رشته های غیر پزشکی چونکه ۹۰% کشور های دنیا در مقطع پزشکی دارای آزمون ورودی هستند به جز کشور هند) و متقاضیان ترجیح می دهند کنکور را کنار گذشته و بدون دغدغه و استرس کنکور به زبان بیگانه، در اتریش به ادامه تحصیل بپردازند. از سوی دیگر با تحصیل در اتریش نگرانی زبان آنها نیز از بین می رود. این بدان علت است که کشور اتریش یک سال قبل از شروع تحصیل دانشجو در دانشگاه دوره زبان آلمانی برگزار کرده و سپس طی این دوره ها به دانشجو گواهی زبان آلمانی اعطا خواهد شد. بنابراین تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی به تنهایی مقدور نیست، همچنین تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر نمی باشد.

اعزام دانشجو به فنلاند

علاوه بر تحصیل رایگان در فنلاند ، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد. به طوری که فرد با درآمد ماهیانه ۷۰۰-۱۰۰۰ یورو می تواند به راحتی به زندگی و تحصیل خود بپردازد. البته این مقدار در اتریش تنها ۷۰۰ یورو است که باز دلیلی دیگر برای رغبت بیشتر متقاضیان نسبت به اتریش است. ناگفته نماند که فرد در حین تحصیل در فنلاند اجازه ۲۰ تا ۲۵ ساعت کار و در حین تعطیلات ۴۰ ساعت کار در هفته را دارد. که با این بازه زمانی می تواند بسیاری از هزینه های زندگی خود را تامین کند و بعد از اتمام تحصیلات خود با یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی درآمد بیشتر و اقامت خود را تضمین کند. اما باید خاطر نشان کرد که فرد این امکانات کار را در اتریش هم می تواند داشته باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد و دکترا فنلاند

تحصیل در کشور فنلاند در مقطع ارشد و دکترا، همانند مقطع لیسانس به صورت رایگان می باشد ولی برای دانشجویان غیر اروپایی (طبق برخی شرایط) تحصیل در فنلاند مستلزم پرداخت شهریه دانشگاه می باشد.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند و تحصیل در مقطع ارشد و دکترا بر خلاف مقطع لیسانس نیازمند قبولی در کنکور نمی باشد که از این جهت این کشور را برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند بسیار ایده آل می کند. البته در مقطع ارشد شما مستلزم داشتن معدل ۱۳ به بالا و در مقطع دکترا ۱۵ به بالا می باشد.

گاهی متقاضیان به علت برخی شرایط موفق به کسب معدل خوب در دوران تحصیل خود نشده اند در نتیجه موفق به کسب پذیرش برای ادامه تحصیل رایگان در کشور فنلاند نمی شوند. این جاست که موسسه توسعه گران مهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو با همکاری دفاتر همکار خود در اتریش چاره ای برای این عزیزان اندیشیده است و به کمک وکلای خود در اتریش برای این عزیزان در دانشگاه وین پذیرش گرفته و این عزیزان را برای تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های اروپا، با تحصیل رایگان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

زبان تحصیل در هر دو مقطع انگلیسی بوده و دانشجو برای ادامه تحصیل در فنلاند در هر دو مقطع نیازمند مدرک آیلتس (در ارشد ۵.۶و دکترا ۷) می باشد. البته موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز برای این مشکل هم چاره ای اندیشیده است. این موسسه با برپایی دپارتمان زبان تمامی عزیزان را برای اخذ مدرک آیلتس آماده خواهد کرد.

در هر دو مقطع دانشجو حین تحصیل اجازه ۲۰ تا ۲۵ ساعت کار و حین تعطیلات اجازه ۴۰ ساعت کار در هفته را دارد. همانطور که قبلا ذکر شده است این شرایط در کشور اتریش نیز حکم فرماست.

دانشگاه های معتبر فنلاند مورد تایید وزارت علوم

دانشگاه های زیر در فنلاند مورد تایید هستند؛

گروه الف (ممتاز)

  • Aalto University
  • Abo Akademi University
  • Lappeenranta University of technology
  • Tampere University of Technology
  • University of Eastern Finland
  • University of JYVASKYLA
  • University of Oulu
  • University of Tampere
  • University of Turku

گروه ب (خوب)

  • Hanken Svenska Handelshogskolan(Hanken School of Economics)
  • University of the Arts Helsinki
  • University of Helsinki
  • University of Lapland
  • University of Vaasa

گروه ج (متوسط)

  • Arcada University of Applied Sciences صرفاً در مقطع کارشناسی
  • HAAGA-HELIA University of Applied Sciences صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد
  • HAMK University of Applied Sciences در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
  • Oulu University of Applied Sciences صرفاً در مقطع کارشناسی
  • Savonia University of Applied Sciences صرفاً در مقطع کارشناسی
  • Tampere University of Applied Sciences در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • Turku University of Applied Sciences درمقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • Vaasa University of Applied Sciences صرفاً در مقطع کارشناسی

منبع: لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم فنلاند

در بسیاری از کشور ها تولد عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیر گذار محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که اگر شما یک فرد خارجی باشید و فرزند شما در فنلاند به دنیا بیاید شما مقیم دائم فنلاند محسوب نمی شوید و اقامت از طریق تولد فرزند دائم نمی باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که کشور اتریش و فنلاند هردو عضو شینگن بوده و فرد متقاضی می تواند بعد از اتمام تحصیل در کشور اتریش و پیدا کردن کار موفق به اخذ اقامت دائم شینگن شود و با اخذ شینگن به ۳۲ کشور از جمله فنلاند سفر کند.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در فنلاند

چرا می خواهید در فنلاند تحصیل کنید؟

دانشجویان بین المللی معمولاً انتظارات خاصی را برای مقصد تحصیل آینده خود دارند. همچنین آموزش با کیفیت بالا و در عین حال مقرون به صرفه، امکان دریافت کمک هزینه، معافیت شهریه و معافیت هزینه تحصیلی و امکان داشتن شغل در حین تحصیل دلایل انتخاب تحصیل در فنلاند می باشد.

آیا برای تحصیل در فنلاند باید زبان فنلاندی را بدانیم؟

مطمئناً برای تحصیل در فنلاند نیازی به تسلط به زبان فنلاندی ندارید. تعداد زیادی از برنامه ها و دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی وجود دارد. مدارس عالی و سایت های مطالعاتی ملی وجود دارند که به شما در جستجوی اطلاعات، برنامه ریزی دوره های تحصیلی خود و درخواست آنلاین خود کمک می کنند.

آیا می توانم به صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنم؟

دانشجویان بین المللی به طور رایگان در فنلاند می توانند تحصیل کنند. دوره های کارشناسی و دکترا(همچنین بسیاری از برنامه های سطح کارشناسی ارشد) بدون در نظر گرفتن ملیت، می توانند از تحصیل رایگان در این کشور بهره ببرند. اتحادیه دانشجویی هزینه عضویت را برای هر ترم پرداخت می کند.

آیا می توانید در فنلاند حین تحصیل کار کنید؟

به گفته میگر دانشجویان بین المللی حق دارند با داشتن ویزای تحصیلی فنلاند، کار پاره وقت انجام دهند. بدون داشتن محدودیت کار کنند اگر این کار مربوط به تحصیلات آنها باشد. با این حال، همانطور که در مورد تحصیل در فنلاند توصیه شده است، نباید کاملاً به درآمد مشاغل پاره وقت اعتماد کرد.

چگونه می توانم بعد از تحصیل در فنلاند اقامت دائم را کسب کنم؟

فرد باید به مدت چهار سال به طور مداوم برای درخواست اقامت دائم در فنلاند، اجازه اقامت این کشور را داشته باشد. علاوه بر این، قبل از اتمام اجازه اقامت خود در فنلاند، باید قبل از پایان مدت اقامت دائم درخواست کنید.

آیا دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟

در حال حاضر مؤسسات آموزش عالی فنلاند بیش از 400 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند را ارائه می دهند.

هزینه تحصیل در فنلاند چقدر است؟

هزینه تحصیل در فنلاند بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می کنید، معمولاً بین 5000 تا 18000 یورو در سال متفاوت است. به خاطر داشته باشید که اگر مجبور به پرداخت شهریه شوید، می توانید برای برنامه بورس تحصیلی نیز اقدام کنید.

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در فنلاند بمانم؟

پس از فارغ التحصیلی در فنلاند، دو گزینه برای اقامت دانشجویان در فنلاند وجود دارد: اگر قبلاً در فنلاند شغلی پیدا کرده اید، می توانید بر اساس کار درخواست اجازه اقامت کنید. این مجوز به مدت یک سال اعطا می شود و برای همه افرادی که لیسانس یا کارشناسی ارشد در فنلاند را اخذ کرده اند، صدق می کند.

آیا فنلاند برای دانشجویان بین المللی خوب است؟

فنلاند دارای بهترین سیستم آموزش در جهان است، اما مطالعات دانشگاهی با کیفیت بالا را همه کشورها ارائه نمی دهند. فنلاند از نظر رضایتمندی بین المللی از رتبه بالایی برخوردار است، بنابراین کشور فنلاند به عنوان کشور پربازدیدکننده می تواند مکان بسیار خوبی برای دانشجو باشد.

شرایط تحصیل در فنلاند چیست؟

شرایط پذیرش اکثر دانشگاه های فنلاند نمره علمی آیلتس 6.0 یا 6.5 و یا اخذ نمره تافل iBT 79 تا 92 است.

دانشگاه های فنلاند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2020-2021 کدام هستند؟

  • دانشگاه جیواسکیلا
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه اوولو
  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه تورکو

حال می توان گفت موسسه حقوقی توسعه گران مهر تهران شیراز هرگز موکلین خود را در راه رسیدن به کشور رویا هایتان رها نخواهد کرد و مطمئنا همیشه راهی برای رسیدن موکلین خود به کشور مورد نظرشان فراهم خواهد ساخت.

10 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    من 19 سالمه با مدرک دیپلم معدل 17.47 الکترونیک دارم
    ترم دوم رشته نرم افزار هستم مدرک زبان هم تا اخر امسال ایلتس 6 میگیرم میخواستم برای سال بعد برای فنلاند اپلای کنم
    هزینه های دانشگاه رو 8 تا 10هزار دلار اطلاع دارم میخوام ببینم از طریق شما اقدام کنم چقدر میشه هزینه ها کل
    و در این موارد راهنمایی میفرمایید

    1. سلام وقت شما بخیر
      هزینه ها با توجه به خدماتی که بخواین براتون انجام بدیم متفاوته. شما میتونید فرم سایت رو پر کنید از جانب موسسه جهت توضیحات تماس گرفته میشه خدمتتون.

  2. سلام وقت شما بخیر . من مخواستم بپرسم که اگه کسی ایتدا وارد دانشکاه انگلیسی زبان بشهو در ادامه فنلاندی هم یادبگیره از شهریه دانشکاهش کم میشه و اینکه ایا میشه به عنوان همراه پدر یا مادر بچه ها باهاشون باشیم . پسر و دخترم رو میخوایم برای ادامه تحصیل بفرستیم اونجا میخواستم بدونم این امکان وجود داره که من به عنوان همراه کنارشون باشم . ممنون از پاسخگویی تون

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به شرایط سنی فرزندانتان دارد. در صورتیکه زیر سن قانونی باشد وجود یک قیم که می توان پدر و یا مادر باشد، الزامی است.

  3. ایا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این امکان وجود دارد که مدرک زبان را بعد از پذیرش در دانشگاه ارائه نمود یا باید حین ارسال درخواست ارسال شود؟

  4. با سلام و احترام خدمت كارشناسان حقوقى آن موسسه مى خواستم ببينم كه كدام كشور براى تحصيل در مقطع دبيرستان با استفاده از بورسيه براى كسانى كه داراى مدرك قهرمانى كشورى و آسيايى هستند مناسب است .

    1. سلام وقتتون بخیر
      بهترین گزینه برای شما تحصیل در مدارس کانادا است. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  5. سلام. من کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه اصفهان دارم با معدل 14.5. 3 سال سابقه ی دیجیتال مارکتینگ دارم. میتونم برای ارشد مدیریت پذیرش بگیرم؟

    1. با سلام
      متاسفانه شراط اخذ ویزا و پذیرش از کشور فنلاند کمی سخت است. لطفا رزومه خود را برای بررسی بیشتر به واتس اپ ما ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *