بهترین دانشگاه های اروپا

بهترین دانشگاه های اروپا

تایمز هایر اجوکیشن (Times Higher Education) فهرستی از بهترین دانشگاه های اروپا را منتشر کرده است. در حال حاضر، دانشگاه‌های اروپایی بیش از ۴۰ درصد از جایگاه ها در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی ۲۰۱۸ بیش از ۴۰۰ دانشگاه در این فهرست، از دانشگاه‌های اروپایی هستند.

تحصیلات در بهترین دانشگاه های اروپا

دانشگاه آکسفورد (Oxford) یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل در انگلستان است، مقام اول در رنکینگ اروپایی را در حالی بدست آورده است که ۹۲ دانشگاه‌ دیگر واقع در انگلیس نیز در فهرست رتبه‌بندی حضور دارند. آلمان با ۴۴ موسسه، پس از انگلیس بیش‌ترین تعداد دانشگاه‌ها را در این رنکینگ به خود اختصاص داده است که بسیاری از این دانشگاه‌ها در ۱۰۰ رتبه اول قرار دارند. از میان کشورهای واقع در اروپای مرکزی، انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ بالاترین رتبه را دارد که این دانشگاه را به ۵ دانشگاه برتر اروپا و ۱۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی تبدیل کرده است.

آموزش در دانشگاه های اروپا

۱۰ دانشگاه برتر اروپا، موسسات واقع در کشورهای انگلیس، سوئیس، آلمان و سوئد را شامل می‌شوند، اما دانشگاه‌های انگلیسی اکثر رتبه‌های برتر دانشجویان را به خود تخصیص داده‌اند. رتبه‌بندی موسسات دانشگاهی، بر اساس محیط آموزشی، محیط تحقیقاتی، نتایج (اثرگذاری پژوهشی)، درآمد صنعتی و چشم‌انداز بین‌المللی، با استفاده از روش‌ شناسی رتبه‌ بندی‌های جهانی دانشگاهی انجام می‌شود.آموزش در دانشگاه های اروپا

ایتالیا ۳۹ دانشگاه را در رتبه‌ بندی جهانی دارد، بالاترین رتبه متعلق به یک موسسه دانشگاهی ایتالیایی به نام اسکولا سوپریور سن آنا (Scuola Superiore San’Anna) می‌باشد که در رده ۷۴ اروپا قرار دارد. در نتیجه در رنکینگ جهانی دانشگاهی جزو ۵۰ دانشگاه برتر اروپا یا ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار نمی گیرد.

برترین دانشگاه سوئد

در قسمت دیگر اروپا، کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد و فنلاند به ترتیب ۱۱ و ۹ موسسه دانشگاهی در فهرست رنکینگ دارند، که با توجه به جمعیت پایین آن‌ها عملکرد خوبی محسوب می‌شود. برترین دانشگاه جهت تحصیل در سوئد، موسسه کارولینسکا (Karolinska Institute) جزو ۴۰ دانشگاه برتر رتبه‌ بندی جهانی دانشگاهی در سال ۲۰۱۸ است، در حالی که دانشگاه هلسینکی (Helsinki) فنلاند در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر این لیست قرار دارد. هلند نیز بسیار قوی در این رده‌بندی ظاهر شده است. در رنکینگ اروپا، کشورهایی که با توجه به جمعیت خود عملکردی قوی دارند، شامل دانمارک (۷ دانشگاه – با داشتن دانشگاه آرهوس (Aarhus) و جمهوری ایرلند (در کل ۹ دانشگاه) می‌شوند.

دانشگاه ناوارا و چالمرز اسپانیا

چهت تحصیل در اسپانیا دانشگاه ناوارا واقع در شهر پامپلونا در رنکینگ جهانی امسال دانشگاه ها از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه ی 48 ام قرار دارد و بالاترین امتیاز خود را از نرخ استخدام فارغ التحصیلانش (رتبه ی 24 ام) دریافت کرده است. بنیاد کسب و کار دانشگاه ناوارا به عنوان نقطه ارتباطی بین کسب و کار و دانشگاه استفاده می شودکه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ارتباطات و جایگاه های شغلی را فراهم می کند.

دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد از نظر استخدام فارغ التحصیلان در جایگاه 67 ام دانشگاه های جهان و به خاطر همکاری با کارفرمایان (رتبه ی 17 ام) میان 20 تای برتر و به خاطر ارتباطات بین کارفرما و دانشجو بین 50 دانشگاه برتر قرار دارد. این دانشگاه با شرکت های مهمی همچون اریکسون، ولوو و SKF همکاری دارد و یک دانشکده ی کارآفرینی با دوره های ارشد و Pre-incubator دارد.

تحصیل در دانشگاه زوریخ

بالاترین رتبه دانشگاهی در اروپا متعلق به دانشگاه ای تی اچ زوریخ در سوئیس (موسسه فناوری فدرال سوئیس) است که از لحاظ استخدام فارغ التحصیلان در جایگاه 16 ام رتبه بندی شده و میان 50 دانشگاه برتر از لحاظ شهرت کارفرما و همکاری با کارفرمایان قرار گرفته است. دانشگاه ETH زوریخ در حمایت از کارآفرینان پیشرو بسیار فعال است. به عنوان مثال برنامه بورسیه های پیشرو به افرادی که به دنبال توسعه یک محصول یا خدمات بسیار نوآورانه هستند، اعطا می شود. دانش آموزان پیشگام می توانند تحقیقات خود را با آزمایشگاه نوآوری و کارآفرینی دانشگاه (ieLab) ادامه دهند.

تحصیل در دانشگاه زوریخ

 

دانشگاه پلی تکنیک پاریس

دانشگاه Ecole Plytechnique ParisTech جهت تحصیل در فرانسه از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه ی 28 ام سال 2018 قرار دارد. این دانشگاه از نظر شاخص نرخ استخدام بالاترین امتیاز را میان دانشگاه های اروپایی و رتبه ی ششم جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه اکول پلی تکنیک یکی از برجسته و گزینشی ترین Grandes Ecoles ها (سیستم مدارس گزینشی) فرانسه در رشته های مهندسی است و (از نظر شاخص شهرت کارفرمایان) 10 امتیاز دیگر نیز دریافت کرده است.

آموزش در دانشگاه کارلسروهه

دانشگاه کارلسروهه، عالی رتبه ترین دانشگاه میان دانشگاه های آلمان است که در رتبه 30 ام دانشگاه های جهان از نظر استخدام فارغ التحصیلان قرار دارد، این دانشگاه بالاترین امتیازش را از شاخص مشارکت با گروه کارفرمایان (رتبه ی 19 ام) دریافت کرده است چرا که این دانشگاه از فعالیت های استراتژیک و مشارکت های پژوهشی، همکاری قدرتمندی با صنعت داشته است. تحصیل در آلمان در دانشگاه کارلسروهه مجموعه ای از فعالیت های شرکتی از جمله قرار و تنظیم قرارهای سریع، برای برقراری ارتباط دانشجویان با کارفرمایان یا نمایش های سالیانه ی مشاغل KIT را پیاده سازی می کند.

دانشگاه پلی تکنیک و دلفت در اروپا

دانشگاه دیگری که در لیست بهترین دانشگاه های اروپا از لحاظ استخدام فارغ التحصیلان قرار دارد، دانشگاه پلی تکنیک میلان جهت تحصیل در ایتالیا است که در رتبه ی 39 ام جهان قرار دارد. دانشگاه پلی تکنیک میلان به خاطر همکاری با کارفرمایان (رتبه ی سوم جهان) و همچنین با رویدادهایی از جمله امور مشاغل بین المللی که به دانشجویان امکان ملاقات با شرکت های کل جهان را می دهد، بالاترین امتیاز را دریافت کرده است. دانشگاه پلی تکنیک میلان به خاطر نرخ استخدام فارغ التحصیلان در جایگاه مشترک هشتم جهان قرار دارد.دانشگاه پلی تکنیک و دلفت در اروپا

دانشگاه صنعتی دلفت واقع در کشور هلند ( که به نام دانشگاه TU Delftنیز شناخته می شود) از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه ی 40 ام جهان و میان 20 دانشگاه برتر در زمینه ی مشارکت با گروه کارفرمایان قرار گرفته است. مرکز حرفه ای و شغلی دانشگاه دلفت، طیف وسیعی از کارگاه های حرفه ای، فعالیت و مربیگری حرفه ای و همچنین همکاری های نزدیک با کارفرمایان به منظور برقراری ارتباطات موثر بین آنها، دانشگاه و دانشجویان را ارائه می نماید

دانشگاه دارمشتات و مونیخ

یکی دیگر از دانشگاه های آلمان، به نام دانشگاه صنعتی دارمشتات که با عنوان TU Darmstadt نیز شناخته می شود، از نظر استخدام فارغ التحصیلان در لیست امسال در جایگاه 68 ام قرار دارد. این دانشگاه بالاترین امتیازش را به خاطر نرخ استخدام فارغ التحصیلانش دریافت کرده است و از طریق مرکز راه اندازی مشاغل، از کسب و کارهای جدید دانشجویان حمایت می کند و همچنین رابطه نزدیکی با تعداد زیادی از شرکای خارجی در حوزه ی علوم و صنعت در ناحیه ی محلی دارد.

یکی دیگر از دانشگاه های آلمان به نام دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM) از نظر استخدام فارغ التحصیلان در لیست امسال در جایگاه 70 ام قرار گرفته و بالاترین امتیازش را از نظر شهرت کارفرمایان (رتبه ی 21 ام در جهان) دریافت کرده است. TUM با 100 ها کسب و کار نوپا خود را به عنوان یکی از دانشگاه های کارآفرین در نظر می گیرد. TUM دانشگاهی است که در مرکز کارآفرینی خدمات حمایت از کارآفرینان فعال در زمینه فناوری، از جمله کارگاه های میکر اسپیس (MakerSpace) را ارائه می دهد.

دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin)

دانشگاه صنعتی برلین در جایگاه 78 ام لیست امسال دانشگاه های جهان از نظر استخدام فارغ التحصیلان قرار دارد و به دانشجویان فرصت هایی برای تحصیل در خارج از کشور داخل اروپا یا فراتر از آن را در طول دوره تحصیلی شان فراهم می کند که این موضوع باعث پرورش آنها از نظر استخدام و جذب در بازار کار می شود. همانند دانشگاه TU مونیخ، دانشگاه برلین نیز با حمایت از دانشجویان در هر مرحله از پروژه کسب و کارهای نوپایشان، آنها را در این زمینه مورد حمایت قرار می دهد.

بنابراین موارد گفته شده اگر مایلید تا راهنمایی هدفمندی را دریافت کنید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا پروسه کاری خود را آغاز کنید و به بهترین شکل پیگیری کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده