اگر شما فردی علاقمند به تحصیل در اروپا بخصوص تحصیل در انگلستان باشید، مطمئنا سوالات متفاوتی از قبیل نحوه اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های انگلستان، شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، مراحل اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان را در ذهن خود دارید و بسیار به آن اندیشیده‌اید. آیا دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلستان امری ساده می‌باشد؟ در نوشتار حاضر سعی بر آن است که شما دوست عزیز و متقاضی مهاجرت تحصیلی به انگلستان، از مزایا و شرایط جامع تحصیل در انگلستان مطلع شده و با آگاهی کامل جهت اخذ پذیرش تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در انگلستان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان همواره یکی از راه‌های مهاجرت به انگلستان محسوب می‌شود. تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف، در سال‌های اخیر با استقبال چشمگیری همراه بوده است. تحصیل در کالج‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های انگلستان مورد توجه بسیاری از افراد مشتاق به ادامه تحصیل می‌باشد. در ادامه این مطلب پس از آشنایی کلی با انگلستان، به بررسی صفر تا صد تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت.

بررسی کلی کشور انگلستان

بریتانیای کبیر جزو کشورهای اروپای غربی می‌باشد که از چهار ایالت تشکیل شده است و این ایالت‌ها عبارت‌اند از: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی. اساسا کشور انگلستان خود از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز مرز مشترک دارد. پایتخت کشور انگلستان شهر لندن می‌باشد. انگلستان در گذشته جزو کشورهای اتحادیه اروپا بود و تنها در پیمان شنگن با دیگر کشورها مشارکت نداشت؛ اما از تاریخ اول ژانویه 2021، این کشور از گروه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز خارج شد.

از شهرهای برتر و مطرح این کشور می‌توان به شهر‌های لندن، بیرمنگام، منچستر، لیورپول و لیدز و… اشاره کرد. انگلستان کشوری با آب و هوای معتدل است که جمعیتی حدود 53 میلیون و پانصد هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. این کشور به دلیل داشتن ثبات بالا در امر اقتصاد، فرصت‌های شغلی مناسبی را برای افراد فراهم کرده است. به همین دلیل سالیانه افراد بسیاری جهت تحصیل و کار به انگلستان مهاجرت می‌کنند.

نظام آموزشی انگلستان

نظام آموزشی انگلستان

نظام آموزشی انگلستان بر حسب سن به چهار مرحله تقسیم‌بندی می‌شود که گذراندن دوره‌های آموزش ابتدائی و متوسطه برای دانشآموزان اجباری می‌باشد. توجه داشته باشید که این سیستم آموزشی در انگلستان، ولز، ایرلند شمالی با اسکاتلند متفاوت است. این نوع ویزای تحصیلی با نام tier4 child شناخته می‌شود که می‌توان جهت اخذ آن برای سنین زیر 17 سال اقدام نمود. جهت اقدام برای این ویزا، شخص نیازمند بهرمندی از مدرک زبان خاصی از جمله آیلتس یا تافل نمی‌باشد.

ما در این مطلب به بررسی شهریه تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف می‌پردازیم. توجه داشته باشید که تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان نیز برای برخی دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر است؛ اما معمولاً سفارت این کشور برای صدور ویزا مدرک زبان آیلس را لازم می‌داند. تحصیل در انگلستان به صورت رایگان نیست به جز اینکه شخص بتواند بورسیه تحصیلی یا فاند تحصیلی انگلستان را دریافت کند. تحصیل رایگان در اتریش، آلمان، نروژ و فرانسه امکان‌پذیر است. نکته دیگر اینکه افراد متقاضی تحصیل باید حساب هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان را نیز داشته باشند که این هزینه ممکن است نسبت به کشورهای دیگر اندکی بیشتر باشد.

تحصیل در مقطع دبستان انگلستان (Primary Education)

تحصیل در انگلستان در مقطع آموزش ابتدائی از سن 5 سالگی میسر می‌باشد و شما می‌توانید با اطمینان کامل اقدام جهت فرستادن فرزند عزیزتان، برای ادامه ی تحصیل به این کشور را داشته باشید. با توجه به اینکه کشور انگلستان از سطح آموزشی بسیار بالائی برخوردار است سالیانه افراد بسیاری به تحصیل فرزند خود در این کشور می اندیشند و با توجه به رده سنی که کودکان دارند مطمئنا امنیت مساله مهمی است که برای خانواده ها در اولویت قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که در کالج‌های این کشور امنیت از طریق نصب دوربین بطور کامل کنترل می‌شود.

در کشور انگلستان کالج‌ها از هزینه‌های متفاوتی برخوردار می‌باشند و اساسا پیشنهاد می‌کنیم که با تحقیق و آگاهی کامل پرونده خود را به موسساتی بسپارید که هدفشان اخذ پذیرش از کالج‌های معتبر؛ اما با هزینه‌های مناسب است. هزینه تحصیل در این دوره سالی 12 تا 15 هزار پوند بصورت متغیر است. آموزش ابتدائی در کشور انگلستان شامل دو مرحله می‌باشد. سن 5 تا 7 سالگی و سنین 7 تا 11 سال. در ضمن دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدائی در کشور انگلستان از سپتامبر شروع شده و تا پایان ماه ژوئن ادامه دارد.

تحصیل در کالج‌ها و دبیرستان های کشور انگلستان (Secondary Education)

تحصیل در انگلستان در مقطع آموزش متوسطه نیز شامل دو مرحله می‌باشد . سن 11 تا 14 سالگی و سنین 14 تا 16 سال .

دانشجویان در سن 11 سالگی وارد دبیرستان می شوند و مهمترین مقطع تحصیلی برای آنان سنین 14 تا 16 سالگی است. که بعد از سن 16 سالگی تحصیل در کشور انگلستان اختیاری می‌گردد. فرد با این مدرک تحصیلی می‌تواند وارد بازار کار شود و یا تحصیلات خود را در مقاطع بعد ادامه دهد. چارچوب اصلی تدریس در این دوره دروس ریاضیات، انگلیسی و علوم ( زیست، شیمی، فیزیک و غیره ) می‌باشد. در ولز زبان ولزی نیز به این چارچوب آموزشی افزوده می‌شود. دروس پایه دیگری چون تاریخ، جغرافیا، هنر، موسیقی، ورزش، مطالعات تجاری و فناوری اطلاعات، بسته به رشته تحصیلی تدریس می‌گردد. دانشجویان حدود ده تا یازده درس را بایستی در برنامه تحصیلی خود داشته باشند.

در پایان این دوره ارزشیابی از فرد انجام شده و وی موفق به اخذ مدرک GCSE می‌گردد که طول مدت این دوره 2 سال است، متذکر می‌شوم که این مدرک تحصیلی در اسکاتلند با نام Sce  خوانده می‌شود.

تحصیل در دوره‌های تکمیلی انگلستان (Further Education)

بعد از گذراندن دوره GCSE  دانشجویان برای ورود به تحصیلات دانشگاهی بایستی دوره‌های  A-Level یا Foundation را بگذرانند. دوره‌های  A-Levelهمچون GCSE  دو ساله می‌باشد و دانشجویان در طول این کورس دو ساله  2 تا 4 درس را می‌گذرانند که بسته به نمرات فرد، راه ورود به دانشگاه‌های برتر انگلستان برای شخص فراهم می‌شود. کورس های A-Level Full از شش قسمت وAS-Level  از سه قسمت تشکیل می‌شود، قابل ذکر است که دانشجویان با توجه به تواناییهای خود این دوره‌ها را میگذرانند. در مورد دوره‌های Foundation یا فایندیشن که کورس هایی یکساله استند بایستی توجه داشته باشید که در مقایسه با دوره‌های A-Level  کم هزینه تر و ساده تر می‌باشند و شما پس از موفقیت در این دوره‌ها راه ورود به اکثر دانشگاه‌های مورد دلخوهتان در کشور انگلستان برایتان میسر می‌گردد.

ویزای تحصیلی این دوره که با نام Tier4 شناخته می‌شود برای افراد بالای 17 سال می‌باشد که تمایل دارند جهت ادامه ی تحصیل وارد کشور انگلستان شوند. اساسا اخذ پذیرش برای افراد بالای 17 سال نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 5 می‌باشد. البته خبر خوش برای شما دوست عزیز متقاضی تحصیل در کشور انگلستان این است که موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز به مدیریت آقای مهدی اصطهباناتی با برپائی دوره‌های زبان انگلیسی به صورت فوق فشرده این مساله را برای دانشجویان عزیز ساده تر نموده است.

در ضمن شما متقاضی محترم می‌توانید مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید و پس از تایید مدارک توسط کالج‌ها و مدارس کشور انگلستان و اخذ پذیرش توسط وکلای کاردان و مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر، پذیرشی بصورت مشروط به شما اعطا می‌گردد و شما پس از مدتی و بعد از گذراندن دوره‌های زبان و ارائه مدرک آیلتس خود می‌توانید این پذیرش مشروط را به پذیرش قطعی تغییر دهید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان بدلیل استفاده از جدیدترین سیستم‌های آموزشی و امکانات ویژه‌ای همچون تجهیزات پیشرفته پزشکی، مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. با توجه به وجود دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالا در این کشور، هر ساله افراد بسیاری برای تحصیل پزشکی در انگلستان اقدام می‌کنند. دانشگاه‌های پزشکی این کشور از لحاظ رتبه‌بندی در ردیف صد دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تحصیل رشته پزشکی در کشور انگلستان 5 ساله و کوتاه‌تر از سایر کشورها از جمله ایران می‌باشد. البته بایستی شرط سنی را برای اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در انگلستان تا 23 سال در نظر گرفت تا شانس اخذ ویزای فرد بالاتر رود.

هزینه تحصیل در دوره پزشکی و دندان پزشکی کشور انگلستان حداقل سالی 18 تا 20 هزار پوند متغیر می‌باشد. شما بایستی قبل از ورود به دانشگاه‌های پزشکی انگلستان دوره‌های تحصیلات تکمیلی همچون دوره‌های A-Level  را در کالج‌های کشور انگلستان  بگذرانید و سپس اقدام جهت ورود به دانشگاه‌های پزشکی نمایید، البته توجه داشته باشید که هر دانشگاهی سیستم خاصی برای گزینش و جذب دانشجوی خود دارد. کالج‌های این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان خود از جمله استفاده از زمین گلف، استخر، پرستار ویژه، زمین های ورزشی و … مهیا کرده است.

تحصیل کارشناسی در انگلستان

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی نیازمند داشتن حداقل آیلتس 5 یا 5.5 می‌باشد. برخلاف اکثر کشورهایی که دوره ی کارشناسی را 4 ساله برگزار می کنند، این مورد در کشور انگلستان متفاوت و فرد سه ساله می‌تواند موفق به اخذ مدرک کارشناسی گردد. شخص دانشجو  مجوز به همراه بردن خانواده خویش را در این مقطع تحصیلی نخواهد داشت . دانشجو در حین تحصیل اجازه کار پارت تایم، حدودا 10 ساعت در هفته را دارد که با توجه به هزینه‌های زندگی که ماهی حدودا 800 تا 1000 پوند می‌باشد شما می‌توانید نیمی از هزینه‌های زندگی خویش را فراهم نمایید.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

کشور انگلستان یکی از بهترین گزینه ها در جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد می‌باشد . طول دوره ی کارشناسی ارشد یکساله و جهت پذیرش نیازمند داشتن آیلتس 6 یا 6.5 خواهید بود. همچنین شما با تحصیل در این کشور  با توجه به سطح بالای آموزش در این کشور می‌توانید آینده ای روشن را در ذهن خویش ترسیم کنید. حال اگر شما موفق به اخذ آیلتس مورد نظر نشده باشید می‌توانید از دوره‌های شش ماهه Pre-Master  در این کشور که با آیلتس 5.5  برگزار می‌شود بهره مند شوید.  فرد دانشجو در این دوره یکساله، اجازه  20 ساعت کار در هفته را دارد و بواسطه ی ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد شما می‌توانید خانواده خویش را به عنوان همراه با خود ببرید. ناگفته نماند که همراه شما نیز اجازه کار تمام وقت را در کنار شما در این کشور خواهد داشت.

تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل در انگلستان در مقطع دکترا نیز در مقایسه با سایر کشور ها بجای 4 تا 5 سال در کشور انگلستان بیشتر از 3 سال نخواهد بود. چنانچه شما فارغ التحصیل دانشگاه‌های کشور انگلستان یا خارج از این کشور باشید میتوانید جهت اخذ پذیرش جهت مقطع دکترای کشور انگلستان اقدام نمایید. فرد برای پذیرش مقطع دکترا نیازمند داشتن نمره زبان آیلتس 6.5 می‌باشید. افرادی که پروپوزال یا استاد راهنمای خویش را هنوز مشخص نکرده اند می‌توانند در بدو ورود از دوره‌های Pre-PhD استفاده نمایند و پس از گذراندن دوره‌های شش ماهه و قوی کردن دانش مقاله نویسی خویش مقطع دکترا را به نحو احسن پشت سر گذارند. در ضمن دانشجویان در 90 درصد مواقع با تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان بواسطه آشنائی با اساتید، می‌توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف برای مقطع دکترا  بهره مند شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان

هزینه‌های تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بریتانیا به طور کلی از 17000 تا 25000 دلار در هر سال تحصیلی (بسته به نرخ ارز در زمان تحصیل) متغیر است. به طور متوسط، دانشجویان بین 1300 تا 1600 دلار برای هزینه‌های زندگی در هر ماه تحصیل نیاز دارند (بسته به اینکه تصمیم دارید در لندن یا خارج از لندن زندگی کنید). در جدول زیر هزینه زندگی در انگلستان برای دانشجویان بررسی شده است:

کل هزینه‌ها با اجاره منزل1975 $
کل هزینه‌ها بدون اجاره منزل808 $ 
اجاره و امکانات شهری1167 $
خورد و خوراک456 $
حمل و نقل186 $

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزا از دانشگاه‌های انگلستان

  1. اصل مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف مانند دیپلم، لیسانس و غیره + ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
  2. ریز نمرات مقاطع تحصیلی + ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
  3. اصل پاسپورت
  4. ارائه مدرک زبان آیلتس
  5. گواهی سلامت
  6. چهار قطعه عکس
  7. انگیزه نامه به زبان انگلیسی
  8. ارائه پرینت تمکن مالی که گردش مالی فرد در 28 روز، قبل از سفارت می‌باشد.

مزایای تحصیل در دبیرستان ها، کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان

  • زمانی که شما فارغ التحصیل دانشگاه‌های این کشور باشید از لحاظ پیشنهاد شغلی و شرایط بعد از فارغ التحصیلی موقعیت مناسبی در ایران و اروپا خواهید داشت.
  • مهاجرت تحصیلی به کشوری انگلیسی زبان شرایط ساده تری را برای شما متقاضی محترم فراهم می کند.
  • تحصیل در انگلستان در مقایسه با سایر کشورها کوتاهتر می‌باشد.
  • آموزش این کشور بر طبق آخرین متدهای آموزشی دنیاست و این نشان از آن است که شما وقت و هزینه خود را صرف کشور با ارزشی نموده اید که مدارک اخذ شده از آن، مورد تایید ایران و دیگر کشور های جهان می‌باشد.
  • ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور انگلستان با آزمون ورودی و کنکور همراه نمی‌باشد و این خود مزیتی بسیار قابل اهمیت است.
  • شما پس از شش ماه حضور در کشور انگلستان می‌توانید از خدمات بهداشتی و درمانی آن بصورت رایگان استفاده نمایید.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر مفتخر است با داشتن کادری مجرب از وکلای با تجربه خویش راه ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان را برای شما هموار کند. همکاران ما از ابتدا تا انتها در باب تحصیل در انگلستان، ویزای تحصیلی انگلستان جهت اخذ ویزا، رزرو خوابگاه، ترانسفر فرودگاهی در خدمت شما دوست و هموطن فهیم می باشند، تا بتوانید آگاهانه تصمیم گیری نمایید و مسیری روشن را برای آتیه خود ترسیم کرده و انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که ویزا شدن در سفارت انگلستان با توجه به سیستم امتیاز بندی که تعریف شده است، نیازمند به چیدمان و دقت خاصی دارد که نهایتا به ویزا شدن فرد منتهی گردد.

کار پس از تحصیل در انگلستان

کار پس از تحصیل در انگلستان

از 1 ژوئیه 2021، دانشجویان بین‌المللی که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در انگلستان با موفقیت به پایان رسانده‌اند، می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، از طریق برنامه کاری فارغ‌التحصیلان، از تجربه کاری دو ساله در انگلستان بهره مند شوند. دانشجویانی که دوره دکتری خود را به پایان برسانند نیز، می‌توانند به مدت سه سال در انگلستان اقامت کاری داشته باشند.

کار پس از فارغ‌التحصیلی در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی که در زمان درخواست، ویزای دانشجویی معتبر دارند و مدرک خود را در مقطع کارشناسی یا بالاتر، از یک موسسه آموزش عالی با سابقه دریافت کرده‌اند، ممکن خواهد بود. متقاضیان در صورت گذراندن دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، می‌توانند حداکثر برای مدت دو سال در انگلستان بمانند و کار کنند یا به دنبال کار بگردند. فارغ التحصیلان دکترا می‌توانند به مدت سه سال در این کشور مقیم باشند.

امکان کار برای فارغ‌التحصیلان در انگلستان،  از 1 ژوئیه 2021 راه اندازی شده است، به این معنی که هر دانشجوی واجد شرایط که پس از این تاریخ فارغ‌التحصیل شود، می‌تواند برای کار درخواست دهد. این موضوع شامل دانشجویانی می‌شود که قبلا دوره‌های تحصیل در انگلستان خود را شروع کرده‌اند. کار پس از فارغ‌التحصیلی به درخواست ویزای جدید نیاز دارد که فقط از داخل بریتانیا امکان‌پذیر خواهد بود.

دوره کار پس از فارغ‌التحصیلی در انگلستان، شامل پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 700 پوند و هزینه اضافی بهداشت مهاجرت با نرخ کامل 624 پوند در سال خواهد بود. همچنین دانشجویان باید تأییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) را که برای آخرین درخواست دانشجویی (یا ردیف 4) خود استفاده کرده‌اند، بدانند تا بتوانند برای کار پس از فارغ‌التحصیلی درخواست دهند.

تحصیل در دوران کرونا

تحصیل در دوران کرونا

اگر به دلیل کووید-19 در کشور خود به صورت آنلاین تحصیل کرده‌اید، همچنان می‌توانید برای کار پس از فارغ‌التحصیلی در انگلستان درخواست دهید، مشروط بر اینکه سایر شرایط این امر را دارا باشید. این بخشی از امتیازات ویزای دانشجویی کووید-19 دولت بریتانیا است. شرایط دانشجویانی که به صورت آنلاین تحصیل نموده‌اند، برای کار در انگلستان به صورت زیر است:

  • دانشجویانی که دوره 12 ماهه یا کمتر را از طریق آموزش از راه دور شروع کرده‌اند و قبلاً برای تحصیل در آن دوره وارد بریتانیا نشده‌اند، در صورت درخواست موفق ویزای دانشجویی انگلستان یا قبل از پایان ویزای آن‌ها، می‌توانند درخواست دهند.
  • افرادی که دوره 12 ماهه یا کمتر را در سال 2020 یا 2021 شروع کرده‌اند و دارای مجوز به عنوان دانشجو برای تحصیل در آن دوره استند و قبلاً در آن دوره تحصیلی، به انگلستان سفر کرده‌اند، می‌توانند تا زمانی که قبل از تاریخ پایان مجوز خود در بریتانیا حضور دارند، درخواست ارائه دهند.
  • متقاضیانی که برای دوره‌ تحصیلی بیش از 12 ماه حمایت مالی می‌شوند، از واجد شرایط بودن برای کار پس از فارغ‌التحصیلی در صورت آموزش از راه دور، منع نمی‌شوند.

تحصیل در انگلستان به صورت آنلاین

آیا مایل استید تا از آموزش عالی انگلستان بهره ببرید؛ اما در حال حاضر امکان مهاجرت به انگلستان برای شما وجود ندارد؟  شما این امکان را دارید تا به صورت آنلاین و از راه دور، به تحصیل در انگلستان و به صورت رایگان بپردازید. صدها دوره آنلاین از دانشگاه‌های درجه یک بریتانیا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شما می‌توانید در دوره‌هایی تحصیل کنید که مورد علاقه‌تان استند. دانشگاه‌های کشور انگلستان با بیش از 300 دوره مختلف آماده ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی می‌باشند. افراد می‌توانند به هر تعداد دوره که بخواهند بپیوندند و در آن‌ها ثبت نام شوند. علاوه بر این، فراگیران واجد شرایط در 143 کشور می‌توانند تا 26 فوریه 2022 از امکان «ارتقای دیجیتالی» رایگان استفاده کنند.

ارتقای دیجیتالی رایگان چیست؟

ارتقای دیجیتالی برای دانشجویان برخی از کشورها در طول این دوره‌ها وجود دارد و مزایای زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • امکان دسترسی نامحدود به دوره‌ها
  • دوره‌ها را هر زمان که می‌خواهید و بدون محدودیت زمانی مشاهده کنید.
  • یک گواهی دیجیتال (مشروط به گذراندن حداقل پنج مرحله در هر دوره) دریافت خواهید کرد.

شما می‌توانید در صورت مایل بودن از طریق دوره‌های آنلاین، به تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان و به صورت رایگان از داخل کشور خود بپردازید. در انتهای هر دوره، گواهینامه‌ها و مدارک  دیجیتالی به شما اعطا خواهد شد.

سوالات متداول درباره تحصیل در انگلستان

در این بخش می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود را در زمینه تحصیل در انگلستان بیابید.

آیا دانشجویان در انگلیس می‌توانند کار کنند؟

بله، بسیاری از دانشجویان در دانشگاه‌های انگلستان اجازه کار پاره وقت را دارند. اگر دانشجوی بین المللی باشید، ممکن است در رابطه با تعداد کل ساعات مجاز به کار، محدودیت هایی داشته باشید. در گذرنامه شما باید یک برچسب وجود داشته باشد که ساعات دقیق کاری را نشان می دهد(معمولاً 10 یا 20 ساعت). همچنین ممکن است دانشگاه شما دستورالعمل هایی را در مورد حداکثر تعداد ساعات کاری که باید کار کنید، ارائه کند تا از زمان کافی برای اختصاص به تحصیل برخوردار باشد.

کدام آزمون های زبان انگلیسی توسط موسسات انگلیس پذیرفته می شود؟

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی آیلتس برای ویزا و مهاجرت انگلستان((UKVI، ترجیحاً آزمون تسلط به زبان انگلیسی را قبول دارد که تقریباً در همه موسسات انگلستان پذیرفته شده است و طبق قوانین ویزای انگلستان نیز توصیه می شود. با این حال، در سطح جهانی، موسسات انگلستان برای پذیرش سایر آزمون های مهارت نیز آماده استند.

آیا مدارک انگلستان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود؟

بله، مدارک دانشگاه‌های انگلستان در سراسر جهان پذیرفته شده و به دلیل کیفیت آموزشی آنها شناخته شده است.

چه گزینه های اقامتی در انگلستان وجود دارد؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می‌توانید از محل اقامت در محوطه(خوابگاه های دانشجویی) دانشگاه استفاده کنید یا به دنبال یک محل اقامت خارج از دانشگاه باشید. اکثر دانشگاه‌های انگلستان خوابگاه های دانشجویی(خودمختار یا تمام هیئت مدیره) را برای دانشجویان سایر کشورها ارائه می دهند. زندگی در خوابگاه های دانشجویی یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است.
اگر قادر به یافتن چنین محل اقامتی یا مایل به تنها ماندن نیستید، می‌توانید آپارتمان های مشترک را برای اجاره خود در نظر بگیرند یا در کنار یک خانواده محلی انگلیسی بمانید.

آیا برای تحصیل در انگلستان شرایط خاصی برای دانشجویان زیر 18 سال وجود دارد؟

اگر 16 یا 17 سال دارید و متقاضی ویزای دانشجویی درجه 4 (عمومی) انگلستان استید، باید رضایت کتبی از والدین یا سرپرستان داشته باشید که بتوانید به طور مستقل زندگی کنید و یا به همراه سرپرست خود در انگلیس زندگی کنید و مسافرت کنید.

آیا برای تحصیل در انگلیس به ویزا نیاز دارم؟

شرایط ورود به انگلیس بستگی به کشور مبداء شما دارد. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید باید برای ورود به کشور انگلستان مجوز ورود را دریافت نمایید.

هزینه زندگی در انگلستان چقدر است؟

در هر ماه تقریباً بین ۶۵۰ تا ۱۳۰۰ پوند در هر ماه برای زندگی دانشجویی هزینه نیاز می‌باشد. شما نیاز به خرید وسایل شخصی مانند بلیط اتوبوس یا قطار، تنقلات، لوازم توالت یا اعتبار تلفن همراه خود دارید.

آیا در حالی که دانشجوی انگلیس می باشم، می‌توانم از مراقبت پزشکی استفاده کنم؟

اگر دوره شما شش ماه یا بیشتر باشد، شما از همان ابتدای اقامت خود، دقیقاً مانند ساکنان انگلستان، برای درمان NHS واجد شرایط می شوید. در نظر داشته باشید شما باید در طی دو هفته اول ورود به انگلیس، حتی در صورت عدم احساس بیماری، برای یک پزشک عمومی ثبت نام کنید.

چگونه می‌توانم به دانشگاه دیگر انگلستان منتقل شوم؟

اگر می خواهید در طول یک سال انتقالی بگیرید، باید از دانشگاه مقصد و مبداء خود تاییدیه را دریافت نمایید. اگر بخواهید به دانشگاه دیگر منتقل شوید، باید با استفاده از UCAS به دانشگاه جدید مراجعه کنید.

آیا امکان ماندن پس از فارغ التحصیلی در انگلستان وجود دارد؟

اگر دانشجو بتواند یک پیشنهاد شغلی از کارفرما در کشور انگلیس دریافت نماید، می‌تواند پس از فارغ التحصیلی در انگلیس مشغول کار مورد نظر شود.

آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان وجود دارد؟

بله، با توجه به سابقه علمی شما می‌توانید برای بورسیه تحصیلی مختلفی که در کشور انگلستان ارائه می شود، اقدام نمایید.

بسیاری از افراد با تصور آنکه تحصیل در مقاطع تحصیلی کشور انگلستان با هزینه‌های بالائی همراه است تحصیل در این کشور را نادیده می‌گیرند. این در حالیست که باید کیفیت آموزشی و متدهای پیشرفته انگلستان را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپائی مد نظر قرار داد. ناگفته نماند که انگلستان یکی از برترین کشورهای دنیا جهت ادامه ی تحصیل با شرایط بسیار عالی و مناسب می‌باشد.

افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به انگلستان باید پس از ورود به این کشور نسبت به اخذ اقامت تحصیلی اقدام کنند. البته راه‌های دیگر مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای کار انگلستان یا سرمایه گذاری در انگلستان است. نکته مهم این که تولد فرزند در انگلستان با توجه به اصل خون موجب اخذ اقامت نیست و روش مهاجرتی محسوب نمی شود. البته این مسئله قبلاً به طوری دیگر بوده است، یعنی تابعیت کشور انگلستان بر اساس قانون خاک بوده است.

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با داشتن مشاورین حقوقی، آگاه به امور حقوق بین الملل و امر مهاجرت تحصیلی انگلستان از موسسات اعزام دانشجو با مجوز رسمی از وزارت علوم،با نام ثبت شده ساختار پژوهش، در جهت پذیرش تحصیلی کشور انگلستان، تا وقت سفارت انگلستان و اخذ ویزا همگام و هم قدم با شما می‌باشد. چنانچه تمایل دارید اطلاعاتی در رابطه با کلیه مقاطع تحصیلی در کشور انگلستان کسب نمایید، می‌توانید از مشاوره تلفنی و حضوری بهره مند شوید.

84 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    من 39 سال سن دارم و کارشناس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل در سال 90 هستم. سال گذشته در آزمون آیلتس شرکت کردم و نمره اورال 6 بدست آوردم. میخواستم بدونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان میتونم با همین کارنامه اقدام کنم یا باید حتما 6.5 باشه ؟
    همچنین آیا با دریافت ویزای تحصیلی ، همسر و فرزندم هم می توانند در انگلستان اقامت و کار کنند ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان بهتر است نمره آیلتس بالاتری داشته باشید. ویزای تحصیلی انگلستان اجازه بردن همسر و فرزند زیر 18 سال را به شما می دهد.

  2. تحصیل در انگلستان به صورت رایگان هم امکان داره؟ مثل تحصیل در آلمان که رایگان میشه میخواستم بدونم انگلستان هم چنین امکانی هست یا نه ممنون میشم جواب بدین مرسی

  3. سلام میشه بعد از اتمام تحصیل در انگلستان واسه اقامت این کشور اقدام کرد؟ اگر ممکنه یه مطلب در این باره بذارید ممنون

    1. با سلام و احترام
      بله، بعد از تحصیل با پیدا کردن کار می توانید با رعایت قوانین اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

  4. سلام و وقت بخیر
    من 20 سالم هست و دانشجوی ترم دو پزشکی هستم. می توانم برای ادامه تحصیل پذیرش بگیرم و واحد هام رو تطبیق می زنند؟

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید مراحل قبلی دوره های a-level و آزمون ورودی را سپری نمایید.

  5. سلام وقتتون بخیر من 19 سالمه و معدل دیپلم تجربی ام17ونیم هست میتونم دانشگاه انگلیس پذیرفته بشم و ازمون ورودی دارن؟

    1. با سلام و احترام
      شرایط اخذ پذیرش بسته به رشته انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  6. سلام من 17 سالمه و پایه یازدهم تجربی هستم معدلم 19 هست و سطح زبان خوبی دارم می خواستم ببینم می تونم برای رشته پزشکی انگلیس اقدام کمک؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در انگلستان نیاز به شرکت در دوره های a-level را دارید و پس از این دوره ها با موفقیت در آزمون ورودی می توانید برای تحصیل پزشکی اقدام نمایید.

  7. سلام من 24 سالمه به تازگی از کارشناسی مهندسی شیمی فارغ التحصیل شدم.دانشگاه آزاد با معدل 17.مدرک آیلتس 7 داشتم ولی مدتش تموم شده باید دوباره امتحان بدم.میخواستم بدونم شرایطم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان چطور هست؟

    1. سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های انگلستان از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. برای تحصیل در این دانشگاه های شرایط سنی، رزومه علمی و مدرک زبان شما مورد ارزیابی قرار میگیرد.

  8. سلام من 16 سال سن دارم و در رشته ی تجربی مدرسه تیزهوشان با معدل 19.95 تحصیل میکنم. سطح زبانم خوبه و در پی گرفتن مدرک آیلتس هستم.میخواستم بدونم برای گرفتن بورسیه شانسی دارم ؟ و اینکه گرفتن ویزای تحصیلی چه مدت زمان میبره؟
    و اینکه برای ادامه تحصیل باید آزمون ورودی بدم؟ و آیا وارد کالج میشم یا دبیرستان؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شرایط تحصیل شما بسته به رشته انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  9. با سلام
    من ۳۹ سال دارم و مدرک کارشناسی ارشد و ۱۲ سال سابقه کار مرتبط به اضافه ۱۲ مقاله isi
    اخیرا با استادی از یکی از دانشگاههای انگلستان مکاتبه داشتم و ایشون خیلی مشتاق هستند برای دکترا و خیلی از بک گراند من تعرف کردند
    ولی فرمودند واسه سال جاری فاند ندارن ولی میتونن به من اسکالرشیپ بدن
    حالا من نمی دونم از این فرصت استفاده کنم( با توجه به سنم شاید موقعیت بهتر پیش نیاد)
    اگه تحصیلمو شروع کنم شانس اینو دارم واسه سالای بعد فاند بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، با توجه به بورسیه تحصیلی و اجازه کاری که به شما داده می شود، بهتر است از این فرصت استفاده نمایید.

    1. با سلام و احترام
      بله، دانشگاه های دولتی ایران مورد تایید کشور انگلستان هستند. در نظر داشته باشید که برای تایید مدارک خود نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارید.

  10. سلام برا تخصص پزشکی می خوام از دانشگاه های لندن پذیرش بگیرم مدرک عمومی دانشگاه اصفهان ؟می تون از اکسفورد پذیرش بگیرم باید چیکار کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل پزشکی و اخذ تخصص در آلمان علاوه بر ارائه مدرک زبان معتبر، نیاز به قبولی در آزمون ورودی و تاییدیه مدارک تحصیلی خود دارید. می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

  11. سلام من دانشجوی ارشد صنایع غذایی گرایش بیوتکنولوژی هستم و 35 سال سن دارم میخواستم در مورد گذراندن دوره پروپزال و گرفتن دکتری سوال کنم و دارای همسر و دو فرزند 12 و 9 ساله هستم البته دارای 17 سال سابقه کار در دانشگاه شهید بهشتی نیز هستم

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل دکترا در انگلستان بابت رقابت بسیار زیاد نیاز به ارائه پروژه پژوهشی قوی مانند ژورنال های بین الملیی، isi و غیره دارید.

  12. با سلام . بنده دیپلم تجربی دارم و 18 سال سن . میخواستم اگر میشه برای ادامه ی تحصیل به انگلستان برم و اونجا ادامه بدم . میخواستم بدونم بنده فقط باید در رشته ای که دیپلم دارم در اونجا درس بخونم یا اینکه میتونم در رشته های دیگه هم درس بخونم ؟ واینکه هزینه و شرایطش چی هست ؟ ممنون بابت موسسه ی خوبتون ?

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل در انگلستان باید رشته مرتبط با دیپلم خود را انتخاب نمایید.

  13. سلام
    من پزشکی امسال قبول شدم و میخواهم دروه عمومی رو در ایران بخونم و برای تخصص به انگلستان بروم؟
    در این صورت شانسی دارم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در ابتدا برای ادامه تحصیل تخصص در انگلستان نیاز به قبولی در آزمون تایید مدارک خود دارید. در صورت قبولی در این آزمون و ارائه مدرک زبان می توانید وارد کورس اصلی تخصص شوید.

  14. درود بر شما
    من 23 سالمه و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم با معدل بالای 19 دارم و دیپلمم هم رشته ریاضی فیزیک با معدل 18.99 . از 12 سالگی زبان انگلیسی خوندم و زبان انگلیسی تدریس میکنم میخواستم بدونم برای تحصیل اقدام کنم بهتره یا برای کار ؟ و سوال اصلیم این است که میتونم بورسیه بشم یا نه؟ چون ممکنه که برای هزینه تحصیل یه خورده به مشکل بخورم اگه برای تحصیل برم رشته های مورد علاقم ستاره شناسی ، کیهان شناسی ، تاریخ و باستان شناسی و زبان شناسی است و اینکه فرصت شغلی مناسبی دارند یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورت پیدا کردن کار، ویزای کاری بهتر است. شرایط شما برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان مناسب است. می توانید با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  15. سلام وقت بخیر
    من کارشناس ارشد ادبیات انگلیسی هستم. کارشناسی و کارشناسی ارشد هردو دانشگاه دولتی و معدل بالای 17 بودم. برای تحصیل در مقطع دکتری امکان بورس شدن یا کلا ادامه تحصیل در اروپا و امریکا رو دارم؟ میشه راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت بورسیه تحصیلی باید رزومه علمی و پژوهشی شما مورد بررسی قرار بگیرد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطف ابا ما در ارتباط باشید.

  16. با عرض سلام و احترام
    بنده فوق لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با معدل 17.75 و سطح زبان انگلیسی خوب و سن 42 سال هستم ایا امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان را خواهم داشت؟ با امتنان

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل دکترا در انگلستان بهتر است رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید. همچنین نیاز به مدرک زبان انگلیسی بین المللی نیز دارید.

  17. سلام من 36 سالمه میخوام برای رشته داروسازی در انگلستان اقدام کنم آیا شرایط سنی وجود دارد ؟ ایلتس چند میخواهد و لطفا هزینه آن را ذکر کنید

  18. سلام همسرمن ٤٧ساله داره فوق ليسانس برق داره و٢٢سال سابقه ميخوادبراي گرفتن يك فوق ليسانس ديگه وارد يكي ازدانشگاههاي انگليس بشه ميخواستم ببينم كه دانشگاههاي انگليس شرط سني دارنديا نه

  19. سلامم من 20 سالمه و زبانم خوبه با دیپلم ریاضی 19 میتونم دندان پزشکی بخونم ؟؟
    ((دانشگاه سراری هم نرفتم))

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید 4 سال در دوره های علوم پایه شرکت نمایید و سپس در آزمون ورودی شرکت نمایید.

  20. با سلام ممن 14 سال سن دارم و امسال به کلاس نهم می روم و سطح زبان من هم خوب است و معدل سال هشتم من هم 20 بوده است آیا من می توان ویزای تحصیلی انگلستان را بگیرم؟؟
    با تشکر.

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، می توانید برای تحصیل در مدارس انگلستان اقدام نمایید.

  21. با سلام
    بنده دانشجو کارشناسی رشته م.شیمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و ترم اخر هستم و معدلم 19.2 است زبان کلاساش رو تمامو کردم ولی مدرک نگرفتم ایا اگر مردک زبانو بگیرم امکان تحصیل هست در مقطع ارشد ؟

    1. با سلام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  22. سلام … چه طور میشه در یک دانشگاه انگلیسی بورس شد … من امسال کنکور دارم ، سوالم اینه که اگر رشته پزشکی دانشگاه تهران رو بیارم چه طور باید برای بورس شدن اقدام کنم ؟ میشه قبل از شروع دوران تحصیل در دانشگاه اقدامی کرد یا نه باید به دانشگاه رفت و بعد اقدام کرد ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      لطفا در نظر داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های انگلیسی زبان باید در آزمون ورودی شرکت نمایید.

  23. با سلام
    بنده دانش اموز پایه دهم از مدرسه تیزهوشان بوده و معدل سال های قبل بنده 20 و امسال بالای 19 بوده
    سوال اول اینکه بهتر است دوران تحصیل قبل دانشگاه بروم یا بعد
    سوال دوم اینکه متاسفه ایلتس ندارم و چه مدت طول میکشد تا گرفته شود
    و سوال سوم اینکه قبولی در دانشگاه های برتر اینجا مثل شریف در پذیرش تاثیر دارد
    وسوال اخر اینکه اگر فامیلی در کشور انگلیس وجود داشته باشد در هزینه دانشگاه تاثیر دارد

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در دانشگاه های انگلیس باید در دوره های آمادگی دانشگاه شرکت نمایید. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیس باید مدرک زبان ارائه دهید و همچنین هزینه تحصیل را پرداخت نمایید.

  24. سلام بنده فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر واحد پردیس با معدل 19.34 دارم ایا میتونم برا دکترا به دانشگاههای انگلیس پذیرش بگیرم؟

    1. با سلام و احترام
      برا تحصیل در دانشگاه های انگلیس باید رزومه علمی خوبی را داشته باشید.

  25. با سلام
    من از دانشگاه لیدز، بورس کامل گرفتم. برای گرفتن ویزا آیا باید به امارات یا ترکیه سفر کرد؟
    زمان مورد نیاز برای صدور ویزا چقدر می باشد؟

    1. سلام
      باید بررسی شود که کشور مورد نظر در کدام کشور ها سفارت دارد و به همان مقصد سفر کنید،
      پروسه اخذ ویزا نیز با توجه به سفارت هر کشور متفاوت است و باید با خود سفارت هماهنگ کنید.

    1. با سلام
      تمامی ویزاهای انگلیس لزوما نیاز به مدرک آیلتس ندارند ، به عنوان مثال ویزای توریستی.
      آزمون یو کی وی آی هم همان آزمون آیلتس جنرال می باشد، که در محل آزمون های مورد تایید اداره مهاجرت کشور انگلیس برگزار می شود.

  26. با سلام
    بنده دکتری اقتصاد(1384= 13 سال پیش) و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستم. 17 سال سابقه تدریس دارم و آیلتس 6.5 دارم
    آیا برای دکتری مجدد در رشته ای مرتبط و یا پست دکتری امکان موفقیت دارم
    برای اخذ فرصت مطالعاتی چطور؟
    با سپاس

    1. با سلام
      در صورت وجود رزومه ی قوی این امکان فراهم است.درخواست تسهیلات در قالب یافتن موقعیت و فرصت برای انجام پروژه یا تحقیقات نیز برای نخبه ها قابل درخواست است.

  27. در صورت دریافت اقامت انگلستان و قصد ادامه تحصیل در آنجا آیا مهم است که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های مورد تایید ایران گرفته باشم؟

    1. با سلام
      بحث مورد تایید ایران بودن ، تنها به زمانی برمیگردد که شما بخواهید در ایران کار کنید و مجوز بگیرید و در آن زمان آخرین مدرک شما مورد بررسی قرار میگیرد.

  28. سلام
    بنده ۱۹ساله و در زبان انگلیسی حد متوسط داشته اما مدرک ایلتس رو ندارم
    ایا برای تحصیل در کالج های زبان انگلستان شانسی دارم؟ (از پایه شروع کنم زبان رو)

    1. با سلام
      شما برای ادامه ی تحصیل در انگلیس نیاز به حداقل مدرک آیلتس ۵ دارید.
      برای رسیدن به این سطح زبان می توانید در کلاسهای آموزش زبان شرکت نمایید.

  29. سلام. میشه بگید دیپلم فنی در کدام کشورها به کار می آید؟
    و اینکه معنی این جمله یعنی چی؟ هرچند باید در نظر داشته باشید گرفتن مدرک دیپلم ریاضی برای کسانی که مدرک دیپلم فنی اخذ کرده اند , دشواری مطالعه ای, مالی و زمانی نخواهد داشت.(یعنی راحت تر میشود دیپلم ریاضی کسب کرد)

    من این سوالها برایم مهم است چون انتخاب رشته دارم.
    اگر میشه مرا راهنمایی کنید.
    خیلی ممنون

    1. با سلام
      قطعا داشتن دیپلم ریاضی مزایای بیشتری نسبت به دیپلم فنی خواهد داشت، اما اخذ دیپلم ریاضی برای افرادی که دیپلم فنی دارند، دشوار نخواهد بود.برخی کشور ها دیپلم فنی، برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را تایید می کنند.
      به عنوان مثال در روسیه و ترکیه نیز این شرایط فراهم است.
      برای بهره مندی از مشاوره های عمومی رایگان ، می توانید با شماره تماس های ذکر شده در پایان هر صفحه تماس حاصل فرمایید.

  30. سلام. میشه بگید دیپلم فنی در کدام کشورها به کار می آید؟
    و اینکه معنی این جمله یعنی چی؟ هرچند باید در نظر داشته باشید گرفتن مدرک دیپلم ریاضی برای کسانی که مدرک دیپلم فنی اخذ کرده اند , دشواری مطالعه ای, مالی و زمانی نخواهد داشت.(یعنی راحت تر میشود دیپلم ریاضی کسب کرد)

    من این سوالها برایم مهم است چون انتخاب رشته دارم.
    در ضمن یک قسمت از سایتتون که درباره رشته ها توضیح داده اید کار نمیکند.یعنی صفحه و اطلاعاتی باز نمیشود. اگر میشه مرا راهنمایی کنید.
    خیلی ممنون

    1. با سلام
      برای ادامه ی تحصیل در بیرون از کشور پیشنهاد میکنیم از بین رشته ی ریاضی فیزیک و فنی , ریاضی فیزیک را انتخاب نمایید.
      زیرا برای ادامه تحصیل پیش نیاز مورد تاییدی است.
      برای بهره مند شدن از مشاوره های رایگان میتوانید حضورا و یا به صورت تماس تلفنی اقدام فرمایید.

  31. سلام. من 37سال سن دارم خانم هستم و لیسانس حقوق دارم آیا می توانم در رشته کارشناسی ارشد حقوق در انگلیس وارد دانشگاه شوم؟

    1. با سلام
      باید دانشگاه صادر کننده مدرک کارشناسی شما به همراه معدل و رزومه شما و دانشگاه مقصدتان مورد بررسی قرار گیرند.

  32. با سلام و خسته نباشید
    من امسال پیش دانشگاهی تجربی رو تموم میکنم
    آیا میتونم برای دوره کارشناسی و ادامه تحصیل دانشگاه های انگلستان بورسیه بگیرم یا نه؟؟
    اگه امکانش باشه شرایطش رو هم بگید
    خیلی ممنون

    1. با سلام
      گاهی با توجه به شایستگی دانشجویان به آنها بورسیه عطا میکنند.
      رشته و دانشگاه های متعددی در این کشور وجود دارد که به صورت میانگین 6000 یورو هزینه تحصیل در این کشور است.
      مراجعه شود به مقاله های تحصیلی در سایت.

    2. سلام من ۱۷ سال سن دارم و میخواهم در مدرسه موسیقی تحصیل کنم ایا شانسی برای تحصیل در مدرسه موسیقی انگلستان دارم

      1. سلام وقت بخیر
        بله شانس برای شما وجود دارد اما باید بتوانید مدارک مورد نظر دانشگاه را ارائه داده و بر اساس شرایط پذیرش، توانمندی خود را ثابت کنید.

  33. باسلام ببخشید سوال من این است که در کل چه رشته های دبیرستانی و دانشگاهی برای کشور های خارجی به درد میخوره و باعث اخذ راحت ویزا(ویزای کار یا تحصیل) میشود. آیا دیپلم ساختمان فنی و حرفه ای و مدرک ازاد کامپیوتر فنی و حرفه ای قبول است.البته تا مقطع لیسانس هم خوانده باشی . مدرک زبان هم داشته باشی.بعضی ها میگویند شرایط رشته های ریاضی بهتر از فنی هاست آیا درسته؟

    و یک سوال دیگه ای هم که داشتم این است که اطلاعاتی راجب بورسیه و تحصیل رایگان در خارج از کشور میخواستم.

    1. با سلام
      عموما دیپلم ریاضی مورد تایید است, در بسیاری کشور ها نیز دیپلم فنی نیز راه گشاست.
      هرچند باید در نظر داشته باشید گرفتن مدرک دیپلم ریاضی برای کسانی که مدرک دیپلم فنی اخذ کرده اند , دشواری مطالعه ای, مالی و زمانی نخواهد داشت.
      اطلاعات زیادی راجع به بحث بورسیه و تحصیل رایگان در قالب مقالات در سایت آمده است, اعم از تحصیل رایگان در فرانسه و بورسیه در ایتالیا و تحصیل در آلمان و از این قبیل مقالات مفید.

  34. سلام من هجده سالمه و معدل دیپلمم ۱۷هست و دیپلم افتخار بین المللی هم دارم و به زبان انگلیسی هم مسلط هستم می تونم با این شرایط توی انگلیس دندان پزشکی بخونم؟؟؟

    1. با سلام
      بله این امکان برای شما فراهم است.
      (در هنگام برنامه ریزی بحث نظام وظیفه را در نظر بگیرید)

  35. سلام من15سالمه وضع مالی پدرم خوب است ومیتواند هزینه ی زندگی مرا بدهد به نظر شما از کدام مقطع (کارشناسی یا کارشناسی ارشد) بروم به نفعم است? ایا بعد از اتمام دوره تحصیل میتوانم اقامت دایم بگیرم?

    1. با سلام
      همیشه تجربه ی شرایط متفاوت برای رشد شخصیت فرد موثر و مفید است.
      این تجربه با در نظر گرفتن شرایط هرچه زودتر اتفاق بیافتد پختگی زود تر حاصل میشود.
      نا گفته نماند که شما در روز مبارک تولد ۱۸ سالگی تان به علت مشمولیت نظام وظیفه از نظر قانونی ممنوع الخروج می شوید و برای اخذ مجوز خروج از کشور باید فرایند خاصی را طی نمایید و مجوز های محدودی را برای خروج کسب کنید و یا دوره ی خدمت سربازی را سپری کنید.

  36. سلام من متولد سال۱۳۸۲ ام و میخوام برای ادامه تحصیل و بورسیه شدن و زندگی قصد رفتن به انگلستان را دارم و زبانم هم خیلی خوبه راهنمایی کنید

    1. با سلام
      شما میتوانید با ادامه تحصیل در این کشور اقامت آن کشور را به دست آورید.
      در مورد بحث نظام وظیفه هم مقاله ای در حال تدوین است که به زودی در سایت بارگذاری خواهد شد و مطالعه ی آن را به دوستان زیر هجده سال و افراد مشمول پیشنهاد میکنیم.

    1. با سلام
      محدودیت سنی از جهت پذیرش خیر ولی برای ویزا مقداری محدودیت وجود دارد که البته به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

  37. باسلام من 35 سالمه و فوق لیسانس برق از دانشگاه آزاد با معدل 17 هستم و هیچ مقاله ای ندارم و 10 سال سابقه کار د پالایشگاه گاز رو دارم و دارای همسر و 1فرزند هستم.میخواستم ببینم شرایط سنی برای گرفتن ویزای تحصیلی در انگلستان چیست؟و اینکه میتوانم بورسیه شوم؟

    1. با سلام
      شرایط سنی خاصی برای پذیرش معمولا وجود ندارد ولی ممکن است در اخذ ویزا با مشکل مواجه شوید.

  38. با سلام.من دیپلم کامپیوتر و پیش دانشگاهی انسانی دارم(هر مقطع زیر۱۴).
    دارای آیلتس ۶/۵,سن۳۷آیا امکان دارد در انگلستان در رشته حقوق تحصیل کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *