بازار کار مهندسی عمران در آلمان

بازار کار مهندسی عمران در آلمان

آلمان از بنیانگذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. بازار کار مهندسی عمران در آلمان و شرکت‌های آلمانی، اکثرا شرکت‌هایی با اندازه کوچک و متوسط هستند که عمدتاً بصورت خانوادگی اداره می‌شوند. جمعیت پا به سن در آلمان روز به روز در حال افزایش است و کمبود نیروهای متخصص جوان بیش از پیش در آلمان حس میشود. از این رو، دولت آلمان بازار کار این کشور را به نیروهای داخلی و یا اروپایی محدود نکرده است و مشتاق حضور نیروهای کاری متخصص غیر اروپایی نیز میباشد.

آشنایی با بازار کار رشته مهندسی عمران در آلمان

مهندسی عمران در آلمان چندان مورد نیاز نیست چرا که این کشور از پیش توسعه یافته است. در کل مهندسان عمران یا سازه مجرب برای موقعیت های شغلی موجود مورد نظر هستند. برای چنین شغل هایی فرد بایستی تسلط خوبی بر زبان آلمانی و اصطلاحات تخصصی مورد استفاده در حوزه ساخت و ساز داشته باشد. معمولا به دلیل تسلط بر زبان آلمانی شهروندان آلمانی برای کسب موقعیت های شغلی ترجیح داده می شوند. برای یافتن شغلی در حوزه مهندسی عمران در آلمان شما می بایست گواهی سطح B1 یا B2 را داشته باشید، در چنین حالتی شما ممکن است برای شغلی استخدام شوید و ممکن است در کشورهای دیگری که پروژه های آنها در حال انجام است به کار گماشته شوید.

بنا به تحقیقات جدید گزارش شده از سوی شرکت چشم انداز بازار جهانی، انتظار می رود که ارزش بازار مهندسی عمران تا سال 2025 به 11.72 تریلیون دلار برسد. آمار جمعیت همراه با رشد شهرنشینی نیاز به راه حل هایی برای زیرساخت های کارآمد و پایدار را تسهیل کرده است. توسعه ساختمان های سبز، جاده و ساختمان های مجهز به سنسور، بتن زیست پلیمری و مدیریت آب رشد صنعت مهندسی عمران را در سطح جهانی افزایش خواهد داد.

کارجویانی که به دنبال کار برای شرکت های بزرگتر هستند می بایست مستقیما به وبسایت شرکت ها مراجعه نمایند. اغلب شرکت های برتری نظیر بوش، دایملر و زیمنس که مهندسان را به کار می گیرند فهرست موقعیت های شغلی موجود را بر روی وبسایت خود تبلیغ می کنند. این چنین شرکت هایی معمولا آدرس ایمیل روسای بخش های منابع انسانی یا مدیران استخدام خود را فهرست می کنند. اگر شغلی که مطابق علایق شما است را پیدا نکردید، اما احساس می کنید که مهارت هایتان به کار شرکت می آید، می توانید رزومه کاری خود را به همراه یک نامه معرفی به مدیر استخدام بفرستید.

  • حقوق در آلمان = 19684 تا 60139 یورو
  • اضافه حقوق = 30.64 – = 10137 یورو
  • سهم سود = 99.33 – = 10067 یورو
  • دریافتی کلی = 20157 – = 64910 یورو

شرایط کار و شغل رشته مهندسی عمران در آلمان

مهندسان عمران در آلمان به ایجاد، بهبود و محافظت از محیطی که ما در آن زندگی می کنیم، کمک می کنند. آن ها طرح، طراحی و نظارت بر ساخت و ساز و نگهداری ساختمان و زیرساخت ها، مانند جاده ها، راه آهن، فرودگاه ها، پل ها، بندرگاه ها، پروژه های آبیاری، نیروگاه های برق، و سیستم های آب و فاضلاب را طراحی و نظارت می کنند. آنها همچنین ساختمان های بلند و سازه های بزرگ را طراحی می کنند که می توانند در برابر تمام شرایط آب و هوایی مقاومت می کنند. به طور کلی، مهندسان عمران در آلمان به دو دسته تقسیم می شوند : مهندسین مشاور و مهندسین پیمانی. مشاوران مسئول کار طراحی پروژه ها هستند و غالبا در یک دفتر کار می کنند. پیمانکاران سپس طراحی و اجرای آن ها را در طول ساخت و ساز انجام می دهند. پیمانکاران در محل کار، مدیریت ساخت و ساز ساختمان ها را بر عهده دارند و راه اندازی کسب و کار در آلمان را مدیریت می کنند.

بسته به اینکه شما یک پیمانکار یا مشاور هستید، فعالیت های کاری می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • انجام مطالعات فنی و امکان سنجی از جمله بررسی سایت.
  • استفاده از طیف وسیعی از نرم افزارهای رایانه ای برای ایجاد طراحی دقیق.
  • انجام محاسبات پیچیده.
  • ارتباط با مشتریان و متخصصین مختلف از جمله معماران و پیمانکاران فرعی.
  • گردآوری اطلاعات کاری و نظارت بر روندهای مناقصه.
  • حل مشکلات طراحی و توسعه.
  • مدیریت بودجه و منابع پروژه.
  • برنامه ریزی و خرید تجهیزات و تحویل تجهیزات.
  • اطمینان حاصل کردن از این که این پروژه مطابق با الزامات قانونی، به ویژه بهداشت و امنیت است.
  • ارزیابی پایداری و تاثیر زیست محیطی پروژه ها.
  • حصول اطمینان از اینکه پروژه ها به آرامی اجرا می شوند و طبق زمان بندی به اتمام رسیده اند.

ساعات کاری مهندسین عمران در آلمان معمولا ساعات کاری عادی است و برخی اضافه کاری ها و کارهای آخر هفته نزدیک به مهلت های زمانی پروژه می باشند. از سوی دیگر، پیمانکاران اغلب به صورت شیفتی و در آخر هفته ها کار می کنند و در تمام شرایط آب و هوایی به کار می پردازند.

  1. کارفرمایان نمونه مهندسین عمران.
  2. شرکت های ساختمانی ( هر دو مشاوران و پیمانکاران ).
  3. مقامات محلی و ادارات دولتی.
  4. شرکت های ریلی.
  5. شرکت های تولیدی.

مهارت های کلیدی برای مهندسین عمران

کارفرمایان به دنبال فارغ التحصیلانی می گردند که از لحاظ تجاری آگاه بوده و قادر به انجام کار های تیمی می باشند. سایر مهارت های کلیدی عبارتند از :

  • مهارت های ریاضی، علمی و فناوری اطلاعات.
  • توانایی فکر کردن به روش خاص و مدیریت پروژه ها.
  • توانایی های حل مسئله.
  • توانایی کار کردن با مهلت های زمانی تعیین شده و بودجه.
  • توانایی نگهداری یک مرور کلی از کل پروژه ها در حالی که به طور مفصل به آن ها رسیدگی می شود.
  • مشخصات فنی.
  • مهارت های عالی ارتباط کلامی و نوشتاری.
  • مذاکره، نظارت و مهارت های رهبری.
  • دانش کامل از قوانین مربوطه.
مهارت های کلیدی برای مهندسین عمران
مهارت های کلیدی برای مهندسین عمران

میزان حقوق و درآمد رشته مهندسی عمران در آلمان

بیشتر اوقات، مهندسین عمران به طراحی، برنامه ریزی و یا مدیریت پروژه های ساخت و ساز می پردازند. شغل آنها شامل پروژه های کوچک مانند سازه ها و یا تعمیر پل ها، و همچنین پروژه های بزرگ تر مانند ساخت استادیومی وسیع میشود. مهندسین عمران می توانند در بخش های متعددی به فعالیت مشغول شوند مانند ساخت و ساز، محیط زیست و یا حمل و نقل.

این افراد می بایست در زمینه نرم افزار طراحی کامپیوتری خودکار ( CAD ) و همچنین نرم افزار های طراحی مهندسی نیز تخصص داشته باشند. مهندسین عمران می بایست شرایط متعددی را به مشتریان خود و یا سایر مشاغل مربوط مانند معماران، ناظران ساختمان و کارمندان CAD توضیح دهند. این افراد می بایست جدول هایی که توسط ناظرین حرفه ای آماده شده اند را بررسی و تحلیل نمایند. همچنین قابلیت نقشه کشی و بررسی اطلاعات مربوط به آن، با استفاده از نرم افزار های مدل سازی شرکت یکی دیگر از قابلیت هاییست که مهندسین عمران باید داشته باشند. کارفرمایان در این بخش، از افرادی که در زمینه رشته عمران تحصیل کرده اند و مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد این رشته را داشته باشند استفاده می کنند. همچنین ممکن است لازم باشد پروانه مهندسی حرفه ای (P.E.) نیز کسب نمایند.

مهندسین عمران همچنین میبایست تاثیرات پروژه های خود را بر محیط زیست ارزیابی کنند. باید از طریق تحلیل میزان کار لازم و هزینه های مصالح و زمان تحویل پروژه تصمیم بگیرند که آیا کار قابل اجراست یا خیر. ممکن است لازم باشد برای سرپرست خود براورد قیمت کنند و به مشتریان، کارفرما و آژانس های عمومی نیز گزارشاتی ارائه دهند. این افراد باید اطمینان حاصل کنند که پروژه های آنها بر اساس تمامی موارد امنیتی و قانونی انجام میشود و همچنین از قوانین ساخت و ساز پیروی میکند.

مهندسین عمران باید مهارت های ارتباطی و میان فردی بسیار خوبی داشته باشد و روحیه انجام کار گروهی را داشته باشند. این افراد می بایست به آموزش، تعلیم و راهنمایی مهندسین عمران جوان و تازه کار بپردازند. هم چنین می بایست به طور مداوم اطلاعات عمرانی خود را از طریق شرکت در کارگاه های مختلف و همچنین کلاسهای کالج و یا دانشگاه و هم جنین مطالعه مجلات مرتبط، به روز نگه دارند.

  • درآمد: 19,955 تا 60,086 یورو
  • انعام: 30.64 تا 10.137 یورو
  • سهم سود: 99.33 تا 10067 یورو
  • مجموع حقوق: 20,345 تا 64,846 یورو

بهترین گرایش های رشته مهندسی عمران در آلمان

رشته مهندسی عمران در آلمان با استفاده از اصول مهندسی دقیق دانشجویان را برای طراحی هر چیزی از یک خانه گرفته تا یک شهر کامل یا یک اکوسیستم، آماده می نماید. امروزه انتظار می رود که پروژه های ساختمانی دارای کیفیت بالا، کارآمد و پایدار باشند و هیچ گونه منابعی را به صورت غیر ضروری به هدر ندهند و نیاز های افرادی که از ساختمان، زمین یا سیستم حمل و نقل استفاده می کنند را برآورده کند. در ادامه تخصص هایی که دانشجویان می توانند در دانشگاه و در رشته مهندسی عمران دنبال کنند آورده شده اند:

مدیریت ساخت و ساز:

این مهندسان عمران بر یک پروژه ساختمانی از آغاز تا انتها نظارت می کنند و همچنین همه تخصص های مختلفی نظیر معمارها، کارگرها، برق کار ها، لوله کش ها و بخش مالی را که درگیر این چنین پروژه ای هستند، هماهنگ می کنند. بیشتر مدیریت ساخت و ساز شامل به حداقل رساندن ریسک از طریق تمرکز بر ایمنی و تطابق کار با دستورالعمل های ساختمانی دولتی، ایالتی و محلی می شود.

مهندسان محیط زیست:

این تخصص به شکل خاص بر روی ایجاد پروژه هایی تمرکز دارد که محیطی که در آن هستند را محافظت کرده یا آن را بهبود می بخشند. در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری در حوزه پایداری پدید آمده اند، پیشرفت هایی نظیر استفاده از منابع انرژی جایگزین نظیر انرژی خورشید، باد یا آب، عایق کاری بهتر به منظور کاهش استفاده از انرژی، استفاده از ساختارهای لوله کشی ای که آب کمتری مصرف کنند و همچنین روش هایی دیگر. مهندسان محیط زیست همچنین می توانند ساختمان ها را در موقعیتی پایدار تر قرار دهند تا برای مثال از نور طبیعی یا جمع آوری انرژی خورشید بهره ببرند.

مهندسی ژئوتکنیک:

پایداری خاک و زمینی که روی آن پروژه در حال ساخت است و همچنین ترکیب شیمیایی آن ملاحظات اصلی تخصص مهندسی ژئوتکنین است. زمین نرم تر به روش های ساخت متفاوتی نسبت به زمین های سخت نیاز دارد و مهندسان ژئوتکنیک می توانند مانع از فروریختن یا آسیب ناشی از فرسایش ایجاد شده توسط الگوهای آب جاری بر روی زمین پروژه بشوند.

مهندسان سازه:

مهندسان سازه باید اطمینان حاصل کنند که ساختمان یا دیگر سازه ها می تواند وزن خود به همراه وزن افرادی که از آنها استفاده می کنند را تحمل نمایند. از طریق محاسبه باری که یک سازه احتمالا با آن روبرو خواهد شد، مهندسان سازه کمک می کنند تا مشخص شود چه مواد ساختمانی ای باید مورد استفاده قرار گیرند و اینکه اسکلت سازه چگونه سوار شود.

مهندسان حمل و نقل:

مهندسال جمل و نقل سیستم هایی نظیر خطوط آهن، متروها، جاده ها و پل ها را می سازند که به منظور رفتن به سر کار، خانه، مسافرت یا دیگر مقصدها مورد استفاده مردم قرار می گیرند. ایمنی و ظرفیت نگرانی های اصلی مهندسان حمل و نقل است – ساختن سیستم های حمل و نقلی که ایمن نباشند و یا اینکه قادر نباشند نیاز افرادی که قصد استفاده از آن را دارند برآورده کنند، کار چندان معقولی نیست.

مهندسان منابع آبی:

داشتن آب آشامیدنی کافی و ایمن ممکن است برای کشورهای توسعه یافته مساله ای از پیش حل شده به نظر برسد، اما کشورهای در حال توسعه و همچنین کشورهای توسعه یافته هر دو به مهندسان منابع آبی نیاز دارند تا زیر ساخت هایی را ایجاد نمایند که آب پاکیزه را در اختیار افراد قرار دهند.

مهارت های مورد نیاز شغل مهندسی عمران در آلمان

شما لزوما مهارت های مذاکره را در دانشگاه نخواهید داشت اما اگر می خواهید یک مهندس عمران موفق باشید مهم است. شما میبایست بتوانید دیگران را با هم متحد کنید و اختلافات را کنار بگذارید، به ویژه اگر در پروژه تیمی درگیری ایجاد شود. شما همچنین باید قادر به مذاکره در مورد معاملات با تامین کنندگان برای کاهش هزینه هر یک از پروژه ها باشید.

مهارتهای فنی:

یک مهندس مکانیک ماهر باید به ریاضیات و فیزیک علاقه مند باشد تا مشکلات مهندسی پیچیده را شناسایی و حل کند. هر گونه اشتباه می تواند به یک مشکل فاجعه آمیز و به طور بالقوه مرگ و میر بیشتر منجر شود، بنابراین حیاتی است که آنها بدانند که چه کاری انجام میدهند. آنها همچنین باید در تکنیک های مختلف طراحی و همچنین کار با نقشه ها، مدل ها، طرح ها و نرم افزار CAD کار کنند. آنها باید به طور موثر مشکلات احتمالی آینده را پیش بینی کنند و راه حل هایی برای جلوگیری از آنها را اجرا کنند.

تفکر تحلیلی:

همه مهندسین خوب دارای مهارت های تحلیلی عالی هستند و در راه های پیشنهادی برای بهبود بخشیدن به جنبه های خاص پروژه، کار می کنند. آنها به طور طبیعی کنجکاو و خواهان حل مشکلات پیچیده هستند.

توانایی تجسم کردن:

توانایی تجسم کردن در هنگام تبدیل شدن به یک مهندس عمران، اولویت اول است. در حالی که معمار مسئول طراح زیبایی شناختی این پروژه است، شما باید بتوانید تصویر را به واقعیت تبدیل کنید و تصور کنید که چگونه این مفهوم به طور کارا کار می کند و چه چیزی شبیه آن است.

توانایی کار تیمی:

همانطور که فیاونا دیکسون Fiona Dixon، مهندس شهری با تجربه در لندن، توضیح می دهد، توانایی کار تیمی بودن یک ویژگی مهم شخصیت است. “این یک کار بسیار ارزشمند است؛ حس خوبی از کار گروهی که از طریق ایجاد چیزی و کنار آمدن با چالش ها به وجود می آید. اگر شما با کمک کردن به مردم و کمک به حل مشکلات که بر جامعه گسترده تاثیر میگذارد لذت میبرید، سپس برای آن پیش قدم شوید. صنعت در کل برای پیشرفت و تلاش برای راه حل های جدید است.

وظایف شغلی مهندسی عمران در آلمان
وظایف شغلی مهندسی عمران در آلمان

وظایف شغلی مهندسی عمران در آلمان

تحلیل گزارش ها، نقشه ها، ترسیم ها، طرح ها، عکس های هوایی و دیگر داده های توپوگرافی و زمین شناختی به منظور طرح ریزی پروژه

طرح ریزی و طراحی سیستم های هیدرولیک و حمل و نقل و سازه ها مطابق با استاندارد های دولتی و ساختمانی با استفاده از ابزار ترسیم و نرم افزار های طراحی

  • محاسبه بار و گرید مورد نیاز، نرخ جریان های آب و فاکتورهای تنش مواد به منظور تعیین شاخصه های طراحی
  • بازرسی از محل پروژه به منظور رصد میزان پیشرفت و حصول اطمینان از تطابق با مقادیر طراحی شده و استاندارد های بهداشت و ایمنی
  • فعالیت های نگهداری، عملیاتی و ساختمانی مستقیم در محل پروژه
  • بررسی مستقیم یا شرکت در بررسی نحوه اجرای اتصالات و ارائه گرید ها و مقادیر مرجع به منظور هدایت ساخت و ساز
  • ارزیابی کمیت ها و هزینه مواد، تجهیزات یا نیروی کار مورد نیاز به منظور بررسی انجام پذیر بودن پروژه
  • آماده سازی یا ارائه گزارش های عمومی نظیر پروپوزال ها، فعالیت های انجام شده، اظهارات تاثیرات زیست محیطی و اظهارنامه های حق مالکیت و حق ساخت و ساز
  • بررسی خاک و مواد به منظور تعیین کافی بودن مقاومت پی، بتن، آسفالت یا فولاد.
  • ارائه مشاوره فنی در رابطه با طراحی، ساخت یا اصلاح طرح و تعمیرات سازه ای به پرسنل مدیریتی و صنعتی
  • انجام مطالعات الگوهای ترافیکی یا شرای زیست محیطی به منظور شناسایی مشکلات مهندسی و ارزیابی تاثیر بالقوه پروژه

مشاورین ما اطلاعات دقیقی را در این باره برای امور مهاجرت شما گردآوری کرده اند، اگر مایل به شنیدن صدای ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) هستید، هم اکنون با ما تماس بگیرید تا شرایط ویزای کار آلمان 2019 را به شما اطلاع دهیم.

مقالات مرتبط

28 پاسخ

  1. سلام بنده آرماتور قالب بند هستم .با سابقه ۱۰ سال ومدارک فنی حرفه دارم .مدرک تحصیلی سوم راهنمایی دارم .آیا میتوانم ویزای کار آلمان را بگیرم .سن هم ۳۲ سال دارم و متاهل هستم…..

    1. سلام روزتون بخیر
      جهت دریافت ویزای کاری آلمان بهتر است حداقل دیپلم را داشته باشید. به شما توصیه می کنیم کشور هایی مانند مجارستان و لهستان را انتخاب نمایید.

  2. با درود فراوان
    بنده 36 سالمه و مدرک لیسانس عمران و فوق لیسانس عمران گرایش مدیریت ساخت دارم و ۵ سال سابقه کار در پروژه های ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش متره و برآورد و نظارت ( مشاور فنی دانشگاه علوم پزشکی ) را دارم و 4 سال سابقه کار در پروژه های ساختمانی و 2 سال سابقه مدیریت پروژه های ساختمانی و در حال حاضر سرپرستی دفتر فنی پروژه احداث تصفیع خانه آب و فاضلاب به مدت 1 سال را نیز دارم. شرایط مذکور را چطور ارزیابی میکنید؟
    البته همسر بنده هم دکتری رشته شیلات داره؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شرایط شما در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی بسیار مناسب جهت دریافت ویزای جست و جوی کاری آلمان می باشد.

  3. سلام من ارشد عمران گرایش سازه دارم و ۳۲ سال سن. حدود چهارسال تجربه کاری در بخشهای متفرقه عمرانی داشته‌ام که از این چهارسال فقط دو سالش بعنوان کمک ناظر راهسازی بیمه رد شده و مدرک قابل ارائه است. فکر میکنید شانس جذب من در بازار کار آلمان چقدر است و آیا برای ویزای جستجوی کار میتونم اقدام کنم؟ ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر
      با ارائه مدرک زبان آلمانی شانس اخذ ویزای جست و جوی کار آلمان را دارید.

  4. سلام من فوق لیسانس مهندسی عمران با 18 سال سابقه اجرایی هستم آیا واحد شرایط دریافت ویزای کار هستم

    1. سلام روزتون بخیر
      برای دریافت ویزای کاری آلمان نیاز به ارائه قرارداد کاری دارید. در صورت نداشتن پیشنهاد شغلی توصیه می کنیم برای ویزای جست و جوی کاری آلمان اقدام نمایید.

  5. با سلام
    من ۳۵ سالمه و فوق لیسانس عمران گرایش سازه دارم که فوقمو از هند گرفتم و ۵ سال سابقه کار در شهرداری در بخش طراحی و نظارت دارم و ۱ سال سابقه کار در پروژ و چندین سال در دانشگاه حق التدریس تدریس بودم. شرایط فوق رو چطور ارزیابی میکنید

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید مدرک زبان آلمانی حداقل b ارائه دهید، امکان اخذ ویزای جاب سیکر آلمان برای شما وجود دارد.

  6. سلام من بیست و هفت سالمه فوق لیسانس عمران دارم از دانشگاه آزاد و چهار سال سابقه کار مرتبط،همسرم کارشناس پرستاری اونم چهار سال سابقه کار داره در بیمارستان،ما میتونی ویزای کاری بگیریم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، به رشته تحصیلی شما و همسرتان ویزای جست و جوی کاری آلمان تعلق می گیرد.

  7. باسلام و خسته نباشید
    بنده دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و یازده سال سابقه راهسازی دارم. سابقه من کار در شرکتهای معتبر هست و در زمینه راهسازی تجربه خیلی خوبی دارم.
    همچنین الان یکماه هست که کلاس آموزش زبان آلمانی میرم.
    لطفا بفرمائید که آیا شانسی واسه دریافت ویزا در زمینه کار و شغل مرتبط با کارهای عمرانی دارم ؟
    باتشکر

    1. سلام روزتون بخیر
      رشته تحصیلی شما جزء رشته های مورد نیاز کشور آلمان است و به فارغ التحصیلان عمران ویزای جست و جوی کار ارائه می دهد.

  8. سلام و وقت بخیر. کارشناس ارشد مهندسی سواحل بنادر و سازه های دریایی هستم. خواستم بدونم برای کار در آلمان باید به کجا درخواست بدم. آیا شرکت های مشخصی هستن که رزومه بفرستم براشون و اگه قبول کردن آیا دعوتنامه میفرستن؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای کار در آلمان می توانید ویزای جست و جوی کاری 6 ماهه دریافت نمایید و در آلمان در جست و جوی کار باشید.

  9. با سلام
    میخاستم بدونم که من میتونم همزمان برای ویزای تحصیلی اتریش و آلمان در مقطع کارشناسی اقدام کنم و همچنین تا قبل از صدور ویزا در دانشگای ایران درس بخونم؟

    همین طور میخاستم بدونم که اگر من اوایل بیست سالگی اقدام به گرفتن ویزا بکنم با توجه به اینکه میگن سفارت آلمان تقریبا یک سال طول میکشه تا وقت بده و اینکه قبل از ۲۱ سالگی باید ویزای تحصیلی برای کارشناسی گرفت
    آیا دیگه به من ویزای تحصیلی تعلق نمیگیرد ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد که با توجه به زمانبر بودن وقت سفارت باید این مسئله رو در نظر بگیرید.

  10. سلام.من ارشد عمران گرایش سازه دارم.در مورد طراحی و محاسبات سازه ای تجربه زیادی ندارم.ولی در امور اجرایی و مدیریت ساخت و کنترل پروژه تجربه 17 ساله دارم.آیا برای من در آلمان شانسی وجود دارد.

    1. سلام روزتون بخیر
      مهاجرت به آلمان بسته به سن، رزومه علمی و مدرک زبان و غیره شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  11. سلام من 39 ساله مهندس عمران هستم با 14 سال سابقه کار در پروژه های عمرانی و همسرم فوق لیسانس پلیمر هستند می خواستم ببینم شرایط کار برای من در آلمان چطور هستش ممنون میشم راهنمایی نمایید.

    1. با سلام و عرض ادب
      شما می توانید در ابتدا برای دریافت ویزای جست و جوی کار اقدام نمایید و بعد از دریافت کار مورد نظر ویزای خود را تغییر دهید.

    1. سلام وقتتون بخیر
      بازار کار آلمان برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری مناسب است.

    1. سلام، وقت بخیر
      در کل بازار کار آلمان برای همه رشته های مهندسی مناسب است.

  12. با سلام
    من کارشناس مامایی از دانشگاه تهران سی ساله که 5 سال سابقه بیمه دارم و همسرم 31 ساله کارشناس عمران هست که 6 سال سابقه کار غیر مرتبط ( آی تی) با رشته خودش دارند آیا ما شانسی داریم که هر دو در آلمان کار پیدا کنیم و اقامت بگیریم؟

    1. با سلام
      این امکان برای شما فرهم است.می بایست از زمان درخواست وقت سفارت تا فرارسیدن موعد مصاحبه، به زبان آلمانی مسلط شوید.معمولا زمان مصاحبه برای ویزای جستجوی کار آلمان، حدود 6 تا 8 ماه زمان خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط و مزایای ویزای کار

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده

پیشنهادات فوق العاده